تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805630715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرور تاریخچه تکنولوژی در واسط کاربری اندروید + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مرور تاریخچه تکنولوژی در واسط کاربری اندروید + تصاویر
شاید این نکته را ندانید اما، سیستم عامل اندروید یکی از سریع ترین نمونه های تحول و تغییر را طی سالهای گذشته تا کنون طی کرده است. تنها طی پنج سال گوگل 19 نسخه از اندروید را منتشر کرده است و به شکل میانگین هر 2.5 ماه یکبار نسخه جدیدی از اندروید رونمایی شده است. نگاهی به تغییرات واسط کاربری اندروید طی این پنج سال جالب توجه است...
کد خبر: ۴۰۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ - 17 June 2014



تاریخچه مختصری از تحولات واسط کاربری اندروید + تصاویر
شاید این نکته را ندانید اما، سیستم عامل اندروید یکی از سریع ترین نمونه های تحول و تغییر را طی سالهای گذشته تا کنون طی کرده است. تنها طی پنج سال گوگل 19 نسخه از اندروید را منتشر کرده است و به شکل میانگین هر 2.5 ماه یکبار نسخه جدیدی از اندروید رونمایی شده است. نگاهی به تغییرات واسط کاربری اندروید طی این پنج سال جالب توجه است... به گزارش «تابناک» واقعیت آن است که با توجه به سرعت بالای تغییر تحولات صورت گرفته در اندروید طی این سالها، به سختی میتوان بخش های خاصی را از این سیستم عامل یافت که از یک نسخه به نسخه دیگر تغییرات – حتی به شکل جزئی – نداشته باشد. بر همین اساس، نگاهی به ای تغییر و تحولات و به ویژه در واسط کاربری اندروید، میتواند بیانگر سیر تاریخی تغییرات اندروید باشد که به نوبه خود بخشی از تاریخ تکنولوژی در عصر حاضر است. نکته جالب آنکه بسیاری از برنامه هایی که در نسخه های پیشین اندروید قابل اجرا بوده است، امروز رای اجرا به سرور های گوگل وابسته است و این در حالی است که پشتیبانی از بسیاری از برنامه هایی که در تصاویر زیر خواهید دید برای همیشه پایان یافته است. بگذارید نگاهی به بخشی از تاریخ تکنولوژی آن هم در واسط کاربری اندروید به عنوان محبوب ترین و پر استفاده ترین سیستم عامل موبایل در سطح جهان داشته باشیم:
تاریخچه مختصری از تحولات واسط کاربری اندروید + تصاویر
در زمانی که گوگل در حال طراحی اندروید بود، بازی اصلی را ممانعت این شرکت از نقض حق کپی رایت اپل در حالت Slide صفحه در حالت Lock تشکیل میداد. در نتیجه گوگل کار را با یک دکمه ساده آغاز کرد که بعدها به یک منحنی با دکمه های خازنی تغییر یافت. اندروید 2.1 عملا حالت Slide را به گونه ای متفاوت به کار گرفت و نسخه 3 به بعد از یک دایره برای این کار استفاده کرد:










آنچه در اندروید به عنوان App Drawer نام گذاری شده، نام خود را از همان نسخههای 1 و 2 بدست آورد که در آن دقیقا یک کشو بود که شما آن را باز و بسته میکردید. در نسخه 2.1 این صفحه به کلی به یک صفحه مجزا تبدیل شد و در نسخه تغییر بسیار فاحش بود زیرا از Scroll عمودی به Scroll افقی تغییر یافت:










اما گوگل از همان ابتدای کار Home Screen اندروید را بسیار دقیق و بی عیب طراحی کرد و تا کنون نیز ساخت اصلی این صفحه به همان شکل اصلی خود باقی مانده است. هرچند تحولاتی از نسخه دو در این صفحه رخ داد اما این تحولات در راستای بهبود امکانات اصلی Home Screen بوده است:










اما پنل Notifications جایی است که به نظر در هر نسخه جدید تغییراتی داشته است. اما در دو نسخه اخیر تغییرات چندانی نداشته است و در کل این پنل مهمترین تغییری که داشته در رنگ بندی آن از خاکستری به مشکل بوده است:










یک ردیف از شماره ها را تا چه حد میتوان تغییر داد؟ آنگونه که گوگل نشان داده است بسیار زیاد! تا جایی که در هر نسخه جدید از اندروید شاهد آن هستیم که Dialer یا شماره گیر اندروید تغییرات اساسی در هر نسخه داشته است. گوگل هر نوعی از شماره گیر را آزمایش کرده است. از دکمه های مستطیل تا دایره تا بدون دکمه:










صفحه تنظیمات اندروید نیز یکی دیگر از آن دسته از المانهای واسط کاربری اندروید است که طی زمان تغییرات زیادی داشته است هرچند این تحولات نتوانسته از ساختار اصلی آن عبور کند اما در ظاهر تغییرات زیادی را به آن اعمال کرده:























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن