تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802703464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهدای خون، حیاتبخشی به آنانی که نمی شناسیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اهدای خون، حیاتبخشی به آنانی که نمی شناسیم قزوین-ایرنا- روزانه صدها نفر با اهدای خون، زندگی دوباره ای به همنوعان خود می بخشند، تا این ماده حیاتی، حیاتی دیگر به آنان به ارمغان بیاورد.


نیک اندیشانی که بدون هیچ توقعی بخشی از حیاتی ترین ماده وجودشان را با آنان که نمی شناسند، قسمت می کنند و حتی برخی از آنان این عمل انسان دوستانه را بارها و بارها و بلکه بیش از چند دهه تکرار می کنند.
به گزارش ایرنا، هر لحظه در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کنند و خوشبختانه در سال های اخیر فرهنگ اهدای خون در کشور ما نیز در حد مطلوبی بوده است.
این امر بدون شک محصول ریشه دار بودن فرهنگ ایثار و بخشندگی در تمدن و اعتقادات ایرانی ها است و می توانیم ادعا کنیم اکنون دیگر کسی در این کشور بر اثر کمبود خون جان خود را از دست نمی دهد.
بسیاری از افراد از جمله بیماران تصادفی و حوادث سوختگی و همچنین بخشی از بیمارانی مانند مبتلایان هموفیلی و تالاسمی به طور دائم به این ماده حیاتی نیاز دارند.
کشورهای جهان روز جهانی اهداکنندگان خون را با هدف بالا بردن آگاهی نیاز به خون سالم و محصولات خونی و قدردانی از اهداکنندگان داوطلبی که بدون چشمداشت مادی با هدیه خونشان زندگی دیگران را نجات می دهند، جشن می گیرند.
در سال جاری شعار روز جهانی اهدا کنندگان خون با ˈعنوان خون سالم برای نجات مادرانˈ به موضوع اهدای خون به مادران اختصاص یافته، با این امید که با تمرکز بر این موضوع، آگاهی ها در خصوص اهمیت خون و محصولات سالم در راستای یک نگرش جامع پیشگیری از مرگ و میرهای هنگام زایمان افزایش یابد.
در استان قزوین 51 درصد اهدا کنندگان خون سالم به سازمان انتقال خون را، اهداکنندگان مستمر تشکیل می دهند.
ˈابوالفضل ندافˈ یکی از رکورداران اهدای خون استان قزوین و ایران که تاکنون حدود 150 بار در طول عمر 55 ساله خود خون اهدا کرده است به خبرنگار ایرنا گفت: سالانه چندین نوبت خون اهدا می کنم تا علاوه بر حفظ سلامتی، خدمتی نیز به همنوعانم کرده باشم.
وی افزود: همیشه اعتقاد داشته ام که اهدای خون و کمک به همنوع، یک حرکت
انسان دوستانه است و دین مبین اسلام نیز تاکید ویژه ای بر آن دارد.
نداف اضافه کرد: ما باید نسبت به سلامت همنوعان خود همواره احساس مسوولیت کنیم و فقط به فکر سلامت فردی خودمان نباشیم، زیرا انسان موجودی اجتماعی و سلامت آحاد جامعه برای او حایر اهمیت است.
این اهدا کننده مستمر خون در استان قزوین گفت: بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند با اهدای خون سلامتی شان به خطر می افتد در حالی که بر خلاف تصور آنان اهدای خون نه تنها هیچ خطری برای سلامتی ندارد، بلکه به متعادل ساختن و تصفیه خون نیز کمک می کند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین نیز گفت: خون های اهدایی در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که تزریق مستقیم به افرادی که تحت عمل جراحی قرار دارند تنها بخش کوچکی از این استفاده های فراوان است.
ˈعلی اکبر کیانیˈ افزود: تهیه فرآورده های مشتق از خون مانند هموگلوبین، پلاکت و داروهای خاص برای بیماران تالاسمی و هموفیلی از جمله موارد استفاده خون های اهدایی است.
وی با اشاره به اینکه 51 درصد اهدا کنندگان خون در استان اهدا کننده مستمر هستند اضافه کرد: این گروه از اهدا کنندگان که سالانه حداقل دوبار به این عمل خیرخواهانه اقدام می کنند با آگاهی بیشتری نسبت به اهمیت اهدای خون و پیشگیری از عفونت های منتقله از راه خون دارند و سالم ترین گروه اهدا کنندگان خون نیز هستند.
کیانی ادامه داد: سازمان انتقال خون برای پوشش کامل نیازهای خونی در کشور اقدام به ایجاد استان های معین، به منظور ارسال بخشی از خون های مازاد بر نیاز استان ها به استان های دیگر می کند تا به این وسیله هرکدام از استان های نیازمند به خون بتوانند نیاز خود را از استان معین خود دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با مراجعه 39 هزار و 891 نفر برای اهدای خون در استان، 29 هزار و 298 نفر موفق به اهدا شدند که بخشی از این واحدهای خونی در مراکز درمانی استان توزیع و بخشی دیگر نیز به استان های تهران، گیلان، اهواز و زاهدان ارسال شد.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین افزود: مردم استان علاوه بر روزهای عادی در مناسبت های خاص مذهبی نیز مانند ماه مبارک رمضان و ایام تاسوعا و عاشورا با نذر خون خود همواره حامی بیماران و نیازمندان به خون بوده اند.
سازمان بهداشت جهانی، جامعه بین المللی انتقال خون، اتحادیه بین المللی سازمان اهداکنندگان خون و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر چهار ارگان جهانی حامی اهدای خون هستند.
7388/ 614

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن