تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805131851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوامل ایجاد تورم در فاز اول هدفمندی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عوامل ایجاد تورم در فاز اول هدفمندی
معاون اقتصادی بانک مرکزی تاکید کرد: اثر توزیع یارانه نقدی در مرحله دوم همچنین افزایش قیمت حامل های انرژی بر روند تورم قطعا کمتر از مرحله اول است.
کد خبر: ۴۰۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ - 21 June 2014


معاون اقتصادی بانک مرکزی تاکید کرد: اثر توزیع یارانه نقدی در مرحله دوم همچنین افزایش قیمت حامل های انرژی بر روند تورم قطعا کمتر از مرحله اول است.


پیمان قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اثر توزیع یارانه نقدی بر تورم در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: توزیع یارانه نقدی فی‌نفسه عامل افزایش حجم پول و ایجاد تورم نیست، چرا که قرار است این منابع از بین خود مردم که مصرف‌کنندگان حامل‌های انرژی هستند جمع‌آوری شده و به آنها بازگردد.


وی با بیان این‌که توزیع یارانه نقدی نوعی بازتوزیع پول است افزود: این‌که پول از بین چه کسانی جمع شده و به چه گروه‌هایی پرداخت می‌شود و آیا این‌که افراد میل به مصرف بیشتری داشته و تقاضا را تحریک کند، در پرداخت نقدی قابل بررسی بوده و مساله دیگری است اما به‌طور کلی نمی‌تواند اثر مهمی بر تورم داشته باشد.


معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به این‌که آنچه که در مرحله‌ی اول هدفمندی یارانه‌ها شدت تورم را افزایش داد کسری منابع برای توزیع نقدی و استقراض از بانک مرکزی بود، گفت: در عین حال ناسازگاری سیاست‌های پولی و مالی و همزمانی اتخاذ سیاست پولی کاملا انبساطی همچنین نحوه تامین مالی مسکن مهر نقدینگی را افزایش و تورم را تشدید کرد.


قربانی افزود: خوشبختانه در سال گذشته با تدابیری که در سطح دولت و بین بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی انجام شد تامین مالی ناسالم مسکن مهر متوقف شده و دیگر در مرحله‌ی دوم هدفمندی یارانه‌ها شاهد چنین پدیده‌ اثرگذار برپایه پولی و تورم نخواهیم بود.


کمی تامل برای شفاف شدن اثر افزایش قیمت حامل ها بر تورم
وی همچنین در مورد اثر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر نرخ تورم یادآور شد: نگاهی به رشد شاخص تولید‌کننده نشان می‌دهد که حداقل آنچه که تاکنون اتفاق افتاده اثر بسیار محدودتری نسبت به دوره‌ی قبل داشته است.


به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی با تخمین‌های موجود بدیهی است اثر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مرحله‌ی دوم نسبت به مرحله اول قطعا کمتر خواهد بود.


قربانی با بیان این‌که پیش‌بینی اثر محدود هدفمندی بر تورم با فرض ثبات شرایط محقق خواهد شد، خاطر نشان کرد: اگر سایر شاخص‌ها و شرایط در موقعیت فعلی ادامه یابد تورم محدود خواهد ماند. این در حالی است که بررسی‌های انجام شده تاکنون این موضوع را تایید می‌کند. در عین حال باید مقداری تامل کرد تا اطلاعات جدیدی در ماه‌های آینده به دست آید تا تصویر دقیقی را از اجرای این سیاست و اثر آن بر شاخص‌های اقتصادی مشاهده کنیم.


به گزارش ایسنا، پیش‌بینی های مسولان اقتصادی دولت مبنی بر ادامه روند کاهشی تورم در فاز دوم هدفمندی یارانه ها در حالی مورد تاکید است که گزارش اخیر مرکز پژوهش های مجلس بیانگر افزایش حداقل چهار درصدی تورم با اجرای شیوه کنونی هدفمندی است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن