تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818849369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«عبدالله» به نقلب سازمان یافته در انتخابات اعتراض کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



«عبدالله» به نقلب سازمان یافته در انتخابات اعتراض کرد
نتایج کنونی شمارش آرا نشان می‌دهد که اشرف غنی‌زی یک میلیون بیشتر از او رای آورده است. عبدالله عبدالله پیش‌تر نیز گفته بود که در دور دوم انتخابات افغانستان دو رقیب بیشتر ندارد: تخلف و تقلب.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان،  در یک نشست خبری گفت: «ناظران و نمایندگانم را به دلیل بی‌اعتمادی و تقلب وسیع و سازمان‌یافته از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان فراخوانده ام.»
وب سایت رادیو زمانه در این باره نوشت: «عبدالله تاکید کرد: ارتباط خود و همکارانش با کمیسیون انتخابات افغانستان را قطع کرده زیرا به «خواست‌های مشروع» او و تیم‌اش جواب داده نشده است.»
 
عبدالله عبدالله روز چهارشنبه (۱۸ ژوئن/۲۸ خرداد) عنوان کرد که انتخابات روز ۲۴ خرداد، با «تقلب گسترده و سازماندهی‌ شده» همراه بوده است.
وزیر خارجه پیشین افغانستان گفت:  به سه خواست او پاسخ داده نشده است. تعلیق ضیاءالحق امرخیل، رئیس کمیسیون انتخابات، پاسخگویی در مورد میزان مشارکت ۷ میلیونی مردم و رسیدگی به تقلب گسترده در برخی از ولایت‌ها، خواست‌های عبدالله بوده‌اند.   وی یادآور شد :« کمیسیون انتخابات، میزان مشارکت را بسیار بالاتر از واقعیت امر عنوان کرده و در برخی ولایات هم، صندوق‌های رای توسط چند نفر به صورت سیستماتیک پر شده‌اند.»
عبدالله عبدالله افزود: «کمیسیون انتخابات ۵۰۰۰ ناظر را به بهانه تقلب از کار برکنار کرد ولی به جای آنها ۵۰۰۰ نفر دیگر را از کمپین انتخاباتی طرف مقابل به کار گمارد.»
نامزد انتخابات ریاست جمهوریی افغانستان می‌گوید: « نتایج کنونی شمارش آرا نشان می‌دهد که اشرف غنی‌زی یک میلیون بیشتر از او رای آورده است. او پیش‌تر نیز گفته بود که در دور دوم انتخابات افغانستان دو رقیب بیشتر ندارد: تخلف و تقلب.»
بر اساس گزارش رادیو زمانه، تیم انتخاباتی اشرف غنی‌ احمد‌زی، از عبدالله خواسته به آرای مردم احترام بگذارد و منتظر اعلام نتایج از سوی کمیسیون انتخابات بماند.
یکی از راه‌کارهای ارائه شده در نشست مطبوعاتی عبدالله عبدالله، تشکیل هیاتی مرکب از نمایندگان خودش و نمایندگان اشرف غنی‌زی برای رسیدگی به تخلف‌های انتخاباتی زیر نظر سازمان ملل بود.  
بر همین اساس دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه و پس از پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهور در افغانستان به مردم این کشور به خاطر مشارکت گسترده‌شان تبریک گفته و خواهان شفافیت در روند شمارش آرا شده بود.
یادآور می شویم که در دور نخست انتخابات عبدالله عبدالله ۴۵ درصد و اشرف غنی احمدزی ۶ / ۳۱درصد آرا را به دست آوردند. عبدالله روز جمعه (۶ ژوئن/۱۶ خرداد) از یک سوء قصد جان سالم به در برد، اما ۱۲ نفر دیگر در این حمله کشته شدند.
عبدالله عبدالله، وزیر خارجه پیشین افغانستان، در انتخابات سال ۲۰۰۹ این کشور نیز کاندیدا شده بود. او در این سال با حامد کرزی به دور دوم راه یافت ولی پس از آن و با تاکید بر تقلب گسترده، از ادامه رقابت انصراف داد.    




۲۸/۰۳/۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن