تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802703278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش بين المللي کردي،زبان ايراني مهرماه سال جاري برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ خرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۴۵ب.ظ)
رييس بنياد ايرانشناسي در کرمانشاه: همايش بين المللي "کردي،زبان ايراني" مهرماه سال جاري برگزار مي شود به منظور حفظ هويت و اصالت زبان کردي و همچنين جلوگيري از انقراض و سرقت اين گويش اصيل، 22 و 23 مهر ماه سال جاري همايش بين المللي "کردي،زبان ايراني" با حضور بيش از 30 زبان شناس از سراسر دنيا و همچنين مسوولين و مقامات بلندپايه ي کشوري در کرمانشاه و به ميزباني بنياد ايرانشناسي شعبه ي کرمانشاه برگزار خواهد شد.
دکترسيد ضياء الدين خرمشاهي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه در خصوص کم و کيف برگزاري اين همايش بين المللي در کرمانشاه ابراز داشت : طي ارائه ي پيشنهاد شعبه ي کرمانشاه به بنياد ايرانشانسي در قالب احياي زبان کردي و همچنين خطر انقراض و سرقت اين گويش کهن، همايش بين المللي "کردي،زبان ايراني" با اهدافي همچون ذکر قدمت و اصالت زبان کردي ايران به عنوان يکي از ارکان هاي هويت ملي ايراني و اين مهم که اين زبان دومين زبان ملي کشور محسوب مي شود، مطرح شد.
وي خاطرنشان ساخت: معرفي زبان کردي به عنوان ابزاري گويا در اشاعه ي انديشه، ادب و هنر ايراني با توجه به وجود مستندات مکتوب کردي ، اشاعه و رواج زبان کردي هم در داخل و هم در خارج از کشور، ايجاد نشاط و بالندگي در زبان کردي به تناسب مقتضيات زمان و زندگي و پيشرفت علوم و فنون بشري با حفظ اصالت آن و همچنين جلوگيري از انقراض آن مطرح و با استقبال مسوولين بتياد ايرانشناسي مواجه شد.
دکتر سيد ضياءالدين خرمشاهي در خصوص خطرات انقراض و سرقت زبان کردي ابراز داشت : علي رغم تمام مستندات تاريخي و جغرافيايي موجود که بيانگري اين مهم هستند که خاستگاه زبان کردي ايران است ، متاسفانه نه تنها اين گويش در معرض خطر انقراض در داخل کشور مي باشد بلکه در کشورهايي همچون ترکيه نيز به تازگي ادعاي توليت اين زبان شده و حتي درخواست ثبت زبان کردي به عنوان يکي از زبان هاي عثماني را نيز دارند به نحوي که از طريق سازمان يونسکو نيز تقاضاي خود را مطرح و سعي در ثبت آن را نيز دارند.
وي در خصوص شرکت کنندگان حاضر در اين همايش اظهار داشت : همايش بين المللي "کردي،زبان ايراني" با حضور آيت اله سيد محمد خامنه اي رياست بنياد ايرانشناسي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين يونسي معاون رييس جمهور در امور اقوام و مذاهب، وزير علوم تحقيقات و فناوري، استانداران 5 استان غربي کشور و همچنين با حضور 30 زبان شناس از از 17 کشور دنيا ، بيش از 200 کارشناسان و زبانشناسان داخلي و 300 دانشجو و علاقمند به اين رشته به مدت دو روز در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
دکتر خرمشاهي ادامه داد: برنامه ريزي در خصوص تاسيس فرهنگستان زبان کردي در استان ، تاسيس رشته زبان و ادبيات کردي در دانشگاه هاي دولتي و آزاد کرمانشاه در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد وهمچنين تاسيس دبيرخانه ي دائمي زبان کردي در اين استان از جمله اهدافي است که در خروجي کار اين همايش توسط بنياد ايرانشناسي در کرمانشاه برنامه ريزي و دنبال مي شود.
وي در رابطه با محورهاي اصلي اين همايش گفت : اين محورها در دوبخش زبان کردي که شامل آواشناسي تاريخي و معاصر، صرف و نحو تاريخي و معاصر، زبانشناسي اجتماعي در حوزه ي زبان کردي، گويش شناسي و آزاد و در بخش ادبيات کردي شامل تاريخ ادبيات، نسخه شناسي، ادبيات کودک و نوجوان و آزاد برگزار خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن