تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815368355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها حدود 12 درصد از ظرفیت صنعت لرستان استفاده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس جمهور : تنها حدود 12 درصد از ظرفیت صنعت لرستان استفاده می شود خبرگزار پانا: رییس جمهور گفت:در حال حاضر تنها حدود 12 درصد از ظرفیت صنعت استان استفاده می شود که تصمیم گرفته شد، از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود که این امر منجر به رونق صنعت و اشتغال استان خواهد شد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ خرداد ساعت 16:17



به گزارش خبرنگار پانا،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در خاتمه سفر دو روزه خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران رسانه های این استان حاضر شد افزود: در این سفر هدف این بود که استان لرستان با توجه به استعدادها و ظرفیت های فراوانی که از لحاظ کشاورزی، صنعتی و گردشگری دارد، تحولاتی رخ دهد و مسئله بیکاری تا حد زیادی جبران شود.
وی ادامه داد: سدهایی ظرف امسال و سال آینده در این استان به بهره برداری می رسد که دو تا سه سد در سالجاری و یک تا دو سد نیز سال آینده به بهره برداری خواهند رسید که یکی از آنها برق آبی و مابقی کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: یک هتل نیمه کاره در خرم آباد وجود دارد که مقرر شده تا پایان امسال به بهره برداری برسد و بنیاد مستضعفان هم قول داده یک هتل چهار ستاره در این شهر احداث کند که سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کمک خواهد کرد که تسهیلات این پروژه با نرخ سود پائین تری در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

روحانی اضافه کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری نیز 79 طرح مشخص کرده که تمام آنها در سال جاری و سال آینده به اتمام خواهند رسید.

رئیس جمهوری گفت: دولت تصمیم گرفته تمام اعتبارات عمرانی سال 93 این استان را به طور کامل و 100 درصد تخصیص و حتی اعتبارات بیشتری به این استان اختصاص دهد. قرار است سه برابر بودجه عمرانی مصوب برای امسال و سال آینده به این استان تخصیص یابد.


رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مصوبات و طرح های دولت برای توسعه ورزش لرستان چیست ،افزود: ورزش برای نشاط معنوی و سلامت جامعه بسیار اهمیت دارد و علاوه بر ورزش عمومی، ورزش حرفه ای نیز مورد توجه دولت است.

روحانی گفت: در شورای اداری استان لرستان اعلام شد که 26 طرح برای بحث ورزش و جوانان تصمیم گیری شده تا این طرح های نیمه کاره تکمیل شوند.

وی گفت: باید فضای لازم برای دختران ایجاد کنیم چون پسران می توانند همه فضاها را ورزشی کنند اما برای دختران فضای مناسب تری لازم است؛ آنها هم نیاز به نشاط، ورزش و سلامت بیشتر دارند، چون می خواهند فرزندان آینده را تربیت کنند.

رئیس جمهوری در پاسخ به سئوال مبنی بر آنکه بیش از 160 تحصیلکرده بیکار در استان لرستان وجود دارند، نقشه راه شما برای این فرصت و تهدید چیست، گفت: برای پیشرفت استان همه باید تلاش کنیم؛ این مردم، کارآفرینان، نخبگان، اساتید و جوانان هستند که باید بار مسئولیت را به دوش گیرند که این کار شدنی است.

وی ادامه داد: استان لرستان استعداد شکوفایی دارد و حتما شکوفا خواهد شد.

رئیس جمهوری در مورد ضمانت اجرایی مصوبات سفر استانی دولت نیز گفت: قرار ما این است چیزی را که قول داده ایم در دوران دولت یازدهم یا کل آن و یا بخش عمده آن را اجرایی کنیم چرا که بخشی از طرح ها چهار، پنج و یا شش ساله هستند.

روحانی افزود: 79 طرحی که قول داده ایم بر روی آن ایستاده ایم و انشاءالله تمام آنها ظرف امسال و سال آینده اجرایی خواهند شد.

روحانی رسانه ها مخصوصا رسانه های محلی را بهترین ناظران قلمداد کرد و گفت: شما می توانید هم برای تشویق، جاده درست را برای توسعه نشان دهید و هم اگر نقصی است، آن را اعلام کنید.


رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره طرح های نیمه تمام و اینکه سه هزار پروژه نیمه کاره در کل کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها یک اعتبار بسیار عظیم نیاز است، گفت: قول هایی که اکنون دولت تدبیر و امید به مردم می دهد بر مبنای توانمندی دولت است.

وی افزود: روزی که پروژه ای کلنگ زده می شود، باید تدبیر داشته باشیم و پایان کار را مدنظر قرار دهیم تا با این تعداد پروژه نیمه تمام در کشور مواجه نشویم.

رییس جمهور گفت: ما نمی توانیم همه این پروژه های نیمه تمام (سه هزار طرح) را اجرا کنیم از این رو در بودجه امسال از مجلس خواستیم که طرح های با حدود 85 درصد پیشرفت را تکمیل کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: تصمیم دولت این است برای اجرای طرح های نیمه تمام از صندوق توسعه ملی کمک بگیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سرمایه گذاری در زمینه صنعت نفت و گاز در پلدختر و کوهدشت لرستان نیز اظهار داشت: در زمینه گاز و نفت قبل از اینکه در هر نقطه ای بخواهیم سرمایه گذاری کنیم باید با مرکز هماهنگی انجام شود زیرا باید بتوانیم آن سهم لازم را مد نظر قرار دهیم.

به گفته وی، وزارت نفت قول هایی را به بخش های مختلف داده که یا سرمایه گذاری شده و یا در حال انجام است.

رییس جمهوراضافه کرد:تصمیم ما این است طی سه تا چهار سال آینده تمام فازهای پارس جنوبی و طرح های نیمه کاره گاز تکمیل و عملیاتی شود و برای توسعه حوزه نفت نیز برنامه هایی مدنظر داریم.

روحانی ادامه داد: تا امروز هرچه تولید نفت داشتیم فروخته ایم و امسال هم ظرفیت تولید و فروش را افزایش خواهیم داد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن