تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802427137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساختار مردمی جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین دلیل پایداری در برابر مکر مستکبران است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باقری‌بنابی در نطق میان‌دستور:
ساختار مردمی جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین دلیل پایداری در برابر مکر مستکبران است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز بعد از گذشت بیش از 35 سال از انقلاب اسلامی دوست و دشمنان معتقدند که ساختار مستحکم و مردمی جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین دلیل پایداری آن در برابر مکر و دشمنی‌های گوناگون مستکبران است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد باقری‌بنابی نماینده مردم بناب در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه 28 خرداد گفت: امروز از تریبون و جایگاهی با مردم صحبت می‌کنم که آیت‌الله شهید مدرس سال‌ها قبل ندای قانون‌مداری و آزادگی را فریاد زد این‌جا قوه مقننه است و ملت ما را انتخاب کرد‌‌ه‌اند تا با تصویب قوانین مثبت و نظارت دقیق بر حسن اجرای آن کشور را به سمت پیشرفت حرکت بدهیم.  
 
وی ادامه داد: گرامی باد یاد و خاطره امام(ره) که بعد از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت اسلامی سریعا دستور نگارش و رفراندوم قانون اساسی را صادر کرد خمینی کبیر با تدبیر بلندش به ما آموخت که خشت اول بنای حکومت اسلامی جز از مسیر قانونی محقق نخواهد شد و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم بارها و بارها در دوران بابرکت مسئولیتشان بر فصل الخطاب بودن قانون در کشور تاکید ورزیدند.
 
نماینده مردم بناب در ادامه تصریح کرد: قبل از ایراد نطقم بر این نکته گواهی می‌دهم که احتمالا و قطعا عده‌ای از عرایض امروز بنده گله‌مند خواهند شد اما از آن جا که مکتب عاشورا آموختم ایستادن در پای اعتقاد و عقیده مستلزم پذیرش هزینه‌های گوناگون است از باب تکلیف عقلی و شرعی انقلاب و شهدا نکاتی را مطرح خواهم کرد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: امروز بعد از گذشت بیش از 35 سال از انقلاب اسلامی دوست و دشمنان معتقدند که ساختار مستحکم و مردمی جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین دلیل پایداری آن در برابر مکر و دشمنی‌های گوناگون مستکبران است.  
 
وی ادامه داد: با تکیه بر آن حدیثی که به مومنین هشدار می‌دهد که اگر دو روزه‌تان مثل هم باشد و تحرکی نداشته باشید متضرر خواهید شد بر این باور رسیده‌ایم که برای بیشتر شدن سرعت قطار انقلاب نیازمند جاری شدن یک خون تازه در رگ‌های کشور هستیم.
 
نماینده مردم بناب گفت: همان طور که پیر جماران در سال 68 و بعد از نگارش قانون اساسی دستور بازنگری در برخی از فصول آن را دادند شاید امروز هم نیاز باشد با در نظر داشتن اقتضائات جدید کشور بخش‌های ابهام آلود و پیچیده قانون اساسی را با مدیریت و مدد گرفتن از نگاه ژرف و عمیق رهبر انقلاب اسلامی مورد بازنگری قرار دهیم.
 
باقری‌بنابی در ادامه بیان کرد: فصل هشتم که یکی از مترقی‌ترین و محکم‌ترین فصول قانون اساسی است در چنین مواقعی به خوبی راه را برای ما روشن می‌کند و مسئولان، کارشناسان و نخبگان کشور می‌توانند دیدگاه‌ها و نظراتشان را برای تسریع در حرکت انقلاب اسلامی در قالبی مشخص و در چارچوب‌هایی صحیح به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب برسانند تا در صورت صلاحدید معظم له اقدامات بعدی عملیاتی گردد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: البته در این مسیر همچون بزنگاه‌های دیگر مقام معظم رهبری خودشان پیش‌تاز صحنه بودند و با هوشیاری جرقه‌هایی را برای بیدار کردن خواص در سفرشان به کرمانشاه در سال 1390 ایجاد کردند و با مطرح ساختن بحث نظام پارلمانی فضا را برای تضارب آرای نخبگان باز کردند.
 
باقری گفت: برای تحقق نظام پارلمانی لازم و ضروری است در فصل ششم، هفتم و نهم قانون اساسی یک تحول هنرمندانه صورت گیرد تا چرخ دنده‌های پویایی و تحول روان‌تر و منظم‌تر از قبل به حرکتش ادامه دهد البته اگر چه اصلی‌ترین محور در بازنگری قانون اساسی می‌تواند موضوع عملیاتی کردن نظام پارلمانی در کشور باشد اما نکات پنهان و مهم دیگری هم مطرح شود که شاید بشود به آن‌ها هم نگاهی دوباره داشت برای نمونه لازم است به اصل هشتم قانون اساسی توجه کرد که از مهمترین اصول قانون اساسی است که می‌توان به وسیله آن مسائل و مشکلات کشور را سر و سامان داد.
 
وی ادامه داد: نمونه دیگر می‌توان به اصل 26 قانون اساسی اشاره داشت که فعالیت احزاب را در کشور محترم شمرده است اما باید با اقدامات کارشناسی نقش احزاب در ساختار سیاسی کشور به واسطه نثر صریح قانون اساسی روشن‌تر شود تا بدین وسیله بتوانیم افراد و جریاناتی را که وارد صحنه‌های انتخاباتی می‌شوند در برابر شعارهایشان متعهدتر کنیم و با رفع نقایص سیستم مدلی از سیستم تاثیر گذار را ارائه دهیم که با پیروی از ضوابط اسلامی ما را به تحقق ارزش‌های انسانی نزدیک‌تر کند.  
 
باقری در ادامه بیان کرد: مثال بعدی اصل 115 قانون اساسی است که در آن شرایط رئیس‌جمهور را بیان کرده است و ابهامات موجود در آن باعث شده صدها یا چند هزار نفر که مقدمات حضور در این جایگاه را هم ندارند وارد ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری شوند و آمار رد صلاحیت‌های شورای نگهبان را افسانه‌ای کنند و در این راه به صورت جدی این نیاز احساس می‌شود که  می‌بایست در اصل 115 قانون اساسی تجدید نظر کرد.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی هم چنین اظهار داشت: نمونه دیگری که می‌توان در پروسه قانونگذاری قانون اساسی به آن پرداخت فصل هفتم این قانون است که شوراهای اسلامی شهر و روستا بعد از حدود 4 دوره فعالیت نتوانستند آن نقش مورد نظر و مطلوب را ارائه کنند و با یک حرکت کارشناسی و آسیب‌شناسانه می‌شود مشکلات را در متن قانون اساسی گنجاند تا شاهد بارورتر شدن بیش از پیش باشیم.  
 
وی تصریح کرد: موضوعات مهم و قابل طرح دیگری هم چون بحث صدا و سیما در اصل 75 قانون اساسی وجود دارد که می‌شود با تدابیر قانونی این ابزار رسانه‌ای را بهتر مدیریت کرد مثلا با تعیین ساختاری برای ظهور صدا و سیمای خصوصی تحت نظر رهبر انقلاب می‌توان کمک شایانی به کاهش هزینه‌های بیت‌المال کرد و بخش سنگینی از هزینه‌های رسانه ملی را کاهش داد و وظایفش را به بخش خصوصی محول ساخت.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر نبود تعهدات ما به شهدا و امام شهدا امروز این مسائل را از تریبون مجلس بیان نمی‌کردم اما به عنوان طلبه کوچک بر خود وظیفه دیدم همچون یک سرباز در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اندکی به چابک‌‌تر شدن حرکت رو به جلو انقلاب کمک کرده باشم و از همه شما وکلای ملت، مسئولان، صدا و سیما با مد نظر قرار دادن نصایح مقام معظم رهبری موضوع بازنگری در بخش‌های قانونی اساسی را مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام






تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن