تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819232222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لازمه پویایی و ترقی هر منطقه وصل شدن به خزانه افکار مردمان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار سیستان و بلوچستان: لازمه پویایی و ترقی هر منطقه وصل شدن به خزانه افکار مردمان است زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: لازمه پویایی و ترقی در هر منطقه وصل شدن به خزانه افکار مردم است که با ابتکارات و قابلیت ها می توان استان را از غربت خارج کرد.


به گزارش ایرنا، ˈعلی اوسط هاشمیˈ روز چهارشنبه در نخستین نشست مشورتی فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای منتخب سیستان و بلوچستان افزود: با استفاده از قابلیت و توانایی انسانها ساکن در روستا و برجسته کردن نقش آنان می توان به روستاها نام و نشان داد و توجه همگان را به منطقه جلب کرد.
وی از روستا به عنوان محور اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: باید به نقش روستاییان بیشتر اندیشید زیرا آنان تامین کننده سبد غذایی افراد جامعه هستند و در این راستا دهیاران باید به روستا به گونه ای توجه کنند که باعث نشان دادن قابلیت های هر منطقه و برجسته کردن روستا ها شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل پهناور بودن و پراکندگی فراوان روستاهای استان نیازمند تجمیع روستاها و ایجاد سکونت گاههای جدید هستیم و این امر در راستای کاهش هزینه های عمرانی و بازدهی بیشتر طرح ها یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.
هاشمی گفت: با توجه به اینکه دهیاران مدیران فردای کشور هستند باید اصل کارمان بر تربیت نیروی انسانی از پایین به بالا باشد و خوشبختانه امروز، به روز بودن در روستاها موج می زند.
وی ادامه داد: اگر نسبت به روستا ایمان و باور عمیق داریم لازمه آن این است که دهیاران با سواد در راس امور روستاییان باشند زیرا امروز نمی توان از کنار ثروت اصلی روستا که همان جوانان تحصیل کرده و پیران با تجربه هستند راحت عبور کرد.
وی با اشاره به اینکه بالاترین ثروت سرمایه انسانی است از فرمانداران خواست برای پویایی، ترقی و وصل به افکار مردم شورای خبرگان و کارشناسان همه دستگاههای اداری را ایجاد کنند.
مدیر کل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: با وجود اینکه جمیعت روستایی کشور به 28 درصد کاهش یافته است اما جمیعت روستایی این استان بالغ بر 51 درصد است.
ˈعبدالناصر مهرنیاˈ افزود: حدود دو هزار و 958 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در سیستان و بلوچستان وجود دارد به عبارتی هشت درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور در این استان است.
وی گفت: هزار و 158 روستای سیستان و بلوچستان دارای دهیاری است که این تعداد پنج درصد دهیاری های کشور را تشکیل می دهد.
وی گفت: 75 نفر از دهیاران استان را بانوان تشکیل می دهند و 315 نفر از دهیاران استان دارای مدرک دانشگاهی هستند.
وی گفت: 68 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش نهاد دهیاری هستند که با متوسط کشوری که 85 درصد است فاصله قابل توجه ای دارد که در این زمینه درخواست صدور مجوز برای بیش از 500 روستا داریم تا کلیه روستاهای دارای حداقل 50 خانوار جمعیت استان تحت پوشش نهاد دهیاری قرار گیرند.
وی گفت: دو هزار و 767روستا دارای شورای روستایی و اعضای شوراهای روستایی استان بالغ بر 9 هزار و 450 نفر هستند که از این تعداد 9 هزار و 165 نفر را مرد و 287 نفر را زن تشکیل دادند.
وی اظهار داشت: امسال 30 میلیارد تومان مجموع 600 میلیارد تومان بودجه دهیاری های کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته که 17 میلیارد تومان بوده رشد قابل توجه ای را نشان می دهد. ک/2
7312 / 653

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن