تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810010476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات نصر4، برتری آتش رزمندگان اسلام بر روی تحرکات دشمن بعثی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عملیات نصر4، برتری آتش رزمندگان اسلام بر روی تحرکات دشمن بعثی تهران - ایرنا - 31 خرداد سالروز آغاز عملیات نصر 4 است، عملیاتی که به هدف آزادسازی شهر ماووت عراق و ارتفاعات این منطقه در ساعت 2 بامداد از سوی قرارگاه نجف و با رمز مبارک«یا امام جعفرصادق(ع) آغاز و به پیروزی غرور آفرین رزمندگان دلیراسلام منجر شد.


پس از اجرای موفق عملیات کربلای 10 در 25 فروردین سال 66 با رمز مقدس یا صاحب الزمان (عج) در جبهه شمالی ماووت،شهر ماووت عراق در تیررس رزمندگان اسلام قرار گرفت و در عملیات نصر 4 آزادسازی آن طرح ریزی شد.
در این عملیات نظامی رزمندگان اسلام، پس از شناسایی منطقه توسط نیروهای اطلاعات عملیات، مجهز به سلاح های سبک و نیمه سنگین، حرکت خود را از خطوط عملیات کربلای 10 و محورهای اطراف آن به سمت هدف آغاز کردند و پس از راهپیمایی طولانی و با حفظ اصل غافلگیری، به محورهای عملیاتی شهر ماووت نزدیک شدند.
در این عملیات غرور آفرین لشکر قدس گیلان مانند دیگر لشکرها ماموریت یافت که خطوط دشمن را درهم بشکند به طوری که این لشکر با نیروهای مجرب خود به عمق خاک عراق و سمت شهر ماووت نفوذ کرد و پس از پشت سر گذاشتن موانع، در شرایط سرد و یخبندان منطقه، به خطوط تماس دشمن نزدیک شد.
یورش بی امان و برق آسای رزمندگان اسلام به مواضع دشمن آغاز و با شلیک گلوله منور از دو سمت، منطقه مثل روز روشن شد.
دشمن زخم خورده بعثی با شلیک انواع گلوله سعی کرد که مانع نفوذ رزمندگان به خطوط پدافندی آنها شود، ولی برتری آتش قوای اسلام مانع تحرکات دشمن شد.
لشکرهای دیگر نیز پس از نفوذ به عمق 25کیلومتری خاک عراق، هجوم خود را از محورهای مختلف به نیروهای عراق آغاز کردند و پس از نبردی سنگین موفق شدند ارتفاع ژاژیله، اسپیدر دره و تمامی راههای مواصلاتی منتهی به شهر ماووت را به کنترل خود درآورده و مسدود کنند.
در این عملیات، تیپ 443 از لشکر 27 عراق هدف سنگین ترین حمله قرار گرفت و به همراه بیش از نیمی از امکانات تیپ 603 پیاده منهدم شد.
رزمندگان برای تصرف شهر ماووت، جنگ را شدت بخشیدند. یگان تخریب نیز همراه و همگام با رزمندگان برای خنثی ساختن میادین مین به پیش تاخت. قوای اسلام با توجه به کوهستانی بودن منطقه و با به کارگیری تاکتیکهای ویژه جنگ کوهستانی و هماهنگی عالی همه موانع را از سر راه برداشتند که در این میان 27 دستگاه تانک و نفربر عراق منهدم و 5 دستگاه نیز به غنیمت گرفته شد.
آتشبار ارتش اسلام که تا قبل از شروع عملیات خاموش بود، با آغاز درگیری، مواضع دشمن را به شدت زیر آتش گرفت و خسارت سنگینی به آنها وارد کرد، به طوری که منطقه مملو از اجساد بعثیها و لاشه های سوخته و نیم سوخته ادوات زرهی آنها شد.
فرماندهان ارتش عراق برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان اسلام و همچنین تقویت روحیه نیروهای خود، نیروهای هوایی را وارد معرکه کردند.
آتشبار ضدهوایی ایران به مقابله با جنگنده های دشمن پرداخت و یک فروند از آنها را مورد هدف قرار داد و ساقط کرد.
رزمندگان اسلام با تثبیت مواضع متصرقه خود و به غنیمت گرفتن مهمات دشمن، مقدمات آزادی شهر ماووت را فراهم کردند و این شهر در یک قدمی آزادی قرار گرفت.
یگان مهندسی - رزمی با تمام امکانات تلاش کرد تا جاده هایی را برای عبور خودروها به منظور تدارکات رزمندگان هموار کند.
در این عملیات لشکر قدس با 2 تیپ، به استعداد 5 گردان پیاده، موفق شد طی 2 مرحله ماموریت خود را صد در صد با موفقیت به انجام رساند به طوری که سرعت عمل رزمندگان لشکر قدس در اجرای این عملیات به حدی بود که معاون تیپ مستقر در ژاژیله عراق به اسارت نیروهای اسلام درآمد.
در این عملیات رزمندگان اسلام در 2 شبانه روز موفق شدند به اکثر اهداف مورد نظر دست یابند که در این راستا نیروهای دشمن نیز به طور متقابل در روزهای بعد چندین باراقدام به پاتک کردند که همه این اقدامات به شکست منجر شد.
در جبهه خودی نیز با اعزام یگان های تازه نفس به منطقه چند عملیات به منظور دفع نواقص محورهای شاخ قشان و تپه دو قلو انجام شد.
این عملیات پس از 15 روز با آزاد سازی شهر ماووت و ارتفاعات ژاژیله، شاخ قشان، یال غربی، گولان، تپه دوقلو (بالو کاوه)، دشت بالوسه و نیز ترمیم برخی از خطوط پدافندی عملیات کربلای 10 پایان یافت.
در این عملیات تعداد 557 نفر از نیروهای دشمن به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند و بیش از 6 هزار نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.
در این عملیات فرمانده تیپ 2 قدس گیلان سردار شهید «مهدی خوش سیرت» به شهادت رسید.
یاد و نام تمامی رزمندگان شرکت کننده در این عملیات غرور آفرین دفاع مقدس بویژه شهدا، جانبازان و آزادگان این عملیات برای همیشه در طول تاریخ گرامی باد.
از: فرهاد شرف پور
اجتمام(2)**7029*1580

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن