تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820133958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

« دوستان لبنانی اسراییل » و توطئه عادی سازی روابط فرهنگی با دشمن صهیونیستی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

« دوستان لبنانی اسراییل » و توطئه عادی سازی روابط فرهنگی با دشمن صهیونیستی بیروت - ایرنا - دشمن صهیونیستی دسیسه ها و توطئه های خود را برای عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی و عربی از جمله لبنان متوقف نمی کند و غربی ها بویژه آمریکا به نیابت از این رژیم میلیون ها دلار برای تحقق این طرح صهیونیستی هزینه می کنند.


به گزارش ایرنا، تحت پوشش همایش های علمی و به بهانه همکاری های فرهنگی و از طریق موسسات و انجمن های غیردولتی ، دانشمندان ، اصحاب فرهنگ و متفکران عرب را جذب می کنند و بعد مشخص می شود که همه آنها را « همکاران و دوستان» صهیونیست ها گردهم آورده اند.
با عناوین جذاب علمی و فرهنگی « موانع روحی و معنوی » را که سلاح و ابزاری مهم در منازعه عربی – صهیونیستی است، درهم می شکنند.
شبه اجماع است که خطرناک ترین وجه توافق کمپ دیوید، فقط خروج مصر از درگیری با رژیم صهیونیستی یا بندهای ذلیلانه این توافق برای عرب ها نیست بلکه کشاندن « انور سادات» رییس جمهور وقت مصر به کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و شکستن روحیه و اراده او و وارد کردن ضربه ای سخت به این سلاح منازعه عربی – صهیونیستی بود.
در مراحل اخیر بطور مشخص از سال 2006 ( بعداز جنگ 33 روزه لبنان ورژیم صهیونیستی) در این زمینه تحرکات قابل توجهی در لبنان صورت می گیرد.
ناظران معتقدند که بیروت شاهد اقدامات گسترده برای تسامح با اندیشه « عادی سازی روابط فرهنگی با دشمن صهیونیستی است، و همزمان با سقوط و مرگ افسانه شکست ناپذیری اسراییل ، تلاش هایی در لبنان با حمایت و کمک سفارتخانه ها و سازمان های غربی برای « ترمیم چهره اسراییل و انسانی جا زدن آن » صورت می گیرد.
« بیارابی صعب» معاون سردبیر روزنامه لبنانی « الاخبار» و مسئول صفحه فرهنگی این روزنامه به ایرنا گفت که در این زمینه « اقداماتی برنامه ریزی شده و هدفمند» جریان دارد.
وی افزود: طرف های غربی پول های زیادی را برای نفوذ در انجمن ها و موسسات ، جامعه مدنی ، جوانان ، نخبگان و اصاحب فرهنگ لبنان هزینه می کنند.
موسسات و انجمن هایی که « غیردولتی» خوانده می شوند در این زمینه « بی گناه» نیستند و غرب هم که تلاش می کند خود را الگو و نماد آزادی ، دموکراسی و گشاده رویی جا بزند.
مسئولان این انجمن ها در تماس دایم و هماهنگی کامل با سفارتخانه های غربی در بیروت هستند و نقش آنها جذب « جوانان ساده که ضرورتا نیت های بدی هم ندارند» است.
این جوانان معمولان دارای افکاری سطحی اما نگاه و آمالشان در عشق به زندگی و فرهنگ صلح خطرناک است.
البته در کنار این جوانان ساده دل، عده ای « فرصت طلب و ابن الوقت» هم هستند که خود را نخبگان فرهنگی و هنرمند می خوانند.
مسئول صفحه فرهنگی روزنامه الاخبار گفت: غرب امکانات و تسهیلاتی را در اختیار این دسته فرصت طلب در ازای فراهم کردن زمینه عادی سازی روابط فرهنگی با دشمن صهیونیستی قرارمی دهد که از جمله انتشار تالیفات آنها توسط ناشران بین المللی ، عرضه فیلم هایشان درغرب بویژه هالیود و تبلیغ تولیدات آنها با روش ها و شیوه های مختلف و متنوع است.
ابی صعب خطر گروهی از لبنانی ها که دشمن صهیونیستی را « دوست » می خوانند کم نمی داند چرا که همواره به بهانه آزادی رای و بیان، در کمین هستند تا هرگونه تلاش و مقاومت در مقابل طرح های عادی سازی را تخطئه کنند.
بهترین نمونه تجربه « زیاد الدویری» کارگردان لبنانی است که صحنه هایی از فیلمش را در تل آویو به تصویر کشید.
هنگامی که دستگاه های امنیتی لبنان مانع نمایش این فیلم در سالن های سینمای لبنان شدند، « دوستان و همکاران عادی سازی» یک هجمه رسانه ای ضد این تصمیم به بهانه مخدوش شدن آزادی بیان و نظر و مقابله با سرکوب و ارعاب شروع کردند.
این در حالی بود که مقامات مسئول لبنانی فقط قانون لبنانی متعلق به تحریم دشمن صهیونیستی را اجرا کردند، قانونی که اکنون خود مشکلات و نارسایی های زیادی دارد.
« سماح ادریس» رییس انجمن لبنانی تحریم رژیم صهیونیستی به ایرنا گفت: قانون کنونی متناسب با رخدادها نیست و نارسایی های زیادی دارد ، حتی کسانی را که می خواهند گام هایی برای عادی سازی روابط فرهنگی با اسراییل بردارند، کمک و تشویق می کند.
این قانون که در سال 1955 میلادی تصویب شده است امروز نیاز به تعدیل اساسی و به روز رسانی دارد تا بتواند بازدارنده باشد.
ادریس خاطرنشان کرد: برخی به اصطلاح اصحاب فرهنگ در لبنان که اگر خوش بینانه نگاه کنیم در توهم بسر می برند که می توانند از نفوذ در جامعه دشمن از طریق وسایل ارتباط جمعی و رسانه اسراییلی ها را آگاه کنند.
وی این تفکر را « خطرناک» خواند و گفت که هدف این دسته از اصحاب فرهنگ در لبنان در مرحله اول تبدیل دشمن صهیونیستی به یک « رقیب و طرف دعوا» است.
رییس انجمن لبنانی تحریم رژیم صهیونیستی اظهارداشت: اشتباه این گروه از لبنانی ها این است که فکر می کنند افکار عمومی اسراییل نسبت به جنایات ارتش و نیروهای امنیتی خود نادان و غافل استد و باید آنها را با کشف حقایق، آگاه و قانع کرد.
ادریس تاکید کرد: موضوع در لبنان بسیار پیچیده شده و به همین سادگی قابل حل نیست و باید تلاش بیشتری کنیم.
تحت عنوان و بهانه « جدایی هنر از سیاست» برخی کارگردانان لبنانی فیلم های خود را در فلسطین اشغالی تصویربرداری می کنند و شخصیت های دینی هم به بهانه « جدایی دین از سیاست» به سرزمین های اشغالی سفر می کنند.
کاردینال « بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان به همین بهانه به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرد.
اینها خواستار لغو قانون منع سفر صهیونیست ها به لبنان شده و مدعی هستند که در تغییر نگاه و نگرش آنها به لبنان اثر می گذارد و به اقتصاد لبنان کمک می کند.
چه باید کرد؟
ابی صعب تاکید کرد: برغم همه این تلاش ها و دسیسه چینی ها ، جامعه لبنان همچنان هرگونه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را نمی پذیرد و اکثریت آنها هرگونه همکاری و ارتباط با این دشمن را رد می کنند.
وی درعین حال خاطرنشان کرد: اما اگر سستی و اهمال شود ، دسیسه های برخی به اصطلاح اصحاب فرهنگ و رسانه رفته رفته تاثیر خود را خواهد گذاشت و ما مسئولیت بزرگ و سختی برای مقابله با این دسیسه ها داریم.
رسانه های وفادار به مقاومت ضد صهیونیستی وظیفه سنگینی برای رسوا کردن این دسیسه ها و فاش کردن تبعات و پیامدهای عادی سازی فرهنگی با دشمن صهیونیستی دارند.
ادریس بار دیگر بر اهمیت بازنگری قانون تحریم دشمن صهیونیستی تاکید کرد و گفت که این قانون باید و ضروری است برقراری تماس ها از طریق وسایل الکترونیکی و فعالیت انتشاراتی ها و فعالیت های فرهنگی ، اقتصادی و آموزشی را شامل شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولیت بزرگ مردم لبنان تحریم دوستان و همکاران دشمن صهیونیستی، حمایت از تحریم کنندگان دشمن و تمسک به فرهنگ مقاومت در سرزمین مقاومت است.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن