تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820064753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبخت خبر داد: حمایت غذایی از اقشار کم‌درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نوبخت خبر داد: حمایت غذایی از اقشار کم‌درآمد
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان این‌که بر بازار کنترل و نظارت داریم، گفت: ما افزایش قیمتی در سال 93 نخواهیم داشت مگر اینکه دستگاهی که دولتی نیست افزایش قیمت داشته باشد که در این صورت هم ما به صورت جدی بر آن نظارت خواهیم کرد.
آفتاب- سرویس اقتصادی: محمدباقر نوبخت در نشست خبری که امروز دوشنبه، در ساختمان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برگزار شد، به تشریح عملکرد 10 ماهه دولت و برنامه‌های آینده معاونت برنامه‌ریزی پرداخت.


به گزارش آفتاب، نوبخت با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: در مرحله دوم با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، کل منابعی که دراختیار سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها قرار گفته شش هزار و 200 میلیارد تومان بود.


توزیع  بیش از10 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی بین خانوارها


معاون رئیس‌جمهور گفت: طی سه مرحله حدود 10 هزار و 400 میلیارد تومان فقط به توزیع یارانه نقدی بین خانوارها اختصاص یافته است. درحالی که عده‌ای انصراف دادند اما در هر یک از این مراحل 3500 میلیارد تومان یارانه نقدی توزیع کرده‌ایم. 


وی افزود: با توجه به این که کل منابع حاصله 6200 میلیارد تومان بود و ما 10 هزار و 400 میلیارد تومان را به پرداخت یارانه اختصاص دادیم مبلغ 4200 میلیارد تومان باقیمانده را طبق مجوز قانون از خزانه عمومی برداشت کرده‌ایم که البته همه آن را هنوز تخصیص نداده‌ایم.


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه عده‌ای می‌گفتند که ما برای تامین برخی از هزینه‌های شاهانه در این مورد اقدام کردیم، اظهار کرد: همه بدانند که این گفته‌ها دروغ است. این درحالی است که ما منابع را از مردم گرفتیم و به خود آن ها در قالب خدمات درمانی، افزایش کمک به تولید و حمایت غذایی به اقشار کم‌درآمد برگردانیم.


نوبخت افزود: در ماه گذشته 25 هزار نفر دیگر به سایت رفاهی مراجعه کرده و انصراف خود را از یارانه نقدی اعلام کرده‌اند.


وی با بیان اینکه حتما راست‌آزمایی را انجام خواهیم داد، چرا که به منابع ناشی از آن برای اختصاص به سلامت، تولید و رفاه مردم نیاز داریم، تصریح کرد: از زمانی که ثبت‌نام‌ها انجام شد راستی‌آزمایی را آغاز کرده‌ایم و با توجه به پایگاه‌های اطلاعاتی که در اختیار داریم اطلاعات ثبت شده را تطبیق می‌دهیم تا براساس مستندات یارانه به افراد متقاضی نیازمند تعلق بگیرد.


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور درباره اختصاص10 هزار میلیارد تومان یارانه به بخش تولید، توضیح داد: اختصاص این رقم زمانی بود که 48 هزار میلیارد تومان درآمد با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی داشتیم، اما اکنون افزایش قیمت‌ها آنقدر نیست که بتوان تمام 10هزار میلیارد تومان را به تولید اختصاص بدهیم، اما اگر شرایط فراهم شود منابع بیشتری را در این بخش هزینه خواهیم کرد.


حمایت غذایی برای افراد کم‌درآمد


نوبخت با اشاره به حمایت دولت از اقشار کم‌درآمد، گفت: حمایت غذایی برای اقشار کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خواهیم داشت. 


معاون رئیس‌جمهور درخصوص قیمت خودرو و همچنین نرخ‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت تاکید کرد: دولت با افزایش قیمت انواع خودروها موافق نیست اما این‌که شورای رقابت قیمت‌ها را تعیین می‌کند به معنای این نیست که این رقم‌ها مدنظر دولت است. بلکه این شورا از جمعی تشکیل شده که در نهایت نظر جمع منعکس می‌شود.


نوبخت با بیان این‌که من بارها به عنوان سخنگوی دولت اعلام کردم که افزایش قیمت خودرو مورد پذیرش ما نیست، گفت: آنچه سخنگوی دولت می‌گوید نظر دولت است بنابراین لزوماَ اعتقاد یک وزیر نیست بلکه رای‌گیری شده و در نهایت نظر اکثریت اعلام می‌شود.


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان اینکه خودروسازان دولتی نیستند گفت: شورای رقابت جایگاه قانونی دارد که براساس آن تصمیم‌گیری می‌کند هرچند که این شورا از نظر دولت مبنی بر عدم تمایل نسبت به افزایش خودرو آگاه است بنابراین با در نظر گرفتن خودروسازان و دولت تصمیم‌گیری می‌کند.


نوبخت درباره سیاست‌های کاهش نرخ تورم گفت: دو سیاست پولی و مالی به دولت کمک کرد تا در مهار تورم موفق باشد. سیاست‌های پولی انبساطی که باعث افزایش نرخ تورم شده بود را تعدیل کردیم. در مورد سیاست‌های مالی نیز که کسری بودجه را به همراه داشته و در نهایت به تزریق پول پرفشار به جامعه شده بود به گونه‌ای عمل کردیم که اکنون چنین موردی وجود ندارد به عبارتی دیگر با انضباط مالی هرگونه کسری بودجه را به صفر رساندیم.


وی با بیان این‌که سیاست‌های مالی دولت یازدهم سنجیده بود اظهار کرد: اگر همین روند را ادامه دهیم خواهیم توانست تورم را بیش از این کاهش داده و حتی به کمتر از 25 درصد برسانیم.


محاسبات ارز در بودجه 2650 تومان


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در مورد این‌که دولت مبنای ارز بودجه را 2650 تومان تعیین و سیاست برای سال جاری و تک‌نرخی شدن ارز بود، گفت: محاسبات ارز در بودجه 2650 تومان است که بازار آزاد با این رقم فاصله دارد و ما تلاش می‌کنیم که حاشیه‌ بازار را نسبت به نرخ مدنظر کمتر کنیم. فاصله بین نرخ بانک مرکزی و بازار آزاد قبلا 1200 تومان بوده که اکنون 700 تومان است این در حالی است که در تمام جهان معمولا بین نرخ صرافی‌ها و بانک مرکزی تفاوت وجود دارد با این حال می‌دانیم که فاصله 700 تومانی زیاد بوده و باید کم شود.


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در مورد دیگری مبنی بر این‌که فعالان بازار سرمایه از روند آن راضی نبوده و منتظر بازگشت ثبات هستند، یادآور شد: متاسفانه بازار بورس در مدت گذشته فراز‌وفرودهای زیادی داشته است که امیدواریم با سیاست‌های سنجیده‌ای که توسط همکاران ما در بورس و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعمال و اجرایی خواهد شد ثبات قبلی خود را به دست آورد.


تکذیب افزایش مجدد نرخ بنزین در سال 93


نوبخت همچنین در پاسخ به سئوالی درباره افزایش مجدد نرخ بنزین تاکید کرد: چنین مساله‌ای وجود ندارد و مطرح کردن آن تنها موجب ایجاد انتظارات تورمی می‌شود.


وی در ادامه در مورد تغییرات تورم تولید در اجرای فاز دوم هدفمندی گفت: همان‌طور که در تبصره هدفمندی برای تولیدی یارانه‌ای در نظر گرفته‌ایم اکنون نیز فشار هزینه‌ی ناشی از گران‌شدن مواد و یا منابع تولید را به وسیله تسهیلاتی که پرداخت می‌کنیم جبران خواهیم کرد.



مطالب مرتبط
نشست خبری نوبخت/ گزارش تصویری
نوبخت: قانون تصدی‌گری دو معاونت رئیس‌جمهور را دو شغل نمی‌داند
نوبخت خبر داد: احیای سازمان برنامه و بودجه با ساز و کار جدید
افتخاری: کنفرانس خبری نوبخت در حال برگزار است
نوبخت عملکرد 10 ماهه دولت را تشریح می‌کند


تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن