تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801634884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه پرستاری در انتظار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو شورای عالی نظام پرستاری: جامعه پرستاری در انتظار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است مشهد - ایرنا - عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: جامعه پرستاری در انتظار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سوی دولت است.


احمد نجاتیان روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری حدود هفت سال پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و به تایید شورای نگهبان رسید، اما تاکنون اجرا نشده است.
وی ارتقای کیفیت خدمات پرستاری، کاهش هزینه های درمانی توسط مردم و رفع تبعیض های مالی در پرداخت به پرستاران را از جمله مزایای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد.
او گفت: پیش از این سازمان بیمه اجرای این طرح را منوط به تخصیص 30 هزار میلیارد ریال اعتبار دانسته بود، در حالی که این رقم کارشناسی شده نیست و اعتبار کمتری را می طلبد.
نجاتیان با اشاره به تدوین آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری،افزود: به دنبال کار کارشناسی فشرده با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری، استانداردهای خدمات پرستاری در قالب 500 خدمت اندازه گیری و تعرفه گذاری شد.
رییس نظام پرستاری مشهد و شهرستان های تابعه ادامه داد: تزریقات، گرفتن نوار قلب، سونداژ، وصل کردن سرم، آموزش و پذیرش بیمار از جمله خدمات پرستاری است.
وی با بیان اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاری با اجرای طرح تحول نظام سلامت منافاتی ندارد، گفت: اجرای این طرح سهم هزینه های درمانی توسط مردم را کاهش می دهد.
عضو شورای عالی نظام پرستاری اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از تعرفه های خدمات پرستاری در بیمارستان ها با تعرفه پزشکی محاسبه می شود، در حالی که اگر این خدمات بر اساس تعرفه خدمات پرستاری باشد، سهم پرداختی مردم کاهش می یابد.
وی افزود: از سوی دیگر با اجرای طرح مزبور بیمار می تواند دو روز پس از بستری در بیمارستان مرخص شده و با دریافت خدمات پرستاری در منزل که زیرپوشش بیمه است، تحت مراقبت قرار گیرد./3
7487 /664

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن