تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803035938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کم سن وسال ترین شهید استان فارس و احساس تکلیف به سخن رهبر کبیر انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کم سن وسال ترین شهید استان فارس و احساس تکلیف به سخن رهبر کبیر انقلاب شیراز- ایرنا- احساس تکلیف به سخن رهبر کبیر انقلاب اسلامی، دانش آموز 11ساله استان فارس را راهی جبهه های حق علیه باطل کرد تا حماسه کربلای ایران رقم بخورد و حیدر شهیدی را به عنوان کم سن وسال ترین شهید این استان تقدیم انقلاب کند.


این شهید، یازده سال از عمر گرانمایه اش نگذشته بود که به یاری دین خدا برخاست و در حالی که با هزاران عشق و امید در حال سپری کردن دوره راهنمایی بود از مدرسه شهید ابوالقاسم اسدی دهرم شهرستان فراشبند فارس قدم به عرصه عشق و ایثار نهاد و همچون حسین فهمیده و بهنام محمدی و هزاران نوجوان دانش آموز بسیجی، قاسم و اکبرهای کربلایی ایران را رقم زد.
شهید حیدر شهیدی(همان نوجوان یازده ساله) که هم اکنون عنوان کم سن وسال ترین شهید دانش آموز استان فارس را به خود اختصاص داده است؛ در خانه ای محقّر در قلب روستایی کوچک و در خانواده ای مذهبی متولد شد.
پدر و مادر وی پاک و مؤمن به اسلام و ارزش های اسلامی بودند که اسم وی را به تاسی از الگو و امام خود، حیدر گذاشتند واین درحالی بود که همواره راه و منش وی در سال های زندگی، برگرفته از سیره امیرالمومنین حضرت علی(ع) بود.
شهید حیدر شهیدی، فردی بسیار خوش اخلاق ، جذاب مؤمن و فعال در امور فرهنگی و دینی بود و با وجود سن کم بیشتر اوقات را در بسیج محل جهت تامین امنیت و امور فرهنگی سپری می کرد و در کارهای کشاورزی یار و یاور پدر بود .
شهید حیدر شهیدی دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه شهید اسدی دهرم با موفقیت به پایان رساند از آنجایی که در خانواده ای مذهبی و با ایمان پرورش یافته بود، در مساجد حضور مستمر داشت و در کلاس قرآن و فعالیت های هنری فعال بود.
شهید حیدر شهیدی درسال 63 با گروهی ازهمکلاسی ها به جبهه ی جنوب، لشکر 19 فجر اعزام شد و خود را در صف مجاهدانی قرارداد که به دفاع برخاستند.
این بسیجی عاشق با صدور فرمان حضرت امام (ره)که حضور در جبهه های جنگ را نوعی تکلیف تلقی می کرد پس از امتحانات خردادماه در بهمن 1363 به همراه جمع کثیری از همکلاسی ها به جبهه های جنگ حق علیه باطل شتافت و به دفاع ازناموس ومیهن و ارزش ها و اصول متعالی مکتب خود که همان مکتب عشق شهادت است قامت برافراشت و در قالب گردان ابوذر لشکر 33 المهدی در عملیات پیروزمند بدر در شرق دجله جزایر مجنون شرکت کرد.
وی در عملیات بدر در زیر آتش شدید دشمن و انفجار گلوله ها و ترکش ها مشغول رساندن مهمات و آب و غذا به رزمندگان گردان شد و گلوله باران وسیع منطقه مانع از انجام وظیفه او نشد و مانند دیگر رزمندگان اسلام تا آخرین قطره خون خود را در راه دفاع از دین، قرآن و حفظ استقلال این مرز وبوم شجاعانه و دلاورانه جنگید.
این نوجوان پاکباخته برای بار دوم در اوایل سال 1365 بنا به فرمان امام خود به همراه جمع کثیری از دوستان عازم میدان های نبرد شد و این بار منزل رزم او گردان امام مهدی لشکر 19 فجر بود.
وی در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال 65 برای انجام یک عملیات ایذایی به منطقه شرهانی (شمال فکه) اعزام شد و پس از یک نبرد خونین وجنگ تن به تن در تپه ماهورها و سرزمین رملی منطقه با بعثیون کافر بر اثر اصابت ترکش و تیر مستقیم دشمن در سحر گاه 22 تیرماه همان سال، همزمان باسومین روز ماه مبارک رمضان همانند دیگر عاشقان دلسوخته وصال ندای یا حسین مظلوم و یا زهرای او قطع نمی شد دیدگان خود را در خاک فرو بست و بال در بال ملائک نگاه خود را به افق بی کران آسمان ها دوخت و گوهر جان را نثار مقدم یار کرد و برای همیشه به دوست پیوست.
پیکر پاک این شهید بزرگوار دو هزار و هفت روز در مناطق هشت سال دفاع مقدس باقی ماند تا اینکه پس از اعلام آتش بس و اتمام جنگ گروه تفحص شهدا، بقایای پیکر مطهر وی را به زادگاهش دهرم انتقال دادند.
سرانجام در شهریور ماه 1369 برابر 28 صفر پیکرش با حضور پرشکوه همرزمان و امت شهید پرور دهرم تشییع و در جوار دیگر شهدای جنگ تحمیلی به خاک سپرده شد.
و چه زیبا معلم پرورشی آن مدرسه (شهید اسدی) درس ایثار و شهادت و فداکاری و دفاع از حریم ولایت و امامت به آنان آموخته بود چرا که در ادامه همان سالها سیزده دانش آموزان مدرسه به معلم شهید خود پیوستند.
آری، شهیدان خونین کفن ما که در میادین نابرابر جنگ حماسه ایثار را در دفتر تاریخ جاودانه ساختند کبوترانی بودنداز تبار کربلا که از زلال جویبار عاشورا سیراب شدند که در عشق امام و مولای خود حسین (ع) بی تاب گشتند و در نهایت راه او را که همان راه عشق و ایثار و جان دادن در ولای اوست برگزیدند.
شهدا همیشه زنده و جاودان اند...
بخش دهرم از توابع شهرستان فراشبند در150کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
7382/ 667 /675

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن