تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802746342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سپرده‌گیری بیش از یکسال ممنوع شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سپرده‌گیری بیش از یکسال ممنوع شد
بانک مرکزی طی نامه4 بندی به سیستم بانکی کشور ضمن هشدار نسبت به پرهیز از رقابت ناسالم و مخرب براي جذب سپرده، خواستار پایبندی به توافقات و تصميمات مشترک مديران‌عامل شبکه بانکي کشور در مورد نرخ سود سپرده‌ها شد.
کد خبر: ۴۰۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱ - 17 June 2014




بانک مرکزی طی نامه4 بندی به سیستم بانکی کشور ضمن هشدار نسبت به پرهیز از رقابت ناسالم و مخرب براي جذب سپرده، خواستار پایبندی به توافقات و تصميمات مشترک مديران‌عامل شبکه بانکي کشور در مورد نرخ سود سپرده‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی طی نامه 4 بندی به بانکهای دولتی، غیردولتی، مؤسسات اعتباري توسعه، عسکريه و کوثر مرکزي ضمن تاکید بر پرهیز از رقابت ناسالم و مخرب براي جذب سپرده خواستار پایبندی به توافقات و تصميمات مشترک مديران‌عامل شبکه بانکي کشور در خصوص نرخ سود سپرده‌ها شد.

در این نامه آمده است:

در سالي که به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» نام‌گذاري شده است و دولت محترم برنامه‌ها و سياست‌هاي خطير و سرنوشت‌سازي را در عرصه اقتصاد کشور در نظر دارد، بر تمامي ارکان و اجزاي نظام اقتصادي و به ويژه شبکه بانکي کشور فرض است در اين راه، همراه و پشتيبان دولت بوده و با عزم و اراده‌ و اهتمامي افزونتر، تکاليف و مسئوليت‌هاي قانوني خويش را که همانا کمک به رشد و توسعه اقتصادي کشور است، به نحو احسن ايفا نموده و از هر اقدامي که مي‌تواند موجب بي‌ثباتي، التهاب، رقابت ناسالم و سلب اعتماد عموم جامعه شود، به جد احتراز نمايند.

بديهي است از جمله مواردي که در اين رابطه مي‌تواند مخل برنامه‌ها و راهبردهاي کلان اقتصادي کشور باشد، رقابت و مسابقه ناسالم و مخرب براي جذب سپرده از طريق طرح‌ها و برنامه‌هاي سپرده‌گيري کوتاه‌مدت، اغوا‌ءکننده و توجيه‌ناپذير است. از اين رو، ضمن تأييد و حمايت مجدد از توافقات و تصميمات مشترک مديران‌عامل محترم شبکه بانکي کشور در خصوص نرخ سود سپرده‌ها در جلسه مورخ 3 / 2 / 93 در محل اين بانک و تأکيد بر لزوم پايبندي و اجراي تفاهمات مذکور و نظارت دقيق بر حسن اجراي آن، موارد ذيل را متذکر مي‌گردد:

* مقتضي است مديران و مسئولان محترم شبکه بانکي کشور مراقبت نمايند از ارايه طرح‌ها و محصولاتي که علي‌الظاهر منطبق با نرخ‌هاي مورد توافق بوده، ليکن به نحوي طراحي شده که نرخ سود مؤثر آن، فراتر از نرخ‌هاي توافق شده است، به جد جلوگيري شود.

* ضمن حمايت از طرح‌هاي نوآورانه و مبتکرانه‌ بانک‌ها که در چارچوب مقررات و ضوابط طراحي و عرضه مي‌گردند، لازم است طرح‌هاي جديد سپرده‌گيري قبل از عرضه عمومي همراه با مستندات و توجيهات پشتيبان آن، براي تأييد و اخذ مجوز به بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران تسليم گردند.

* بانک‌ها و مؤسسات اعتباري بايد از ارايه هر‌گونه طرح سپرده‌پذيري با سررسيد بيشتر از يک‌سال امتناع ورزند.

* بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در چارچوب مسئوليت‌ها و اختيارات قانوني خويش و با هدف انتظام‌بخشي به نظام پولي و بانکي کشور و صيانت از منافع سپرده‌گذاران و پيشگيري از تحميل ريسک‌هاي نامتعارف به شبکه بانکي کشور، به دقت تحولات بازار را رصد و نظارت نموده و با هر گونه تخلف و تخطي از نرخ‌هاي سود مورد توافق، مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد نمود. در مقابل بانک‌ها و مؤسسات اعتباري نيز که با پايبندي و تمکين به توافقات، همراهي و همکاري خود را نشان دهند، به نحو مقتضي مورد تأييد و حمايت قرار خواهند گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن