تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819659637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس شبکه دامپزشکی ساوه: حمل دام زنده بدون گواهی بهداشتی ممنوع است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس شبکه دامپزشکی ساوه: حمل دام زنده بدون گواهی بهداشتی ممنوع است ساوه- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: تردد و حمل دام زنده بدون گواهی بهداشتی در این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.


سید ˈمرتضی میر اسلامیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری لمپی اسکین در برخی استان های غربی کشور، این مهم با حساسیت بیشتری انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: دامداران و واسطه ها باید قبل از بارگیری دام زنده به استان های همجوار، با مراجعه به شبکه دامپزشکی نسبت به اخذ گواهی بهداشتی اقدام کنند.
وی با اشاره به این که موردی از بیماری دامی لمپی اسکین در این شهرستان مشاهده نشده است، بیان کرد: این بیماری دامی در میان جمعیت دام های سنگین استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان های شرقی و غربی، قم و زنجان گزارش شده است.
میر اسلامی گفت: این بیماری مشترک میان انسان و دام نیست و جمعیت دام های سنگین را مبتلا می کند که در راستای مقابله با این بیماری، دوره آموزشی برای دامداران در روستاهای با تراکم بالا به منظور اطلاع رسانی انجام شده است.
وی افزود: با توجه به ویروسی بودن این بیماری، سیستم پایش مراقبت فعال و غیرفعال بصورت روزانه در سطح روستاها انجام می شود.
وی اظهار کرد: دامداران در صورت مشاهده علائم این بیماری، مراتب را به شبکه دامپزشکی این شهرستان اطلاع دهند تا نسبت به معدوم سازی دام آلوده و واکسیناسیون دیگر دام ها اقدام شود.
لمپی اسکین که جمعیت گاوی را تهدید می کند یک بیماری غیر بومی است که برای اولین بار در سال 1929 در جنوب آفریقا دیده شده و موجب تلفات دام ها و کاهش تولید می شود.
ویروس این بیماری در مقابل خشکی مقاوم است و مهم ترین راه انتقال آن نیش حشرات خونخوار، تماس با زخم های بدنی، بزاق و ترشحات بینی دام است.
هم اکنون 100 هزار راس گوساله پرواری، 30 هزار راس گاو شیرده و 400 هزار راس گوسفند و بز در شهرستان ساوه وجود دارد.ک/3
7337/686

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن