تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801487836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متخصص طب کار: مواد آرایشی در ایجاد سرطان سینه نقس بسزایی ایفا می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

متخصص طب کار: مواد آرایشی در ایجاد سرطان سینه نقس بسزایی ایفا می کند تبریز - ایرنا - مدیر مرکز پزشکی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را در کشور افزایش داده است.


دکتر شهین زلالی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی سرطان های شایع زنان و ضرورت و ترویج خود مراقبتی افزود: متاسفانه در جامعه ما استفاده از محصولات آرایشی نسبت به سایر جوامع در سال های اخیر رواج بیشتری یافته و این موجب افزایش آمار مبتلایان به سرطان سینه در بین زنان شده است.
وی گفت: ضد عرق ها و موادی که برای زیربغل استفاده می شود به دلیل اینکه به راحتی جذب پوست می شود بافت پستان را تحت تاثیر قرار داده و در دراز مدت از عوامل ایجاد سرطان سینه است.
دکتر زلالی تاکید کرد: تعریق برای دفن حرارت بدن لازم است و برای جلوگیری از بوی بدن آن می توان با استفاده از مقداری صابون و دستمال خیس بوی بد آن را برطرف کرد.
وی اظهار کرد: در برخی موارد زنان از خونریزی های غیر طبیعی رنج می برند که مطالعات نشان داده یکی از عوامل خونریزی غیرطبیعی در بانوان استفاده بیش از حد از مواد آرایشی در طولانی مدت است.
این متخصص طب کار با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه در بین زنان و دختران جوان لاغری های بیش از حد مرسوم شده است، گفت: یکی از علل افزایش سرطان سینه، افزایش وزن و به دنبال آن کاهش سریع وزن است.
وی افزود: متاسفانه به دلیل سمپاشی بر روی محصولات کشاورزی و فقدان سم زدایی این محصولات هنگام عرضه به بازار، با مصرف محصولات این سموم که محلول در چربی هستند در بافت چربی بدن ذخیره می شوند.
وی گفت: هنگامی که فرد اقدام به لاغری سریع می کند سموم ذخیره شد در بافت چربی وارد خون فرد شده و او را در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار می دهد.
دکتر زلالی از دولت خواست با کمک بخش خصوصی آزمایشگاه هایی را برای سنجش میزان استاندارد سم موجود در محصولات کشاورزی در نظر گیرد و از ورورد محصولات سمی به بازار جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه میوه ای که کرم خرده سالم ترین نوع میوه برای مصرف است، گفت: برنج های خارجی بقدری سمی هستند که حتی یک کرم در آن دیده نمی شود، محصولی که حتی کرم از خوردن آن دوری می کند چرا باید در جامعه ما به راحتی عرضه شود.
مدیر مرکز پزشکی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی ادامه داد: امروزه کنترل ارگانیک محصولات کشاورزی مطرح است، طرحی که در آن محصولات بدون سم تولید می شود.
6120/587

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن