تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819214023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کميسيون مشترک همکاريهاي اقتصادي ايران و آذربايجان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۵۰ب.ظ)
در آينده نزديک برگزار مي شود؛ کميسيون مشترک همکاريهاي اقتصادي ايران و آذربايجان جهانگيري در ديدار وزير ارتباطات آذربايجان بر لزوم توسعه روابط ايران و آذربايجان در بخش ارتباطات و فن‌آوري‌هاي پيشرفته تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري ظهر امروز (چهارشنبه) در ديدار «علي عباس‌اف» وزير ارتباطات و فن‌آوري هاي پيشرفته جمهوري آذربايجان، با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگي، تاريخي و مذهبي ميان دو کشور اظهار داشت: اين اشتراكات راه را براي گسترش روابط دوستانه و برادرانه دو کشور هموار نموده است.
معاون اول رييس جمهور افزود: ايران در سياست خارجي خود اهميت خاصي براي روابط با همسايگان قائل است و در اين ميان، جمهوري آذربايجان جايگاه ويژه اي دارد. وي همچنين از برخورد آگاهانه مقامات جمهوري آذربايجان در مقابل بدخواهان روابط دوستانه دو کشور و خنثي سازي توطئه هاي آنها قدرداني كرد.
معاون اول رييس جمهور گفت: حجم پايين مبادلات تجاري در شان روابط دوستانه و برادرانه دو کشور نيست و ضروري است كه در اين زمينه گام هاي اساسي برداشته شود.
جهانگيري با اشاره به سفر بسيار سودمند الهام عليف رييس جمهور آذربايجان به ايران و توافقات خوبي که در اين سفر صورت گرفت، خاطرنشان كرد: اين سفر آغاز جديدي در روابط تهران – باكو بود كه بايد از اين روابط محافظت كنيم. معاون اول رييس جمهور افزود: مذاكرات ميان روساي جمهور دو كشور بستر مناسبي را براي گسترش مناسبات و تعميق روابط ايران و آذربايجان فراهم كرده و مسئولين دو كشور بايد از اين فرصت مناسب در جهت تقويت و ارتقاء سطح روابط استفاده كنند.
وزير ارتباطات و فن‌آوري هاي پيشرفته جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار با قدرداني از مواضع و حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران در حل مسالمت آميز مناقشه قره باغ گفت: فعاليت گروه ميانجي در اين زمينه هنوز به نتيجه نرسيده و همچنان منتظر هستيم تا اين مناقشه حل و فصل شود.
علي عباس‌اف با اشاره به ملاقاتهاي خود در ايران، مذاکرات صورت گرفته با مسئولين ايراني را مفيد و سازنده دانست و افزود: هياتي از بخش خصوصي آذربايجان نيز در اين سفر حضور دارند تا با همتايان خود، زمينه هاي توسعه همكاريهاي اقتصادي را بررسي کنند.
وي با اشاره به اجلاس کميسيون مشترک همکاريهاي اقتصادي دو کشور که قرار است در آينده نزديك در باکو برگزار شود تصريح کرد: براي تعميق و گسترش مناسبات لازم است توافقاتي آماده امضا شود که در اين زمينه با دکتر واعظي وزير ارتباطات ايران مذاکرات خوبي انجام شده است.
وزير ارتباطات و فن‌آوري هاي پيشرفته جمهوري آذربايجان با بيان اينکه حجم مبادلات تجاري دو کشور پايين تر از سطح انتظارات است افزود: اميدوارم پس از برگزاري اجلاس کميسيون مشترک همکاريهاي اقتصادي دو کشور حجم تبادلات تجاري به ميزان قابل قبولي ارتقا پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن