تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814651857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی صحیح عوامل تخریب جنگل در گیلان امری ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان رحمانی:
شناسایی صحیح عوامل تخریب جنگل در گیلان امری ضروری است
رشت – خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بر ضرورت شناسایی صحیح عوامل تخریب منابع طبیعی به ویژه جنگل در استان تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله رحمانی عصر پنجشنبه در جمع مسئولان استان افزود: حفظ و حراست از منابع طبیعی به ویژه جنگل های استان عزم همگانی را طلب می کند. وی همچنین اظهارداشت: عوامل تخریب جنگل در استان شامل تراکم جمعیت، توسعه کشاورزی، آتش سوزی، چرایی بی رویه دام ها، قاچاق چوب، تغییر کاربری اراضی و غیره است.  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری تراکم جمعیت در گیلان نسبت به سطح را بسیار بالا دانست و گفت: در مساحت یک میلیون و 417 هزار هکتار استان تراکمی که مردم در این سطح در حال زندگی هستند بسیار زیاد است. وی افزود: توسعه کشاورزی از دیگر چالش های جدی منابع طبیعی در گیلان است، این استان زیبایی شمالی کلکسیونی از کشاورزی است. رحمانی تصریح کرد: در استان گیلان بیش از 12 هزار بهره بردار مرتع داریم به عبارتی سه برابر ظرفیت عرصه ها دام در  جنگل ارتزاق می کند. وی اذعان داشت: هم اکنون 27 هزار خانوار جنگل نشین در استان داریم که همه این موارد می تواند چالش جدی برای منابع طبیعی استان باشد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: تمامی نقاط استان به ویژه در ییلاقات بالا دست قابلیت زیست وجود دارد بنابراین در بحث چالش های زیست محیطی باید برنامه ریزی کرد. وی در ادامه با بیان اینکه جنگل نشیان می توانند از قاچاق چوب جلوگیری کنند، افزود: قاچاق چوب از آسیب های جدی جنگل بوده و به شدت جنگل ها را تهدید می کند. رحمانی با یادآوری اینکه در بحث قاچاق چوب عوامل مختلفی همچون معیشت، تورم و غیره مطرح است، اظهارداشت: منابع طبیعی و آبخیزداری استان از یک یگان ویژه ای برخوردار است این یگان می تواند عرصه را بر قاچاقچی تنگ کند. وی تاکید کرد: ارزشی که جنگل ها و مراتع در ارتباط با حیات اقتصادی و زندگی مردم دارند بالاخره می طلبد به جد با قاچاقچیان برخورد شود.  


۱۳۹۳/۳/۲۹ - ۱۷:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن