تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804400129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک مرکزی آمریکا نرخها را فراترازانتظار سرمایه گذاران افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بلومبرگ پیش بینی کرد: بانک مرکزی آمریکا نرخها را فراترازانتظار سرمایه گذاران افزایش می دهد تهران - ایرنا - اغلب اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی بلومبرگ معتقدند: بانک مرکزی آمریکا احتمالا نرخ بهره پایه خود را بیش از آنچه که سرمایه گذاران بازار پول گمان می برند، افزایش خواهند داد.


به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، مقامات بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه خود در واشنگتن که فردا به پایان می رسد، مجموعه جدید پیش بینی های فصلی خود در مورد بیکاری، تورم، رشد اقتصادی و نرخ های پایه ذخایر قانونی و احتیاطی را اعلام خواهد کرد.
55 درصد 56 اقتصاددانی که در نظرسنجی 12 تا 16 ژوئن (22 تا 26 خرداد) بلومبرگ شرکت کردند، معتقدند: نرخ کاهش سپرده گذاری های آتی یورو دلار در دو سال آینده کمتر از مقدار واقعی برآورد می شود.
یورو دلار، نوعی اوراق بهادار با نرخ بهره کوتاه مدت است که حجم معاملات آن در جهان از تمام اوراق بهادار از این نوع، بیشتر است. یورودلار در حقیقت نوعی سپرده مدت دار دلاری است که در بانک های خارج از ایالت متحده آمریکا نگهداری می شود و دادگاه فدرال آمریکا بر آن کنترلی ندارد. قرارداد این سپرده گذاری مورد خرید و فروش قرار می گیرد و نوعی اوراق بهادار محسوب می شود.
کونراد دیکادروس اقتصاددان ارشد شرکت مشاوره ای آر.دی.کیو اکونومیکس واقع در نیویورک گفت: سرمایه گذاران در مورد این قراردادها، نرخ را کمتر از مقداری که بانک مرکزی آمریکا افزایش خواهد داد، برآورد می کنند.
وی افزود: آنها همچنین ممکن است از گزارش های اخیری که نشان می دهد اقتصاد آمریکا پس از کوچک شدن در سه ماهه نخست سال 2014، در حال بهبود است، غافل باشند.
دیکادروس ادامه داد: حتی احتمال دارد بازار میانگین پیش بینی که بانک مرکزی ارایه کرده را مورد ارزیابی قرار نداده باشند.
وی معتقد است، ظرف روزهای آینده انتظارات بازار تعدیل می شود و یک تعدیل صعودی در پیش خواهد بود.
قراردادهای آپشن یورو دلار نشان می دهد احتمال اینکه نرخ بهره پایه بانک مرکزی آمریکا در پایان سال 2015 معادل 75 صدم درصد یا کمتر باشد، 47 درصد است. احتمال اینکه این نرخ در پایان سال 2016 دو درصد یا کمتر باشد، 54 درصد است.
برخلاف قرارداد آتی که سررسید آن مشخص است و در آن سررسید باید معامله انجام شده و کالا تحویل گردد، قرارداد آپشن، نوعی قرارداد آتی است که دارنده آن می تواند هرگاه موقعیت را مناسب دید برای معامله اقدام کند. قرارداد آپشن را می توان قرارداد آتی انتخابی نامید.
در ماه مارس مقامات بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کردند نرخ سپرده قانونی و احتیاطی بانک مرکزی آمریکا که اکنون بین صفر تا 25 صدم درصد است، در پایان سال آینده میلادی به یک درصد و در پایان سال 2016 به 2.25 درصد افزایش یابد.
کارل ریکادونا اقتصاددان ارشد آمریکا در شرکت اوراق بهادار و ارز بانک دویچه در نیویورک گفت: از نظر ما اقتصاد آمریکا در سه ماهه جاری با نرخ چهار درصد در حال رشد است و در نیمه دوم سال میلادی جاری با نرخی حول و حوش 3.5 درصد رشد خواهد کرد.
وی افزود: نرخ های بازار پول که توسط قراردادهای آتی مشخص می شود باید از سطوح فعلی افزایش یابند.
وی افزود: در نهایت بانک مرکزی اعتراف خواهد کرد که بزودی نرخ ها را با شتاب بیشتری افزایش خواهند داد.
سیاست های انبساطی بانک مرکزی آمریکا در قالب خرید اوراق قرضه دولتی به میزان 85 میلیارد دلار در ماه حمایتی بزرگ و بی سابقه ای از رونق اقتصادی در این کشور بود که تقریبا در طول سه سال زمینه بهبود شرایط بازار مالی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش مصرف و کاهش ارزش دلار را فراهم و به خروج اقتصاد آمریکا از وضعیت رکود کمک کرد.
اما اواخر سال 2013، بانک مرکزی آمریکا با اشاره به بهتر شدن وضعیت اقتصادی در این کشور، برنامه خود برای محدود کردن سیاست های انبساطی را اعلام کرد و از ماه دسامبر (آذر 92) این برنامه عملا آغاز شد.
خانم ژانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا گفته بود، شش ماه پس از پایان برنامه خرید اوراق قرضه دولت برنامه افزایش نرخ های بهره آغاز خواهد شد.
کاهش اقدامات حمایتی بانک مرکزی آمریکا از اقتصاد این کشور و کاهش رشد اقتصادی چین دو مساله مهمی است که اکنون کشورهای نوظهور و در حال توسعه با آن مواجه هستند. در حقیقت بازار مالی این کشورها که برای تامین سرمایه مورد نیازشان نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستند، آسیب پذیر است. بسیاری از سرمایه گذاران دنیا اکنون سرگرم بررسی این مسئله هستند که آیا قصد دارند سرمایه هایشان را در این اقتصادها با آینده مبهم اقتصادی و همچنین ریسک بالاتر باقی بگذارند یا نه؟
افزایش بیش از انتظار نرخ ها، خبر خوبی برای این اقتصادها نیست زیرا بسیاری از این کشورها دچار کسری بودجه شدید هستند و آثار ناآرامی سیاسی نیز در آنها دیده می شود. بدین ترتیب، آنها قادر نیستند اصلاحات لازم برای پیشرفت اقتصادی خود را انجام دهند.
اقتصام(6)1063**1558

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن