تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820570189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سكوت از بالا و لبخند از پايين


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سكوت از بالا و لبخند از پايين
ابوي مي‌گويد: به صورت خلاصه بگو ببينم در ديدار وزراي اقتصادي دولت و 40 كارآفرين چه گذشت؟
مي‌گويم: رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در اين ديدار گفته طي يك ماه گذشته كميسيون اقتصادي مجلس به استان‌هاي مختلف كشور سفر كرده است و مشكلات مختلف توليدكنندگان و صنعت كشور را شناسايي كرده است.
مي‌گويد: بسيار سفر بايد تا پخته شود...  
مي‌گويم:رئيس هيئت مديره مجمع كارآفرينان نيز در اين ديدار گفته پژوهشكده مجلس در سه دوره مختلف بزرگترين مشكل توليدكنندگان را دريافت تسهيلات بانكي اعلام كرده است.
مي‌گويد: بي‌خيال! پس خبري نبوده، نان به هم قرض داده‌اند. دولت هم كه مثل هميشه ببو. سياست سكوت از بالا و لبخند از پايين! بگو ببينم در بيست و چهارمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي چه؟ آنجا چيز جديدتري كشف نشده؟ ويروسي واكسني چيزي؟
مي‌گويم: چرا اتفاقاً رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار 9 راهكار را براي افزايش تأمين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي از طريق بازار سرمايه پيشنهاد كرده است.
مي‌گويد: خب پس بالاخره در اين مملكت، يكي از كلي گويي دست برداشته و وارد جزئيات شده... ‌اي احسنت. بنازم. ناز نفست...  
مي‌گويم: بله. علي صالح آبادي با اشاره به افزايش جايگاه بازار سرمايه در اقتصاد ملي گفته با بهبود فضاي كسب و كار و توليد، افزايش سطح سواد مالي در كشور، توسعه منابع انساني و زير‌ساخت‌هاي قانوني و مقرراتي، توسعه متوازن بازارهاي مالي، همكاري شبكه بانكي و بازار سرمايه، كنترل ريسك‌هاي سيستماتيك، افزايش رقابت و شفافيت، تشكيل نظام مند قيمت‌گذاري كالا و خدمات مبني بر بازار و اصلاح برخي قوانين و مقررات مي‌توان جايگاه تامين مالي را از طريق بازار سرمايه افزايش داد.
مي‌گويد: اين هم كه باز كلي گويي است. بزك نمير بهار مياد...  
مي‌گويم: از اين جزئي تر فقط يك قلم داريم. آن هم اصلاحات كارگروه منتخب اتاق بازرگاني ايران روي لايحه ۴۲ ماده‌اي حمايت از توليد است كه ۱۱ بند آن را حذف و ۱۶ بند به آن اضافه كرده است.
مي‌گويد: سرم را كلاه مي‌گذاري. آن هم لابد كلي است. دو بند از آن 16 بند اضافي را بخوان تا بفهمم كجاي كاريم.
مي‌گويم: بند فلان ـ قيمت‌گذاري از سيستم اقتصاد كشور به‌جز براي كالاهاي اساسي و ضروري كه از ارز مرجع استفاده مي‌نمايند، حذف گردد. بند فلان ديگر ـ تمامي معافيت‌هاي مالياتي بنگاه‌هاي اقتصادي به غير از مناطق آزاد، مناطق غير‌برخوردار و شهرك‌هاي صنعتي حذف گردد.
مي‌گويد: آفرين به اين مي‌گويند جزئيات! هم قيمت گذاري حذف شود و هم معافيت مالياتي. يعني هم سيخ بسوزد و هم كباب.
مي‌گويم: شما هم دنبال بهانه‌ايد. هر كاري مي‌كنند دبه در مي‌آوريد. بگذاريد يك چند روزي هم اينها آزمون و خطا كنند.
مي‌گويد: مگر به حرف من است. خودشان حرف مي‌زنند و عمل نمي‌كنند، كاش خطا بكنند!
مي‌گويم: عمل بيني كه نيست ديده شود. گاهي در جايي است كه ديده نمي‌شود. شما حوصله به خرج بدهيد. اين همه جلسه مشترك و همايش كارگروه منتخب بالاخره راه به جايي خواهند برد. بي‌هيچ كه نمي‌شود. حاصل جمع عملشان يك وقت ديديد يك روي زيبا شد.


نویسنده : اولاد آدم 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 28 خرداد 1393 - 17:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن