تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

طراحی سایت تهران سایت

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800192034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرهای بازی خراسان شمالی، تهدیدی بالقوه برای سلامت کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهرهای بازی خراسان شمالی، تهدیدی بالقوه برای سلامت کودکان بجنورد - ایرنا - شهرهای بازی در استان خراسان شمالی، گرچه حداقل های استاندارد اجباری را دارند، ولی همچنان از فضاهای پرخطری هستند که جان کودکان را تهدید می کنند.


به گزارش ایرنا، استان 867 هزار نفری خراسان شمالی هشت شهرستان دارد که چهار شهرستان دارای شهر بازی و از آن میان تنها دو شهر بازی در بجنورد و شیروان فعال است.
نبود کارگاه های استاندارد برای ساخت تجهیزات شهر بازی در کشور و ساخت این ادوات در کارگاه های غیرمرتبط و با شیوه های غیراصولی، بر دامنه خطرات ناشی از استفاده از این تجهیزات افزوده است.
از سویی آشنا نبودن خانواده ها با ضوابط ایمنی این تجهیزات موجب شده تا همچنان شهرهای بازی فضای خطرسازی برای خردسالان و بخصوص کودکانی باشند که بدون نظارت والدین به این مکان ها می روند.
تعطیلات سه ماهه تابستانی که با فراغت دانش آموزان از کتاب و درس همراه است، فرصتی را برای خانواده ها ایجاد می کند تا در حد مقدور به تفریح و سرگرمی خود و فرزندانشان بپردازند.
نبود امکانات مناسب و بعضا نیز پایین بودن درآمد اکثر خانواده های طبقه موسوم به متوسط باعث شده تا عمده سرگرمی های تابستانی خانواده ها به همراه فرزندانشان در پارک های شهری و شهرهای بازی سپری شود.
آنچه بیش از همه تعطیلات تابستانی خانواده ها را تحت الشعاع قرار داده، بی خبری آنها از وضعیت ایمنی تجهیزات شهر بازی است و حال آنکه بی توجهی به این مساله می تواند عواقب ناگواری برای فرزندان آنان در پی داشته باشد.
اگرچه با اجبار شهرهای بازی به دریافت تاییدیه استاندارد برای تجهیزات خود، قدمی هر چند کوتاه برای ایمن سازی اجباری این تجهیزات برداشته شده، ولی همچنان این بحث از دغدغه های والدین و اداره کل استاندارد و تحقیقات محسوب می شود.
ˈزهره شکورزادهˈ شهروند بجنوردی مهمترین دغدغه والدین در شهرهای بازی را ایمنی تجهیزات این فضاها برای بازی کودکان عنوان می کند.
وی می گوید: بی اطلاعی خانواده ها از اجباری بودن استاندارد تجهیزات شهرهای بازی، خانه ها و زمین های بازی موجب شده تا شهرداری ها و پیمانکاران آنان چندان به دنبال استانداردسازی امکانات و فضای این اماکن نباشند.
سیامک نوروزی می گوید: به نظر می رسد، گران بودن تجهیزات و نبود واحدهای صنعتی مدرن برای تولید این تجهیزات موجب شده تا شهرداری ها به عنوان متولیان امر، کمتر به ایمن سازی این تجهیزات توجه داشته باشند.
وی افزود: خانواده ها نیز به دلیل محدود بودن شهرهای بازی و شوق کودکان برای استفاده از تجهیزات کمتر به ایمن بودن تجهیزات توجه دارند و این مقولات تا قبل از بروز حوادث تا حد زیادی پنهان می ماند.
وی معتقد است: باید دستگاه های متولی بخصوص استاندارد نظارت بیشتری بر تجهیزات شهرهای بازی داشته باشند و از فعالیت شهرهای بازی فاقد تجهیزات استاندارد شده ممانعت کنند.
مدیر فنی یکی از شهرهای بازی خراسان شمالی می گوید: اکثر تجهیزات شهرهای بازی دارای حداقل استاندارد تعیین شده از سوی موسسات مربوط است و این حداقل ها نیز بیشتر به دلیل دریافت مهر استاندارد رعایت می شود.
وی که خواست نامش ذکر نشود، دلیل استاندارد حداقلی این تجهیزات را نبود واحد صنعتی سازنده تجهیزات استاندارد برای شهرهای بازی دانست و گفت: بخش زیادی از تجهیزات شهرهای بازی با سفارش شهرداری ها و یا پیمانکاران از سوی کارگاه های جوشکاری شهرهای بزرگ و بدون داشتن تخصص لازم در این کار، ساخته می شود.
وی افزود: تا زمانی که واحد سازنده صنعتی در کشور وجود نداشته باشد و ورود تجهیزات نیز برای شهرداری ها به صرفه نباشد نمی توان به دنبال ایمنی کامل تجهیزات بود.
وی گفت: این در حالی است که طبق قانون، شهرداری ها موظف به استانداردسازی تجهیزات شهرهای بازی با هدف حفظ سلامت کودکان و نوجوانان بهره بردار هستند و باید ایمن سازی را در اولویت فعالیت های خود در این بخش قرار دهند.
استان 867 هزار نفری خراسان شمالی 22 شهر دارد که 18 شهر دارای شهرداری هستند و از آن میان تنها چهار شهر بجنورد، اسفراین، شیروان و آشخانه دارای شهر بازی هستندکه شهرهای بازی اسفراین و آشخانه از دو سال قبل به علت عدم دریافت استاندارد، بسته شده است.
مدیر ایمنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی می گوید: بر اساس قانون، تمام تجهیزات شهرهای بازی، مشمول دریافت تاییدیه استاندارد اجباری است.
ˈاحسان طاهریˈ در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: طبق قانون شهرهای بازی فاقد استاندارد نمی توانند از بیمه حوادث استفاده کنند و بیمه ها نیز در صورت بروز حادثه ای برای پرداخت غرامت، از موسسات استاندارد استعلام می کنند.
وی اظهار کرد: از چهار شهر این استان که دارای شهر بازی هستند، شهرهای بازی اسفراین و آشخانه به علت نداشتن استانداردهای لازم از دو سال قبل تعطیل شده و بازگشایی این شهرها منوط به اخذ گواهینامه استاندارد است.
وی اضافه کرد: تمام بار حقوقی فعالیت شهرهای بازی فاقد استاندارد بر دوش شهرداری است و آنان نسبت به این بار حقوقی به خوبی آشنا هستند.
طاهری گفت: البته برای هر شهر بازی که از سوی شهرداری ها به بخش خصوصی پیمان سپاری می شود، باید یک مدیر فنی تعیین شود و مدیر فنی نیز موظف است تا با بررسی مستمر، مشکلات شهر بازی را به استاندارد گزارش کند.
به گفته وی شهروندان در صورت استفاده از تجهیزات شهر بازی، اگر با موارد غیر ایمن مواجه شدند می توانند با اداره کل استاندارد استان تماس گرفته و مورد را گزارش کنند.
مدیر ایمنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی در مورد فضاهای موسوم به قصرهای بازی کوچک درون شهری نیز گفت: اکنون هیچ یک از تجهیزات موجود در این قصرهای بازی استاندارد نیست و پاسخگویی به حوادث احتمالی بر عهده مدیر این مراکز است.
به گفته وی مشخص نبودن مکان های فعالیت این مراکز موجب شده تا استاندارد نتواند نظارتی بر تجهیزات آنها از نظر برخورداری از گواهینامه استاندارد داشته باشد.
طاهری در مورد استاندارد بودن و یا نبودن تجهیزات بوستانهای محلات نیز گفت: براساس بررسی میدانی هیچ یک از تجهیزات پارک های محله در سطح شهرهای استان نیز از گواهینامه استاندارد برخوردار نیستند.
مدیر ایمنی استاندارد خراسان شمالی نمونه تجهیزات غیر ایمن در پارک های محله را تاب های فلزی دانست و گفت: براساس قوانین استاندارد به کارگیری تاب فلزی و یا تجهیزاتی که دارای لبه یا بدنه تیز باشند در بوستانها ممنوع است، ولی متاسفانه این ضوابط عمدتا رعایت نمی شود. ک/4
2712/626

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن