تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819263766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنبه در ايران؛ ديگر طلاي سفيد نيست/ طرح جامع احيا پنبه را بايد عملياتي کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ خرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۴۷ق.ظ)
نماينده مردم استان گلستان در مجلس؛ پنبه در ايران؛ ديگر طلاي سفيد نيست/ طرح جامع احيا پنبه را بايد عملياتي کرد نماينده مردم علي آباد کتول گفت: چنانچه سطح زير کشت اين محصول و فعاليت کارخانه هاي نيمه تعطيل در استان گلستان توسعه يابد، بسياري از مشکلات اقتصادي و اجتماعي منطقه حل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، طلا از گران بها ترين سرمايه هاي غير نقدي هر کشور است که در سال چندين بار نرخش تغيير کرده و با هر تغيير خود باعث به وجود آمدن مشکلات بسيار براي ذخير کنندگان اين فلز گران قيمت مي شود.
اما خود واژه طلا نيز گران بهاست زيرا براي هر چيز گران بهاي ديگري به جز آن فلز زرد معروف که به کار مي رود نيز نشان از ارزش بالاي آن کالا دارد متلا طلاي سياه که به ماده سياه بد بويي به نام نفت اطلاق مي شو و يا طلاي کثيف که از نامش مي توان به ماهيت زباله بودن آن پي برد.
خوشبختانه ايران نيز منابع سرشاري از طلاي سياه و کثيف را در خود جاي داده و البته محصول طلا گونه ديگر را نيز سال ها توليد مي کرد اما چندي است که اين طلا بسيار در کشو کمي ناياب شده است.
طلاي سفيد يا پنبه که روزگاري جزو برترين محصولات کشاورزي کشور به حساب مي آمدف سال هاست که روزگار خوشي ندارد.
استان هاي شمالي کشور را به جز برنج با پنبه توليديشان مي شناختند اما...!
رحمت الله نوروزي نماينده مردم استان گلستان در مجلس نيز دل پر دردي در مورد طلاي سفيد دارد.
وي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج گفت: در سال 1357، سطح زير کشت پنبه در استان گلستان، 157 هزار هکتار بود که در حال حاضر اين مقدار سطح زير کشت تنها يک آرزوست.
نماينده مردم علي آباد کتول با اشاره به بحث اشتغال در منطقه شمال کشور که به واسطه کشت پنبه به وجود آمده بود؛ تصريح کرد: در سال هاي نه چندان دور 28 کارخانه پنبه در استان گلستان فعال بود و اشتغال بخش اعظمي از جوانان استان و منطقه را تضمين مي کرد.
وي ادامه داد: متاسفانه سال هاست که دولت ها به پنبه و مشکلات آن بي محلي مي کنند و نمايندگان نيز هر چه تلاش مي کنند تا اهميت سرمايه گذاري در طلاي سفيد را به دولت ها گوشزد کنند، به جايي نمي رسند.
نماينده استان گلستان گفت: در سال گذشته، سطح زير کشت پنبه در استان به 17 هزار هکتار رسيده است و اين بدان معني است که بخش عمده اي از کساني که در اين صنعت فعاليت مي کرده اند، بي کار شده و يا به کار ديگري جز کشاورزي مشغول هستند.
وي با اشاره به نقش پررنگ کارخانه هاي پنبه در افزايش يا کاهش سطح زير کشت اين محصول، تصريح کرد: در حال حاضر کارخانه هاي استان با 15 درصد ظرفيت اسمي خود فعاليت مي کنند که اين موضوع خود باعث افزايش بي کاري در استان شده است.
نوروزي در مورد فعاليت دولت دهم براي رفع اين مشکل گفت: معاون اول رئيس جمهور در آغاز فعاليت بحث احيا پنبه را با حضور نمايندگان استان هاي شمالي مطرح کرد اما عملا هيچ کار مثبتي انجام نشد و فقط در حد يک صورت جلسه بود که هيچوقت عملي نشد.
وي با نگاه مثبت به دولت يازدهم تکيد کرد: به دولت جديد نيز نگراني خود را در مورد پنبه منتقل کرده ايم و به ايشان ياد آور شديم که اگر سطح زير کشت اين محصول و فعاليت کارخانه هاي نيمه تعطيل در استان گلستان توسعه يابد، بسياري از مشکلات اقتصادي و اجتماعي منطقه حل خواهد شد.
نماينده علي آباد کتول اظهار داشت: اميدواريم طرح جامع احياي پنبه که وزير کشاورزي قول آن را به ما داده اند، به طور واقعي دنبال شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن