تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802523783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظارت بر خوراکی های رمضانی/ سنجش بنزین وارداتی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نظارت بر خوراکی های رمضانی/ سنجش بنزین وارداتی


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ازبرنامه های این سازمان برای کنترل و نظارت بیشتر بر مواد غذایی پر مصرف در ماه رمضان و نیز آمادگی سازمان ملی استاندارد برای سنجش کیفیت بنزین وارداتی تا پایان تیر امسال خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در ماه مبارک رمضان، کالاهای اساسی مانند پنیر، شیر، شکر، جعبه‌های مقوایی خرما و زولبیا و بامیه مورد کنترل و بازرسی سازمان استاندارد قرار می‌گیرد.

پیروزبخت گفت: در این ماه، میزان روغن به کار برده شده در زولبیا و بامیه نیز کنترل می شود تا میزان استفاده از روغن بیشتر از حد مجاز نباشد.

وی به مشکلات تحریم در به تعلیق درآوردن عضویت ایران در سازمان‌های بین المللی اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات بانکی و ارزی به‌ خاطر وجود تحریم‌ ها، سازمان ملی استاندارد همچنان از جمله سازمان‌های بسیار فعال در مجامع بین المللی است وهم اکنون رتبه این سازمان در رده بندی جهانی ایزو، از 32 به 29  رسیده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، درباره کیفیت بنزین وارداتی و داخلی که این روزها با ابهامات فراوان روبه‌رو شده، گفت: سازمان ملی استاندارد، آمادگی دارد تا پایان تیر امسال، بنزین وارداتی را آزمایش کند.   پیروزبخت افزود: براساس مذاکراتی که با وزارت نفت برای راه‌اندازی آزمایشگاه سنجش بنزین در استان هرمزگان صورت گرفته، قرار شد این وزارتخانه با تجهیز کامل آزمایشگاه، امکان تست بنزین را برای سازمان ملی استاندارد فراهم کند.

دانلود
وی با اشاره به اینکه بنزین در سال 83 مشمول استاندارد اجباری شده بود، گفت: در سال 84 مفاهمه‌ای بین سازمان استاندارد و وزارت نفت امضا شد که برابر آن، کنترل بنزین توسط خود وزارت نفت انجام شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: از آن زمان تاکنون مسئولیت نظارت و تست کیفیت بنزین از حیطه اختیارات سازمان ملی استاندارد خارج و به وزارت نفت واگذار شد.

پیروزبخت در خصوص بروز ابهامات جدی در بحث کیفیت بنزین به مصوبه سال 88 دولت اشاره کرد و گفت: در این سال براساس مصوبه‌ای که به مجلس ارائه شده بود وزارت نفت موظف به همکاری با سازمان ملی استاندارد برای راه‌اندازی تجهیز آزمایشگاه تست بنزین در استان هرمزگان شد که البته این مهم تاکنون اجرایی نشده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه "روزی برسد که در نظارت و استاندارد خودرو نیازمند به حکم حکومتی نباشیم" تاکید کرد: باید کیفیت‌ کالاها در واحدهای تولیدی، طوری تعریف شود که بحث استاندارد در این واحدها، از حال انفعالی کنونی خارج شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در حال حاضر، همکاری خوبی با وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم که برابر این همکاری دیگر تحت فشار ستاد سیاست‌گذاری خودرو و وزارت صنعت و معدن در خصوص کم و زیاد کردن تعاریف استاندارد در بحث خودرو نیستیم.

پیروزبخت همچنین درباره اصلاح فرآیندهای تولید در حوزه خودرو گفت: با توجه به گزارش های دریافتی از تصادف اتوبوس‌ها در جاده‌های کشور، آزمایش سقف و ستون اتوبوس‌ها از تاریخ 1.3.93 با نظارت سازمان ملی استاندارد با جدیت آغاز شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، درباره افزایش قاچاق لاستیک‌های بی‌کیفیت که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است، گفت: با توجه به اینکه لاستیک کالای قاچاق‌پذیر است، باید نظارت سازمان استاندارد بر این کالا افزایش پیدا کند که به همین منظور در صددیم با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق، نظارت خود را افزایش دهیم.
وی همچنین درباره فرمول تازه قیمت گذاری خودرو که در آن، شورای رقابت، به کیفیت خودرو توجه می کند، گفت: در تصمیم گیری اخیر شورای رقابت برای فرمول تازه قیمت گذاری خودرو در بحث کیفیت، از شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد استعلام‌هایی صورت گرفته درحالی که این شرکت زیرمجموعه سازمان ملی استاندارد است و شورای رقابت باید این موضوع را از سازمان بالاتر پیگیری می‌کرد که به همین منظور درحال بررسی این موضوع هستیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران درباره مشکلات افزایش سموم کشاورزی و تأثیر‌ آن بر محصولات غذایی نیز گفت: در همین زمینه نیز در حال مذاکره با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت هستیم تا استفاده از سموم برای محصولات کشاورزی منطقی شده و از ورود مشکلات احتمالی برای مردم جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه گسترش پوشش استاندارد و ترویج آن، از جمله موارد مطرح شده در بند 24 سیاست‌های مقاومتی بوده است، گفت: تأمین نیازها و اولویت‌های جامعه در بحث استاندارد و تدوین این استانداردها بر مبنای استانداردهای روز جهان و ملاحظات بومی کشور، از جمله دو سیاست مهم جهت پوشش استاندارد و ترویج آن در جامعه است.
وی همچنین به برگزاری اجلاس آینده نانو در سال 2015 ایران اشاره کرد و افزود: به‌ علت تلاش‌های گسترده سازمان ملی استاندارد اجلاس نانو در سال 2015 در ایران برگزار خواهد شد.
 

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن