تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802751097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هراس بین المللی از برنامه هسته ای ایران ؛ توهمی پوچ که توسط آمریکا و اسرائیل ساخته شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: میدل ایست مانیتور:
هراس بین المللی از " برنامه هسته ای ایران "؛ توهمی پوچ که توسط "آمریکا و اسرائیل" ساخته شده است
دور تازه ای از مذاکرات هسته ای میان نمایندگان "جمهوری اسلامی ایران " و قدرت های جهانی در وین آغاز شده است تا در نهایت هر دو طرف به توافق جامع و نهایی دست یابند .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه خبری _ تحلیلی میدل ایست مانیتور در مقاله ای به قلم "هنریت جانسن" نوشت : در این مذاکرات طرف غربی اظهار کرده است که ایران باید "تعهدی استوار" ارائه دهد که بر اساس آن برنامه غنی سازی اورانیوم در نیروگاه های این کشور با اهداف صلح آمیز ادامه پیدا می کند و تلاشی برای دستیابی به سلاح اتمی انجام نمی گیرد . از سوی دیگر تهران نیز خواستار لغو تمامی تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی کشورهای غربی و هم پیمانان آن طی یک دهه گذشته علیه خود شده است . این تحریم ها ابتدا از سوی ایالات متحده مطرح و اعمال شده و سپس سایر هم پیمانان واشنگتن برای اجرای آن متعهد شدند .


"الی گران مایه " کارشناس ایرانی کارشناس روابط خارجی در شورای اروپا در این باره می گوید : همان گونه که تهران ابعاد هرگونه تلاش احتمالی برای ساخت سلاح اتمی و تغییر کاربردی نیروگاه های خود را باید به سازمان ملل توضیح دهد غرب نیز موظف است پایه و اساس اتهامات و سوءظن های خود در قبال ایران را بطور روشن و کامل شرح نماید . 


در ادامه این مقاله آمده است : از سال 2003 که آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران گزارش "فعالیت های غنی سازی و بازفرآوری حساس " را اعلام نمود ، تاسیسات هسته ای این کشور تحت نظارت های شدید قرار گرفته است . شورای امنیت سازمان ملل تصمیم گرفت تحریم های اقتصادی ضدایران را به دلیل نافرمانی تهران از تعلیق فعالیت های غنی سازی اورانیوم پیش از هرگونه پیشروی جدی آن در سال های 2007 ، 2008 و 2010، تشدید نماید . 


به گزارش رویترز ، واشنگتن اخیرا نیز تصمیم تازه ای برای اعمال فشارهای بیشتر بر اقتصاد ایران داشته اما شورای امنیت با آن مخالفت کرده است . همچنین شرکت غنی سازی ایالات متحده در وب سایت خود مطلبی با عنوان " درخواست عمل " قرار داده که در آن از کشورهایی که از محصولات این شرکت استفاده می کنند خواسته شده که فناوری های غنی سازی را تا حد ممکن از دسترس کشورهای به اصطلاح خود " سرکش " دور نگه دارند . به گفته بسیاری از کارشناسان استفاده غرب از اصطلاح " کشورهای سرکش " جای تحقیق و بررسی دارد . 


بعلاوه اینکه بر اساس گفته دکتر گرث پورتر ، تاریخدان و کارشناس امور هسته ای ایران استدلال غرب برای این ادعا علیه تهران دارای نکات اشتباه فراوانی است  . اصلی ترین و بزرگترین این اشتباهات " وسواس شدید " غرب برای تهدید و دشمن جلوه دادن ایران در سطح دنیاست . 


پورتر می گوید : پس از پایان جنگ سرد یکی از اساسی ترین اشتباهات غرب در حوزه سیاست خارجی خود همین موضوع می باشد . داستان " تهدید قریب الوقوع از سوی ایران هسته ای " توهمی ساختگی توسط تعداد انگشت شماری از سیاستمداران جهان است که برای اثبات آن اسناد معتبر اندک و غیرقابل پذیرشی ارائه کرده اند .


یکی از اصلی ترین ناهنجاریهایی که ایالات متحده برعلیه ایران اعمال میکند و بر آن اصرار نیز دارد ، همین اسناد داخل لپ تاپ است . در این اسناد 1000 صفحه ای که توسط آمریکا به سازمان امنیت ارائه شد ادعا شده که تهران تلاشهایی برای ساخت سلاح اتمی انجام داده است . مقامات آمریکایی نیز این گونه اعلام کردند که این اطلاعات از کامپیوترهای مهندسین ایرانی درگیر در برنامه های هسته ای ایران بدست آمده است . 


در انتهای این مقاله آمده است : پورتر در این باره اظهار داشت : این اظهارات و اسناد جعلی حیله ایالات متحده برای پنهان کردن حقیقت است . بخوبی می توان اثبات کرد که چگونه این اسناد توسط برخی اعضای منافقین تبعید شده به خارج که با موساد نیز همکاری مشترک دارد ، تهیه و به دولت آمریکا داده شده است . 


سازمان اطلاعات آلمان و تعدادی دیگر از مقامات دولتی از جمله کالین پاول وزیر خارجه سابق آمریکا هشداردادند که آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد سیاست هایی که بر اساس این اطلاعات پایه ریزی می شوند ، دچار اشتباه نشوند . 







انتهای پیام /









تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن