تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814674320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداریهای ساوه و نراق تفاهم نامه خواهر خواندگی امضا کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهرداریهای ساوه و نراق تفاهم نامه خواهر خواندگی امضا کردند خمین – ایرنا – شهردار نراق از امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی و همکاری، بین شهردای این شهر و ساوه و رئیسان شوراهای اسلامی این دو شهر خبر داد.


ˈمحمود مرادی نراقی ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکات فرهنگی ، تاریخی، معماری، شهرسازی، آداب و رسوم و نزدیکی دیدگاه های توسعه پایدار متوازن باعث شد تا مدیران شهری این دو شهر هفته گذشته؛ این تفاهم نامه را امضا کنند.
وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی این دو شهر هم به نمایندگی از طرف شهروندان ازاین تفاهمنامه استقبال کرده اند و این امر بزرگترین ضمانت اجرایی و رمز بقا و تداوم تفاهم نامه خواهد بود.
مرادی نراقی با بر شمردن مشترکات تاریخی فراون دو شهر، گفت: ساوه در شهرسازی فاصله بین سنت و مدرنیته را با شتاب بیشتری طی کرده و نراق در احیای بافت تاریخی موفق عمل کرده و تبادل این تجربیات می تواند چراغ راه شهرسازی و توسعه پایدار باشد.
وی بیان کرد: حفظ اصالت های تاریخی و فرهنگی در نراق هم می تواند الگوی خوبی برای شهر ساوه باشد که مسوولان آن در کنار توسعه فیزیکی و کالبدی توجه به فطرت انسان ها و آرامش بصری را مد نظر داشته باشند.
مرادی نراقی گفت: برخی شهرداریهای کشور به دنبال خواهر خواندگی شهر خود با شهر هایی در خارج از کشور هستند ولی هیچ تلاشی برای برقراری ارتباط و انتقال تجربیات بین شهرداریهای داخل کشور و حتی یک استان صورت نمی گیرد.
مرادی نراقی اظهارکرد: این حرکت نمادین که درآینده نزدیک منجر به تعریف پروژه های مشترک خواهد شد، با حمایت های معنوی اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری صورت گرفته است .
وی ادامه داد: این تفاهم نامه باب جدیدی را بر روی دیگر شهرهای استان و کشور باز خواهد کرد که توسعه خود را به توسعه و پیشرف شهرهای دارای اشتراکات داخلی گره بزنند.
بافت تاریخی منحصر به فرد، ویژگی های خاص اقلیمی و اجتماعی، بهره گیری از آداب و رسوم خاص مردمان و کالبد بکر معماری سنتی از جمله شاخص های مهم نراق به عنوان تنها شهر ویژه کشور است.
موقعیت جغرافیایی نراق و استقرار آن در مجاورت جاذبه های گردشگری محلات و دلیجان ظرفیت مناسبی را برای توسعه و احیای صنعت گردشگری در استان مرکزی فراهم کرده است .
بازار شمس السلطنه، آب انبارها، غار نخجیر، مسجد جامع و آرامگاهها از مهمترین آثار تاریخی وفرهنگی نراق هستند .
ساوه نیز یکی از شهرها و مناطق باستانی بازمانده از دوران ساسانی است و تپه های باستانی نشانگر قدمت بالای این شهر است.
ساوه با نام شهرک اسلامی در قرون اولیه اسلامی به متون جغرافی نویسان اسلامی و ایرانی راه یافته است .
باغ های سرسبز و پررونق انار، قیزقلعه، مسجدانقلاب، مسجدجامع، کاروانسرای باغ شیخ و امام زاده سید اسحاق ساوه برخی از مهم ترین آثار تاریخی شهرستان ساوه را تشکیل می دهند.
شهرهای نراق و ساوه در استان مرکزی قرار دارند.ک/3
7276/559

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن