تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821080771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگری در ایران تبدیل به یک دغدغه شده‌است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان نورآقایی:
گردشگری در ایران تبدیل به یک دغدغه شده‌است
زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران گفت: در گذشته در حوزه هیچ کار خاصی در کشور در حوزه گردشگری صورت نگرفته و این به دلیل به دلیل دغدغه نبودن حوزه گردشگری در کشور بود ولی در حال حاضر شاهد تبدیل شدن گردشگری به دغدغه هستیم که این اصل باید مورد توجه و تاکید باشد.



به گزارش خبرنگار مهر،  آرش نورآقایی شامگاه پنجشنبه در حاشیه نخستین هم اندیشی راهنمایان گردشگری ایران و زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توجه به گردشگری در حال تبدیل شدن به یک دغدغه است افزود: باید گردشگری به عنوان یک اصل مهم در برنامه ریزیها مورد توجه واقع شود.

وی با بیان ایکه مطلوب نبود زیرساخت‌های گردشگری را به عنوان یک چالش در حوزه گردشگری مطرح است ادامه داد:  زیرساخت‌های گردشگری در ایران به شکل مطلوب اجرا نشده است و این یک عامل مهم در زمینه موانع گردشگری محسوب می شود.

نورآقایی با بیان اینکه یران به دلیل عدم معرفی مطلوب خود «لکه سفید» صنعت گردشگری در جهان است افزود:  ایران از لحاظ گردشگری به عنوان"لکه سفید"تعبیر شده است و این اصطلاح بدین معنا است که دیگران از جاذبه‌های گردشگری ایران چیزی نمی‌دانند.

وی افزود: مطرح بودن ایران به عنوان لکه سفید یک عیب بزرگ محسوب می‌شود و این نشان دهند عدم معرفی آثار تاریخی و گردشگری ایران به گردشگران است.

نور آقایی  در عین حال با بیان اینکه  عدم آگاهی افراد از آثار تاریخی و گردشگری  ایران بزرگترین مزیت در زمینه گردشگری است افزود: به دلیل ناآگاهی  گردشگران خارجی نسبت به آثار تاریخی و گردشگری ایران اشتیاق  برای حضور در ایران  پیدا می کنند.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری افزود: عدم بسترسازی مناسب مشکل  صنعت گردشسگری کشور  است و  باید با تبلیغ و اطلاع‌رسانی‌ها در مورد توانایی این صنعت در کشور نیز دیگر چالش پیش روی گردشگری است. نورآقای افزود: این انجمن طی یک دهه  در 20 استان کشور فعالیت‌های مطلوبی در کشور داشته است.

وی ادامه داد: ارائه مسیر گردشگری و نوشتن کتاب گردشگری در کشور از جمله برنامه‌هایی است که  انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران علاوه بر فعالیت متعارف خود انجام داده است. رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران از سفر  یک زوج  راهنمایی گردشگری با شعار ایران مرز مهمان نوازی خبر داد و  گفت: راهنمایان گردشگری افراد میهن پرستی  هستند که نوع رفتار و برخورد آنان با گردشگران ذهنیت ساز است نورآقایی افزود: این نخستین کار تحقیق میدانی در زمینه منش مهمان نوازی ملت ایران است. وی راهنمایان گردشگری در اغلب موارد تنها فردی هستند که گردشگر با وی در ارتباط است و از این رو ویترین فرهنگ یک کشور محسوب می شوند افزود: راهنمایان گردشگری نخستین و آخرین افرادی هستند که همراه گردشگر بوده و به همین علت در شکل گیری تفکرات گردشگران نسبت به ایران نقش بسیار موثری دارند. نورآقایی افزود: راهنمایان گردشگری در شکل‌گیری تفکرات و قضاوت گردشگران تاثیر به‌سزایی دارند و در واقع این افراد ویترین هر منطقه هستند. رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با بیان اینکه انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران 10 سال است تشکیل شده است افزود: این انجمن در حال حاضر توانسته فعالیت های خود را توسعه دهد  و در این یک دهه 20 استان از سراسر کشور به این صنف پیوسته‌اند. نورآقایی با بیان اینکه انجمن صنفی راهنمایان گردشگری طی مدت یک دهه  فعالیت‌های چشمگیری داشته است افزود: راهنمایان گردشگری ویترین فرهنگی و اجتماعی یک کشور محسوب می‌شوند. وی با اشاره به اینکه برای نقش بستن یوزپلنگ ایرانی بر روی لباس تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی تلاش فراوانی صورت گرفته افزود: تا پیش از طرح این موضوع اکثر مردم ایران نیز از وجود این‌گونه در حال انقراض خبر نداشتند ولی با تحقق این موضوع هم‌اکنون 65 درصد از مردم از این مسئله مطلع شده‌اند.


۱۳۹۳/۳/۳۰ - ۱۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن