تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820917433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرقیزستان را بهتر بشناسیم/9 سان‌کول؛ یاقوتی زلال در دل کوه‌های قرقیزستان+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قرقیزستان را بهتر بشناسیم/9
سان‌کول؛ یاقوتی زلال در دل کوه‌های قرقیزستان+تصاویر
اگر بخواهیم آب دریای خزر و آب دریاچه سان‌کول را مقایسه کنیم، آب خزر به مراتب از آب این دریاچه شورتر است؛ حال آنکه آب سان‌کول قابل‌ شرب است.

خبرگزاری فارس: سان‌کول؛ یاقوتی زلال در دل کوه‌های قرقیزستان+تصاویر



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، دریاچه «سان‌کول» برخلاف مناطق سرسبز دیگر که در آن شهر پدید آمده، همچنان دست نخورده باقی مانده و زیباست اما چیزی که این منطقه را استثنایی و باورنکردنی کرده، دریاچه‌ای صاف و زلال همراه با پرندگانی زیباست. مردمانی که در این ناحیه زندگی می‌کنند، از آب و آذوقه بسیار تمیز و سالم برخوردارند. اگر بخواهیم آب دریای خزر و آب این دریاچه را مقایسه کنیم، آب دریای خزر به مراتب از آب این دریاچه شورتر است و حال آنکه آب این دریاچه قابل‌شرب است. علت شیرین بودن آب دریاچه سان‌کول که تقریبا در ارتفاع بالای ۳ هزار متری سطح دریا قرار دارد این است که آب‌های آن از برف کوه‌ها تأمین می‌شود و پس از فاصله‌ای بسیار اندک به دریاچه می‌ریزند. در اطراف این دریاچه زیبا مردم بومی زیادی به دامپروری مشغول هستند که بیشتر به پرورش گاو، گوسفند، اسب و گاومیش می‌پردازند. در حاشیه این دریاچه توریستی برای استراحت بومی‌های این منطقه و گردشگرانی که به آنجا می‌آیند در قالب «یورت» (چادرهای سنتی قرقیزی) تدارک دیده شده است. ارتفاع این دریاچه از سطح آب های آزاد بیش از 3000 متر بوده و عمق آن تا 17 متر می‌رسد. هر ساله علیرغم مسیر کوهستانی رسیدن به این دریاچه، گردشگران و توریست‌ها و همچنین زیست‌شناسان زیادی از این مکان زیبا بازدید می‌کنند. در یورت‌های حاشیه این دریاچه که برای پذیرایی از گردشگران تعبیه شده است، انواع امکانات راحت برای استراحت و اقامت آنان وجود دارد و مردم محلی با غذاهای سنتی از آنها پذیرایی می‌کنند. در ادامه تصاویری زیبا از این منطقه بکر طبیعی در ارتفاعات قرقیزستان ارائه می‌شود.









































































انتهای پیام/

93/03/28 - 13:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن