تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804646764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: اختلافات عمیقی با ایران داریم/ آماده عملیات دقیق نظامی هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



اوباما: اختلافات عمیقی با ایران داریم/ آماده عملیات دقیق نظامی هستیم
در حالی که اهل سنت و کردهای عراق در کنار شیعیان برای مبارزه با داعش اسلحه به دست گرفته اند رئیس جمهور آمریکا حمله تروریست های داعش به مردم عراق را حاصل "جنگ فرقه ای" خواند و از ایران خواست از شیعیان حمایت نکند.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، از ابتدای حمله گروه تروریستی داعش به مردم شیعه، سنی و کرد عراق، رسانه ها و دولتمردان غربی تلاش کرده اند با تمرکز بر روی مذهب این  تروریست ها، موضوع را فرقه ای و قبیله ای جلوه دهند.     تلاش رسانه ها و دولت های غربی در حالی صورت می گیرد که شیعه ها، سنی ها و کردهای عراق با وجود داشتن تفکرات و عقاید متفاوت قرن هاست با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کرده اند.    

    افزون بر این، گروه تروریستی داعش بخشی از القاعده عراق است که با بحران سوریه نام خود را از "دولت اسلامی عراق" به "دولت اسلامی عراق و شام" تغییر داد. این گروه، نظرات افراطی، خشن و ضد دین دارد که بر هیچ مبنای اسلامی استوار نیست و حتی خود اهل سنت و کردهای عراق برای مبارزه با اقدامات ضدانسانی این گروه اسلحه به دست گرفته اند.     حال سؤال این جاست که چرا با وجود این واقعیت ها، دولت های غربی در جنگی رسانه ای می کوشند با بزرگنمایی مذهب تروریست های داعش از "جنگ فرقه ای" در عراق سخن بگویند؟     در رأس دولتمردان غربی، باراک اوباماست که در آخرین اظهاراتش از ایران خواسته از شیعیان عراق در برابر تروریست ها حمایت نکند تا به گفته او جنگ فرقه ای تشدید نشود.    

    به نوشته سایت بی بی سی فارسی (BBCpersian) باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، می‌گوید که ایران می‌تواند نقش سازنده‌ای در حل بحران عراق داشته باشد و در این چارچوب مهم است که این کشور از اتخاذ سیاستی که بالقوه می‌تواند منجر به جنگ داخلی شود، پرهیز کند.  
باراک اوباما [بدون اشاره به حمایت آمریکا از شورشی های سوریه] گفت که کشورش دارای اختلافات عمیقی با ایران است و افزود در سوریه، ایران به شدت از یکی از طرفین دفاع کرد.  
او گفت اگر نگاه ایران به تحولات منطقه اینگونه و در چارچوب اختلافات فرقه‌ای باشد، آن موقع ایرانی ها خود را در بسیاری از نقاط منطقه درگیر خواهند یافت. وی در عین حال تاکید کرد که بسیاری در ایران این موضوع را خوب می‌فهمند اما به گفته آقای اوباما گویا عده‌ای در این کشور، نمی‌خواهند از عادت‌های گذشته خود به سادگی دست بردارند.    

فتوای علمای اهل سنت برای مبارزه با تروریست های داعش  

رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود که کشورش آمادگی دارد تا حدود ۳۰۰ مشاور نظامی را برای کمک به مقابله با ستیزه جویان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش"، به عراق بفرستد.  
او گفت که آمریکا آمادگی ارسال تجهیزات مورد نیاز اضافی به این کشور را نیز دارد.    







اهل سنت در کنار شیعیان و کردها بر علیه تروریست های داعش     رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود گفت که واشنگتن آماده است تا در صورت ضرورت عملیات "دقیق" نظامی در عراق انجام دهد.     اما او در عین حال تاکید کرده است که معضل عراق فقط از طریق سیاسی و توسط رهبرانی که برنامه همه شمولی را برای اجرا داشته باشند، قابل حل است.     آقای اوباما همچنین گفته است که این کشور عملیات اطلاعاتی و شنود خود را در عراق افزایش داده است تا درک بهتری از احتمال خطری که متوجه بغداد، پایتخت، است داشته باشد.    

    پرزیدنت اوباما در عین حال اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا بزودی برای مشاوره در خصوص بحران منطقه با رهبران اروپا و خاورمیانه، به این مناطق سفر خواهد کرد.     اظهارات آقای اوباما پس از درخواست رسمی عراق برای حمله به مواضع داعش اظهار می‌شود.     رئیس جمهور آمریکا شب گذشته (۱۸ ژوئن) با سران کنگره درباره این موضوع جلسه داشت     یکی از سخنگویان حزب الدعوه به بی‌بی‌سی گفته است نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق احساس می‌کند جامعه جهانی در میان این بحران و پیش‌روی داعش به سمت پایتخت عراق، او را "به حال خود" گذاشته است.    

جنایت های داعش     سایت رادیو فردا (radiofarda) پس از انتشار این خبر نوشته است: «باراک اوباما در سخنان روز پنجشنبه خود از امکان همکاری آمریکا و ایران سخنی به میان نیاورد و تنها ضمن تاکید بر "اختلافات گسترده" ایران و آمریکا بر سر مسائل مختلف٬ گفت باید صبر کرد و دید ایران چه رویکردی را در قبال عراق در پیش می‌گیرد.»    



 



قتل عام شیعه، سنی و کرد در عراق از سوی داعش/ آیا این جنگی فرقه ای است؟!     سایت دویچه وله (DeutscheWelle) اهمیت مسأله انرژی در نگاه اوباما به عراق را بازگو کرد و نوشت: «اوباما گفت که آمریکا به ثبات بازار انرژی در سطح جهان علاقه‌مند است و مایل نیست عراق را به عنوان پایگاهی برای نیروهای افراطی ببیند.»     رسانه وابسته به دولت آلمان در ادامه نوشته است:  به گزارش خبرگزاری آلمان به نقل از فرستنده تلویزیونی "فوکس نیوز"، جت‌های جنگی اف۱۸ نیروی هوایی آمریکا پروازهای تجسسی بر فراز خاک عراق را آغاز کرده‌اند.  
"منابع مطلع وابسته به دولت آمریکا" به این فرستنده تلویزیونی گفته‌اند که این جت‌های جنگی از ناو هواپیمابر "جورج اچ. دبلیو بوش" به پرواز درآمده‌اند.    



تروریست های داعش  
پیش از این رئيس جمهور آمریکا، باراک اوباما، دستور پروازهای تجسسی "با سرنشین و بی‌سرنشین" را صادر کرده بود.  
به طور معمول جت‌های جنگی مدل اف۱۸ برای پرواز تجسسی به کار نمی‌روند، بلکه از آن‌ها برای حمله هوایی استفاده می‌شود.  
یک مقام دولت آمریکا به فرستنده "فوکس نیوز" گفت: «مهم دیده شدن این جت‌های جنگی بر فراز عراق است تا اینکه این جت‌ها بخواهند چیزی را ببینند.»     444  

   

   

   

         




۳۰/۰۳/۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن