تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802447282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تحول نظام سلامت گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح تحول نظام سلامت گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی یاسوج- ایرنا - طرح تحول نظام سلامت گامی برای تحقق عدالت اجتماعی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است.


به گزارش خبرنگار ایرنا،یکی از شاخص های مهم توسعه ی هر کشوری برخورداری تمامی قشر های جامعه از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب است.
امروزه یکی از مشکلات و دغدغه های مردم در جوامع مختلف هزینه های بالای بهداشت و درمان است که هر ساله عده ای زیادی را به علت نداشتن این هزینه ها به کام مرگ می کشاند.
در ایران ﺑﯿﻤﺎری های قلبی عروقی ، ﺳﻮاﻧﺢ و ﺣﻮادث ﺳﺮﻃﺎن ها ﺑﯿﻤﺎری های دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻨﻔﺲ، ﻧﺎﻫﻨﺠﺎریﻫﺎی ﻣﺎدرزادی و کروﻣﻮزوﻣﯽ، ﺑﯿﻤﺎریﻫﺎی ﻋﻔﻮﻧﯽ و اﻧﮕﻠﯽ، ﺑﯿﻤﺎری های ﻧﻮزادان،ﮐﻠﯿﻮی و دﺳﺘﮕﺎه ادراری در ﻣﺠﻤﻮع 80 درﺻﺪ علت های ﻣﺮگ را ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽدﻫﻨﺪ.
با این وجود در ماه های آغاز شروع به کار دولت یازدهم ماشین سلامت کشور در مسیر متفاوتی قرار گرفت تا مردم شاهد تحولی عظیم در حوزه سلامت قرار گیرد.
طرح تحول نظام سلامت که کمتر از دو ماه در حال اجراست ، فارغ از تمام شعار زدگی های متداول در چنین طرح هایی ، به طور ملموس و واقعی هزینه دارو و درمان را کاسته است.
کاهش پرداختی هزینه ها تا 10 برابر از سوی بیماران باعث افزایش 10 تا 35 درصدی مراجعه بیماران به بیمارستان های دولتی شده است.
این خدمت صادقانه با اینکه هنوز در ابتدای راه است اما رضایت مندی تعداد زیادی از مردم را بوجود آورده است.
طرح تحول در نظام سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد به نحو مطلوبی در حال اجرا است به طوری که از زمان اجرای این طرح تا کنون بیمارستان های دولتی این این استان با افزایش 35 درصدی جمعیت مراجعه بیماران روبرو بوده است.
یکی از بیمارانی که برای زایمان طبیعی به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج مراجعه کرده است در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر اینکه هیچ گونه هزینه ای برای زایمان طبیعی پرداخت نکردیم به لحاظ رسیدگی خدمات ارایه شده نیز در سطح مطلوبی بوده است.
کاهش پرداخت هزینه ها از سوی بیماران، رایگان شدن زایمان طبیعی و بدون درد، استقرار پزشکان متخصص در بیمارستان ها، افزایش دستمزد به پزشکان از سوی دولت برای رسیدگی بیشتر به بیماران، استقرار پزشک متخصص کشیک در بیمارستان ها و زیر پوشش بیمه قرار گرفتن بسیاری از دارو های خاص از جمله مولفه های طرح تحول نظامت سلامت در کشور است.
وزیر بهداشت که برای مداوای تعدادی از بیماران در منطقه محروم دیشموک به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت ، نشان دهنده یک نکته بسیار راهبردی در مسیر توسعه است،که دولت به خوبی دریافته است که لازمه توسعه کشور وجود جامعه ای سالم است.
دکتر سید حسن قاظی زاده هاشمی افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح در مراحل اولیه است اما کاهش پرداخت ها کمک بزرگی به مردم کرده است.
وی با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای اجرای این طرح ملی در کشور وجود ندارد اظهار کرد: با همراهی ویژه ای که رئیس جمهور در اجرای این طرح دارد مشکلات هتلینگ در بیمارستان ها به زودی حل خواهد شد.
قاضی زاده هاشمی یکی از مشکلات موجود در کشور کمبود فضاهای فیزیکی مراکز بهداشتی درمانی است و راه حل این مشکل جلوگیری از ساخت و ساز فضاهای فیزیکی غیر ضروری، استفاده مناسب از فضاهای موجود و خلق منابع جدید از این محل است.
وی مهمترین مشکل برای اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد را کمبود بیمارستان دانست و عنوان کرد: با بهر برداری از چهار بیمارستان نیمه تمام در شهرستان های این استان این مشکل رفع خواهد شد.
وی ابراز داشت: ساخت،نوسازی و تکمیل بیش از دو هزار خانه بهداشت در کشور که از این تعداد 70خانه بهداشت در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال تا حدودی می تواند از بار ترافیک بیماران در بیمارستان ها را کاهش دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای بسته سوم طرح تحول نظام سلامت در این استان خبر داد و گفت: این بسته شامل حمایت از بیماران صعب العلاج و نیازمند و ارتقای کیفیت ویزیت در کلینیک ها و درمانگاه های دولتی است.
دکتر پرویز یزدان پناه افزود: بر اساس این طرح در صورتی که هزینه های درمان یک بیماری بیش از یک پنجم درآمد آن خانوار باشد، بیماری وی خاص محسوب می شود.
اجرای موفق این طرح با پیگیری های ویژه وزیر بهداشت تا کنون توانسته رضایتمندی نسبی مردم را به وجود آورد، هر چند در این زمینه مشکلات زیادی به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد که نیازمند توجه ویژه دولتمردان و تلاش جهادی مدیران استان است.
در مجموع آنچه به عنوان طرح تحول نظام سلامت در حال اجراست ، طرحی انسانی ، ملی و بسیار ارجمند است که باید بدان مدد رساند و فارع از هر گونه گرایش سیاسی ، به دست اندرکاران آن دست مریزاد گفت.
طرحی که با اجرای کامل آن می توان گفت علاوه بر کمک به توسعه همه جانبه کشور عدالت اجتماعی را تا حد زیادی محقق خواهد کرد.
7529/671

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن