تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817934364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

البرز پس از تهران بيشترين تعداد مدارس غير دولتي را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۱۲ب.ظ)
استاندار البرز عنوان کرد؛ البرز پس از تهران بيشترين تعداد مدارس غير دولتي را دارد استاندار البرز با اشاره به تعداد مدارس غيردولتي در البرز گفت: البرز با 57 هزار و 103 مدرسه غير انتفاعي پس از تهران دومين استاني است که درصد آماري قابل توجهي را تأسيس مدارس غيردولتي دارد و اين حاکي از آن است که بارگزاري خوبي در اين زمينه صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج؛ سيد حميد طهايي اظهار داشت: در حال حاضر يکي از موانع موجود در اين حوزه وجود تعدادي از مدارس در بافت هاي فرسوده است که با بودجه هاي پايين امکان بازسازي را کمي دشوارتر ساخته است موقعيت تجاري مدارسي که در بافت فرسوده قرار دارند تسهيل اين امر را تسريع مي بخشد.
وي تصريح کرد: مدارس فرسوده به جهت مشکلات هزينه اي نبايد از چرخه آموزش حذف شوند با اختياراتي که به وزارت آموزش و پرورش داده شده است، مدارس فرسوده ضمن داشتن تملک مي توانند بخشي از فضاي آموزشي را به اين موضوع اختصاص داده و هزينه هاي آن را صرف امور جاري آموزشي نمايند.
اين مسئول خاطرنشان کرد: آموزش تنها سواد آموختن به دانش آموزان نيست بلکه ارزشهاي انساني وجود دارد که بايد در بستر آموزش به آن پرداخت.
طهايي آموزش را عمده ترين و مؤثرترين سرمايه گذاري در کشوري دانست و اظهار داشت: پرورش و تعليم و تربيت انسانها براي کشوري برخواسته از تعاليم انقلاب اسلامي سرمايه گذاري براي آينده است.
ايجاد امکانات در مدارس روستايي البرز ضروري است
اين مسئول بيان کرد: بودجه هاي اختصاص يافته به آموزش در مقايسه با ساير سرفصل ها همچون عمراني و.. غيرقابل مقايسه است بنابراين بايد در برنامه ريزي جهت تدوين بودجه نگاه ويژه اي صورت گيرد.
استاندار البرز گفت: وزارت آموزش و پرورش با تصويب قانون در مجلس شوراي اسلامي از اين اختيار برخوردار شده است که با تغيير کاربري برخي مدارس فرسوده به تجاري ضمن در اختيار داشتن تملک، درآمدهاي حاصل آن را صرف امور جاري آموزشي کند.
وي افزود: البته اين تنها برخي از مدارس که در موقعيت ويژه قرار دارند مشمول اجراي اين قانون خواهند بود و در اين بين از ظرفيت خيرين مدرسه ساز نيز نبايد غافل شد.
طهايي با اشاره به اينکه بايد نوع نگاهمان را به آموزش دانش آموزان تغيير دهيم و همواره اين نکته را مد نظر داشته باشيم که از بين دانش آموزان شهيد مطهري ها و شهيد بهشتي ها براي کشور تربيت مي شوند، اعلام کرد: ايجاد امکانات آموزشي در روستاهاي استان از اهميت زيادي برخوردار است و نبايد مدارس روستايي از نگاه ما مسئولان مغفول بمانند چرا که در روستاها استعداد هاي سرشاري وجود دارد و نبايد به جهت کمبود امکانات و شرايط اين دانش آموزان از تحصيل باز بمانند و اين خود مسئوليت ما را در رفع موانع آموزشي خطير تر مي سازد.
شهرداري از درآمدهاي حاصله مي تواند به افزايش تعداد مدارس کمک کند
وي در ادامه اضافه کرد: نقش نمايندگان در تخصيص بودجه هاي استاني در حوزه آموزش و پرورش بر کسي پوشيده نيست اميدواريم به ياري نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در بودجه سال آينده پيشنهاداتي را از طريق دولت به مجلس و با پيگيري ها نمايندگان به تصويب خواهيم رساند.
در ادامه دومين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان، نماينده مردم کرج، اشتهارد، فرديس و آسارا با بيان اين مطلب اظهار داشت: بر ضرورت اختصاص بخشي از درآمد شهرداري ها به منظور توسعه فضاهاي آموزشي در استان تأکيد کرد.
عزيز اکبريان با اشاره به اينکه يکي از نيازهاي استان افزايش آمار سرانه هاي آموزش و پرورش است، گفت: شهرداري مي توانند در اين زمينه بخشي از درآمدهاي حاصل را به افزايش تعداد مدارس اختصاص دهند.
اين مسئول با بيان اينکه آمار البرز در تأسيس مدارس غيرانتقاعي طي سالهاي اخير و پس از شکل گيري استان مطلوب بوده است، افزود: اين ظرفيت وجود دارد که فضاي مدارس غير انتفاعي در استان افزايش پيدا کند.
فعاليت خيرين مدرسه ساز مي تواند راهگشا باشد
اکبريان همچنين با اشاره به محدوديت بودجه در بازسازي مدارس فرسوده، اين لايحه مجلس شوراي اسلامي را در خصوص اختصاص بخشي از فضاهاي آموزشي به تجاري مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال 93برخي مدارس که در موقعيت مناسبي خوبي قرار دارند اما در بافت فرسوده قرار گرفته اند و شرايط براي آموزش در آنها فراهم نيست، بر اساس قانون مي توانند قسمت هايي از فضاي آموزشي را به تجاري اختصاص داده و درآمد آن را صرف هزينه هاي آموزشي نمايند.
وي افزود: البته اين بدان معنا نيست که نبايد از تغيير کاربري ها جلوگيري شود و تنها مواردي خاص مشمول اجراي طرح بازسازي فضاهاي آموزشي مي شود که به نوعي جبران کمبود هزينه ها در بازسازي فضاهاي آموزشي باشد، ظرفيت خيرين مدرسه ساز و امکانات شهرداري ها را نيز در اين زمينه راهگشا است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن