تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804053985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار گلستان:بهره برداری از جنگل های استان ممنوع است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار گلستان:بهره برداری از جنگل های استان ممنوع است گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: از آنجائی که یکی از عوامل مهم سیل های اخیر در گلستان، از بین رفتن جنگل ها گزارش شده است ، هرگونه بهره برداری از جنگل در این استان ممنوع است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈحسن صادقلوˈ عصر پنجشنبه در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: تمام عوامل سیل در گلستان مربوط به درختان نیست بلکه مباحث توپولوژی , نوع هوا و سیل های نقطه ای نیز مطرح هستند.
وی تصریح کرد: من اعتقاد دارم که باید هر نوع بهره برداری از منابع طبیعی ممنوع شود ولی دولت مصوبه ای در این زمینه دارد که باید درختان فرسوده و شکسته قطع شود ولی ما اعتقادداریم که شرایط بهره برداری از همین مقدار نیز باید ممنوع شود تا ما به شرایط درست برسیم.
وی با تاکید بر طرح جامع سیل گفت: بیش از 51 میلیارد تومان دولت برای خسارات سیل به استان مصوب کرده است که بخشی از آن بلا عوض است ولی هنوز تخصیص اتفاق نیفتاده است ولی ما به شدت پیگیر آن هستیم.
استاندار گلستان از پیگیری 80 میلیارد تومان اعتبار دیگر در خصوص خسارات سیل خبر داد و گفت: این مبلغ با پیگیری معاونت برنامه ریزی در حال انجام است و در هفته آینده تصویب می شود .
وی یادآور شد: اصحاب رسانه فرهنگ ساز هستند و آینده استان در برخی زمینه ها را دقیقا اصحاب رسانه راهبری می کنند و از این جهت شما نقش اساسی دارید.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص سرمایه گذاری , مشکلات اعتباری , کسری بودجه و راهکارهای استاندار برای درآمد زایی درگلستان گفت: از روزی که بنده مدیریت استان را به عهده گرفتم به عنوان خدمتگزار حساسیت اول من به مدیریت توزیع و مباحث اقتصادی بود که معنای مدیریت توزیع ، توجه به منابع دولتی است که پیگیر آن هستیم .
صادقلو در ادامه افزود: ما گلستان را با 65 میلیارد تومان کسری تحویل گرفتیم و در راستای مدیریت توزیع توانستیم 10 درصد در سال جاری نسبت به دیگر استان ها اضافه تخصیص دریافت کنیم و همین 10 درصد موجب شد تا ما برخی قرض های قبلی استان را پرداخت کنیم.
وی با بیان مطالبات عمده مردم استان گفت: در راستای توسعه اقتصادی مطالبات اصلی مردم حذب فارغ التحصیلان بیکار و رونق تولید است. گام دوم در راستای جذب اعتبارات مدیریت تولید بود که باید منابع جدیدایجاد و منابع بانکی را به عرصه وارد می کردیم، اما منابع بانکی در داخل استان به دلایل مختلف مورد آُسیب قرار دارد.
صادقلو در ادامه برخی آسیب های منابع بانکی را مربوط به معوقات دانست و گفت: رقم تقریبی معوقات بانکی در استان حدود 700 میلیارد تومان است و ما نسبت به این موضوع حساسیت داریم , برخی از افرادی که نمی توانند در حال حاضر آن را پرداخت کنند باید مهلت برای آن در نظر بگیریم و برخی که می توانند آن را پرداخت کنند و نمی کنند باید برخورد جدی شود.
وی بیان کرد: طبق مصوبه بانک مرکزی مصارف تابعی از منابع بانکی است و در استان ما به دلایل مختلف مصارف بانکی گاهی تا 188 درصد بیشتر از منابع بوده است و گاهی نسبت به منابع دچار جریمه می شدیم .باید معوقات را کنترل و آسیب ها را حل کنیم.
استاندار گلستان در ادامه افزود: بیشترین محصول در استان ما کشاورزی است والبته کشاورزی به حق مشمول مالیات است اما از این جهت ما یک نقدینگی عظیمی را درگلستان از دست می دهیم که یک آُسیب است.
وی آسیب سوم در بخش اعتباری استان را برخی از ظرفیت های تولیدی از جمله گندم ذکر کرد افزود: ما در گلستان ظرفیت تولید حدود یک میلیون تن گندم را داریم و به همین مقدار نیز سیلو و کارخانه آرد داریم اما مجوز 300 هزار تن ارد را داشتیم که تنها برای یک سوم ارزش افزوده ایجاد می کرد اما در سال جاری مجوز 700 هزار تن آرد را در استان گرفته ایم.
صادقلو در ارتباط با بخش سرمایه گذاری گفت : در سرمایه گذاری تعاملات وسیع را درعرصه های مختلف داریم و امید داریم پنجره واحد را در گلستان باز کنیم که مشوقی برای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران در استان باشد و در ظرف چند روز تا یک هفته سرمایه گذار بتواند مجوزهای لازم را اخذ کند.
استاندار گلستان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در خصوص پروژه های نیمه تمام گفت: 1000 پروژه در داخل استان به صورت نیمه تمام است که در شرایط غیر تورمی دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیازاست. اگر شرایط غیر تورمی باشد و تخصیص نیز 100 درصد اتفاق افتد 12 سال زمان لازم است تا پروژه ها به اتمام برسد، ولی مشکل اینجاست که در صورت تکمیل این 1000 پروژه تحول خاصی نیز در استان رخ نمی دهد و ما در این مساله اولویت بندی داریم .
وی 30 طرح تحول آفرین را که در گستان بنیان گذاری شده است را از اولویت ها ذکر کرد و گفت: این طرح ها می توانند در استان تحول زا باشند.
استاندار در بخش ایجاد اشتغال گفت: تمام بسته های اجرایی اشتغال ای سی تی در استان آماده شده است و امیدوار هستیم بخش عمده ای از این جوانان در راستای اشتغال دانش بنیان و حرفه اساسی مشغول به کار شوند.
صادقلو درادامه راه آهن قزاقستان – ترکمنستان و ایران را از بزرگترین طرح های اقتصادی استان ذکر کرد و گفت: 25 درصد این پروژه باقی مانده است که در صورت تکمیل ، ما را وارد یک کریدور بزرگ منطقه ای می کند و دولت هم روی این پروژه اتفاق نظر دارد .
استاندار گلستان بیان کرد: راه آهن گرگان مشهد، راه آهن گرگان به شاهرود و تکمیل بندر خواجه نفس از طرح هایی است که حساسیت های ما است ونجات 300 هزار هکتار از اراضی در شمال استان نیز از دیگر دغدغه های ماست.
وی در خصوص برج گرگان و عدم بهره برداری از آن نیز گفت: فشاری برای بهره برداری از این برج از سوی نهاد خاصی نیست و ما به شهرداری اعلام کرده ایم که از رستوران گردان آن می توانند بهره برداری کنند.
صادقلو در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص جاده پارک ملی گلستان گفت: بزرگراه نوکنده به آشخانه را از مسیر گلیداغ پیگیر هستیم و طرح های اولیه آن در حال انجام است و در نظر داریم از پارک در حد استفاده گردشگری بهره برداری شود و تنها ماشین های سواری حق رفت و آمد از آن را داشته باشند.
استاندار گلستان در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در حواشی جنگل های استان گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز از آسیب های استان های شمالی است که تبعات اجتماعی خاصی را نیز ایجاد کرده است. رسانه ها باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند و سه جلسه شورای تامین استان به همین موضوع اختصاص داشت. برخی ساخت و سازهای غیرمجاز حکم تخریب داده شده است و در خصوص زیارت نیز مدیریت آن به شهرداری واگذار شده است.
وی در خصوص شنیده ها برای سفیر شدن در آفریقای جنوبی گفت: همه سخنانی که در این خصوص گفته می شود هیچ مبنایی ندارد و من از تهران به گلستان آمده ام و از گلستان نیز به رامیان می روم و تا زمانی که تکلیف شرعی است در استان حضور دارم .
صادقلو در خصوص سایت پتروشیمی اظهار کرد: راه اندازی پتروشیمی از حساسیت های ماست و برای این موضوع ما جلسات مختلف برگزار کرده ایم و نظر برخی کارشناسان این است که پتروشیمی مواد گازی است و تولیدات آن آمونیاک و اوره است و این تولیدات ممکن است صرفه اقتصادی نداشته باشد اما ما در باب دفاع از مردم پیگیری های زیادی را انجام داده ایم .
وی با اشاره به اینکه پیگیر این موضوع از جانب وزیر نفت نیز هستیم , ادامه داد: مردم در این پروژه 37 میلیارد تومان پول گذاشته اند و ما نیازمند 400 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این طرح غیر از بحث ارزی آن هستیم .
وی در خصوص اختلاف نظر نمایندگان مجلس واستاندار گفت: بنده اهل تعامل هستم و انتصاب های ما در استان نیز در سایه این تعامل بوده است , اختلافات ما و نمایندگان اختلافات مبنایی نیست و گاهی برخی از اختلافات دیدگاه های سلیقه ای است.
7467/579/506

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن