تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802194192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران های محیط زیست ایران در نشستی در گرگان بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بحران های محیط زیست ایران در نشستی در گرگان بررسی شد گرگان - ایرنا- بحران های محیط زیست ایران در نشست هم اندیشی با حضور دانشجویان، اساتید، سازمان های مردم نهاد و با پیام معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بررسی شد.


در این نشست که در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، ابتدا پیام ˈمعصومه ابتکارˈ قرائت و در ادامه چند تن از مسوولان واحدهای دانشگاهی و فعالان محیط زیست استان گلستان مطالبی بیان کردند.
براساس اعلام صبح سه شنبه دانشگاه آزاد گرگان،درپیام معاون رییس جمهوری آمده است: از افتخارات دوره یازدهم دولت جمهوری اسلامی این است که در اولین مصوباتش به مسایل محیط زیست پرداخت و در این حوزه از ابتدا برنامه علمی و کارشناسی ارایه کرد.
ˈابتکارˈ افزوده است: احیای ساختارهای حکمروایی محیط زیست مانند شورای عالی حفاظت محیط زیست در راس برنامه ها قرار گرفت و در 9 ماه که از عمر دولت جدید در این عرصه می گذرد، گام های مهمی مثل حذف بنزین آلوده از هوای شهرها و تلاش برای احیای تالاب ها برداشته شده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته است: تالاب بین المللی هامون که اینک با بازگشایی آبراهه ها و نیز بارندگی خوب احیاء شده است و از سوی دیگر بهبود فضای فعالیت برای سازمان های مردم نهاد، همچنین گشایش فضای رسانه ای برای طرح مطالبات محیط زیستی از جمله رخدادهای قطعی شمرده می شود که می توانیم از آنها به عنوان گام های تحقق یافته ،یاد کنیم.
در ادامه پیام می خوانیم: اگرچه تلاش های گسترده دیگری هم صورت گرفته که دریافت نتایج آن زمان بر است، اما بی شک جهت گیری راهبردی و دانش پایه دولت یازدهم برای بهبود وضع محیط زیست آشکار شده است، دراین میان شورای پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست نیز تجدید ساختار شده و آمادگی خود را برای دریافت راه حل های علمی و کاربردی از مراکز دانشگاهی در سطح ملی و استانی اعلام می کند.
ابتکار افزوده است: توجه دانشگاه ها و موسسات علمی کشور به مقوله محیط زیست، برای این سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برپایی همایش ˈبحران های زیست محیطی ایرانˈ از سوی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان می تواند یکی از نمونه های مطلوب این توجه و بیان دغدغه های مشترک باشد.
در ادامه آمده است: بنابراین با آرزوی توفیق برای این همایش، امید است راهکارهای علمی و عملی ارایه شده، زمینه مناسبی برای همکاری و همراهی با یکدیگر باشد، همین طور نظر به ظرفیت وسرمایه های عظیم طبیعی استان، امیدوارم نخبگان و اقشار تحصیلکرده گلستانی در حفاظت از آن نقش مفید و کارآمدی را ایفاء کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان هم در این نشست، گفت: محیط زیست یکی از حوزه های مورد تاکید دانشگاه است و به همین دلیل رشته های مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
ˈحسین عجم نوروزیˈ با بیان اینکه 70 عضو هیات علمی مرتبط با محیط زیست در دانشگاه آزاد گرگان حضور دارند، اظهار کرد: در راستای همراهی و کمک به حفاظت از محیط زیست تفاهمنامه ای با اداره کل محیط زیست گلستان امضاء تا مقدمه ای برای عملیاتی کردن حفظ این حوزه باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گرگان و فعال محیط زیست نیز در سخنانی در این نشست با توجه به مشکلات زیست محیطی و پیامدهای آن، گفت: گازهای گلخانه ای، باران های اسیدی، آلودگی آب های زیرزمینی و بسیاری از معضلات دیگر، زندگی بشر را تهدید می کند.
دکتر ˈعلی فلاحˈ در ادامه خواستار افزایش کمی و کیفی فعالیت سمن ها در کشور شد و با توجه به لزوم بهره گیری از انرژی های پاک، افزود: باید از سازمان های مردم نهاد درکشور حمایت شود، هرچند همچنان عملکرد این انجمن ها نیز سنتی است.
وی با بیان اینکه سمن ها یک ظرفیت اجتماعی محسوب می شوند، اظهارکرد: سازمان های مردم نهاد وجدان پاک جامعه هستند که بی مزد و منت در این حوزه فعالیت می کنند.
همچنین پیش از آغاز این نشست، شرکت کنندگان در حرکتی نمادین به پاکسازی محیط دانشگاه اقدام کردند.
601

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن