تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806863208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاموش ولی خانمان سوز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خاموش ولی خانمان سوز زنجان - ایرنا - آتش که سر بگیرد چه یک کاه چه یک کوه، همه را می سوزاند ولی در یک نقطه خاموش می شود و تمام، اما این آتش خانمان سوز که به اراده انسان سر می گیرد گویی پایانی ندارد.


نقطه شروعش شاید یک شوخی دوستانه باشد، شاید یک وسوسه لحظه ای، یک عصبانیت و شاید تصمیم سرسری و بدون تامل در خصوص عواقب آن باشد.
اینکه از کجا شروع می شود مهم نیست، مهم مسیری است که فرد در این وادی دردناک در پیش می گیرد.
همه اش دردی است جانکاه که برای گرفتار در آن طعمی شیرین می دهد بی آنکه بداند ذره ذره جانش را گرفتار طاعونی می کند که هر لحظه دمل چرکینش سر باز کرده و دیگران را نیز درگیر خود می کند.
زمانی اعتیاد جرم بود و امروز بیماری، اما چرا بیماران این بخش اغلب به پزشک معالج برای درمان مراجعه نمی کنند و چرا بیش از پیش خود را در این باتلاق بی امان گرفتار می سازند؟
اوایل اعتیاد فقط گرفتاری در دام موادی افیونی همچون تریاک بود، دورانی سپری شد و هروئین به گرما بخش محافل این بیماران تبدیل گشت.
اما امروز تریاک و هروئین به خود می بالند که تاثیری دردناک و ماندگار همچون مواد مخدر صنعتی نداشته و ندارند.
امروز بازار تریاک و هروئین دیگر رونق ندارد و دوره دوره شیشه و اکس و کراک است.
موادی که روزهای نخست با نام اعتیاد آور نبودن سراغ جوانان می روند بهانه ای برای لاغری می شوند و روزهای بعد چهره زشت و افیونی خود را به نمایش می گذارند.
شیشه ماده مخدر صنعتی که است که در روزهای نخست گرفتاری فرد علائم خاصی از خود نشان نمی دهد اما کمی بعد گوشه های چشم زخم می شود، فرد لاغری را تجربه می کند، افسردگی می گیرد و دچار اختلالات حواسی و شناختی می شود.
جایی تعادل روانی خود را چنان از دست می دهد و می پندارد پرنده است و از پشت بام به پایین پرواز می کند، می اندیشد که زن و فرزندش قاتلان حرفه ای هستند و آنها را به زخم چاقو تکه پاره می کند و زمانی نیز با مصرف بیش از حدش با این اندیشه که بیشتر از نعشگی آن بهره مند شود، تمام حواس و هوشیاری خود را از دست می دهد و یا دچار سکته قلبی ناگهانی می شود.
اغلب مشتریان این ماده افیونی جوانان هستند چرا که می پندارند اعتیاد آور نیست و علامت خماری ندارد، غافل از آنکه از همان روزهای نخست کسی که در دام شیشه افتاد دیگران توان چشیدن طعم آزادی را نخواهد داشت.
اکستازی، همان قرص های رنگی دارای برچسب های مشخصی که هر یک اثر خاصی دارند چنان ارزان و در دسترس هستند که می توان به جرات ادعا کرد امروز نقل و نبات پارتی های شبانه جوانان شده است.
قرص های رنگی که شعور، توانایی فهم، آگاهی و روان فرد را هدف می گیرند و با وجود آنکه فرد را دقایقی از دنیای حقیقی دور می سازند اما با افزایش اعتماد به نفس دروغین بالا در فرد وی را به سراغ کارهای هیجانی و رفتار های پر خطری سوق می دهند که می تواند علاوه بر خود مصرف کننده دامن دیگران را نیز آلوده سازد.
کراک نوع خطرناک تر در بین موادمخدر صنعتی محسوب می شود، منجلابی که از همان روزهای نخست بوی تعفن آن جامعه را فرا می گیرد و فرد را گرفتار درد و بیماری می کند که هیچ درمانی برای آن کار ساز نیست.
مصرف کراک به سرعت سراغ سلولهای مغز فرد می رود و در همان روزهای نخست با ایجاد زخم های سطحی در پوست مصرف کننده، وی را برای مصرف بیشتر جهت التیام درد ترغیب می کند.
روزهای بعد این زخم ها عمیق تر شده و موجودات کوچک اما خورنده بر روی آن دیده می شود، زخم های فرد عفونت کرده و بوی تعفن دیگران را نیز آزار می دهد و در نهایت در مدت کوتاهی فرد گرفتار، راهی منزل آخرت می شود.
هدف اصلی مواد مخدر صنعتی، به دام انداختن نیروی جوان و فعال است که می تواند خلاقیت و توانایی خود را در مسیر پیشرفت کشور به کار گیرد و در نهایت زمینه رشد جامعه را فراهم کند.
اما با گرفتاری این نیروهای جوان در این منجلاب فرصت پیشرفت از دست می رود و در نهایت با متضرر شدن فرد و خانواده اش، جامعه از سرمایه ای عظیم محروم می شود.
مواد مخدر از هر نوع و جنسی که هست خطرناک، بی رحم، دامن گیر و آسیب زاست.
گرفتاری هر فرد در دامان این بلای خانمان سوز نه فقط خود او بلکه از همان روزهای نخست خانواده و جامعه را نیز تهدید می کند و فرصت پیشرفت رااز گرفتار شدگان می گیرد.
شاید بهتر است هر جوانی پیش از شوخی ها و تفنن نامناسب با این مواد لحظه ای فقط در خیال خود به سرانجامی که برایش رقم خواهد خورد بیندیشد و تصمیم خود را برای گفتن ˈنهˈ به هر نوع مواد مخدری قطعی کند.
7319/596

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن