تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819860899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از مقابله با مافیای ساخت و ساز غیرمجاز گزارش می‌دهد از تخریب ساختمان‌های چند طبقه تا ادعای تخلف در پلیس ساختمان بومهن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از مقابله با مافیای ساخت و ساز غیرمجاز گزارش می‌دهد
از تخریب ساختمان‌های چند طبقه تا ادعای تخلف در پلیس ساختمان بومهن
در حالی این روزها شاهد پیگیری‌های جدی در بومهن برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب ساختمان‌های چند طبقه هستیم که از سوی برخی سازندگان این ساختمان‌ها، ادعاهایی مبنی بر تخلف در پلیس ساختمان مطرح می‌شود.

خبرگزاری فارس: از تخریب ساختمان‌های چند طبقه تا ادعای تخلف در پلیس ساختمان بومهن



به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سال گذشته بود که فرماندار وقت شهرستان پردیس با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز بومهن به یک بحران خاموش تبدیل شده است، بومهن را قلعه حسن خان دوم خوانده بود و این مطلب در رسانه‌ها منتشر شد. مهدی مهاجر گفته بود: شهرستان پردیس محاسن بسیاری دارد اما یکی از بزرگ‌ترین معایب آن بحرانی به نام ساخت و سازهای غیرمجاز در بومهن است. فرماندار قبلی شهرستان پردیس تصریح کرد: امروز مجموعه فرمانداری شهرستان پردیس آماده است که هر لحظه مشکلات حاشیه‌ای این ساخت و سازهای غیرمجاز فوران کند. وی ادامه داد: مدیریت گذشته شهر بومهن 18 هکتار از اراضی فضای سبز را قطعه‌بندی و ساخت و ساز کرده و حال ساکنان این واحدهای احداثی درخواست امور زیربنایی دارند که به لحاظ مصوبات قانونی امکان چنین امری وجود ندارد. این مسئول اضافه کرد: البته می‌توان از اختیارات استفاده و نهادهای عمرانی و خدماتی را ملزم به ارائه خدمات مذکور کرد اما بی‌شک در آینده‌ای نه چندان دور دیوان محاسبات اداری و سازمان بازرسی دلیل این اقدام غیرقانونی را جویا می‌شود. استارت اقدام عملی امروز زده شد تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در بومهن اما با این همه، امروز با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس، شهردار و بخشدار بومهن، فرمانده انتظامی شهرستان پردیس، مأموران نیروی انتظامی و مسئولان شهرداری بومهن، احکام تخریب پنج ساختمان از مجموع 34 ساختمان غیرمجاز در شهر بومهن به اجرا درآمد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در حاشیه تخریب این ساختمان‌های غیرمجاز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این ‌برای نخستین بار است که برخورد قاطعانه با متخلفان صورت می‌گیرد. حیدر فتاحی با اشاره به اقدامات دستگاه قضا در این زمینه افزود: به لحاظ اهمیت این موضوع، پیش‌بینی بعضی جرایم نظیر زمین‌خواری به خصوص ساخت‌ و ساز غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی به زراعی و تبدیل آن به ویلا توسط دستگاه قضایی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه صدور احکام در کارگروه‌های ماده 100 قطعی شده است، گفت: در بعضی پرونده‌ها مدعی‌العموم‌ها شکایت کردند که قطعا با مدیرانی که در مجموعه شهرداری شهرستان پردیس تخلف و زیرپوستی مبالغی را از مردم دریافت کرده‌اند، برخورد قاطع و قطعی می‌کنیم. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس با بیان اینکه 35 پرونده تخریب ساختمان‌های غیرمجاز وجود دارد، تصریح کرد: امروز پنج واحد ساختمانی تخریب شد و بقیه نیز درهفته‌های آینده نسبت به اجرای احکام قطعی آن اقدام می‌شود.

حکم تخریب صادر می‌شود فتاحی در خصوص مجوز ساختمان‌های دو طبقه‌ای که در حال ساخت 6 تا 10 طبقه در بومهن هستند، خاطرنشان کرد: پرونده این ساختمان‌ها در کارگروه ماده 100 رسیدگی می‌شود و اگر ساخت و ساز صورت گرفته باشد و غیرقانونی اقدام به ساخت بنا کرده باشند، حکم تخریب آن صادر می‌شود. وی همچنین در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز این ساختمان‌ها و کوتاه آمدن کارکنان شهرداری در قبال آن اظهار داشت: متاسفانه بعضی از نیروها، عوامل و پرسنل شهرداری از قبل به مردم اعلام کردند که می‌توانند تا 6 طبقه نیز بسازند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس اضافه کرد: این صحبت غیرقانونی بوده و گزارش‌هایی مبنی بر دریافت مبلغ‌های نامشروع از مردم رسیده که در حال حاضر، پرونده این افراد در حال بررسی است. فتاحی خطاب به افراد سودجویی که ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند، توصیه کرد: این افراد از چارچوب قانونی مجوز ساخت دریافت و بعد از آن اقدام به ساخت کنند. وی تصریح کرد: دستگاه قضا با قاطعیت تمام با افرادی که خارج از ضوابط عمل می‌کنند، برخورد می‌کند.

برخورد جدی شهرداری بومهن با افراد سودجو شهردار بومهن نیز در حاشیه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر اظهار داشت: طی هشت ماهی که در شهرداری بومهن مستقر شدم، به هیچ‌وجه اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را ندادم، جلوی خیلی از آن‌ها گرفته شد و از این بعد نیز با جدیت بیشتر اجازه کار به مافیای ساخت و ساز داده نمی‌شود. فیروز جعفری با بیان اینکه به کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، تأکید کردیم به هیچ عنوان ساخت و سازی خارج از ضوابط صورت نگیرد، افزود: نتیجه ساخت و ساز غیرمجاز چیزی جز تخریب نیست و با این وضع آرای کمیسیون ماده 100 قطعا تخریب است و سودجویان با این کار سرمایه و اموال خود را از بین می‌برند. وی با بیان اینکه این‌گونه ساخت‌ و سازها در گذشته انجام می‌شده است، تصریح کرد: دیگر اجازه ساخت نمی‌دهیم و مطابق با پروانه ساختمانی جواز صادر می‌‌کنیم و در غیر این صورت، شهرداری با آن برخورد می‌کند. شهردار بومهن با بیان اینکه 35 مورد تخریب ساخت و ساز در کرشت و اطراف شهر بومهن انجام می‌شود، گفت: ساختمان‌هایی که جواز دارند، مطابق با جواز به آن‌ها اجازه ساخت داده می‌شود. جعفری اضافه کرد: در منطقه هوافضای بومهن در صورتی که ساختمان‌ها باید دو طبقه بر روی پیلوت ساخته می‌شد، تمام آن‌ها با بیش از پنج طبقه ساخته شده است که سعی خود را برای تخریب اضافه بنای این ساختمان‌های غیرمجاز می‌کنیم.

ضرب و شتم شهردار و حمله به سوی دادستان اما امروز در حین اجرای حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، صاحب یکی از این ساختمان‌ها به سوی شهردار بومهن و دادستان منطقه حمله‌ور شد که پس از چند ثانیه با اقدام سریع و به‌موقع نیروی انتظامی، این فرد دستگیر و به کلانتری منتقل شد. با وجود وارد آمدن ضربه‌ای به شهردار بومهن در این حادثه، آسیب جدی به وی وارد نشد، همچنین صاحب ساختمان نیز با اقدام سریع مأموران نتوانست به دادستان حمله کند. ادعای تخلف در پلیس ساختمان صاحب یکی از ساختمان‌های تخریب شده در مورد مشکل اصلی این ساخت و سازها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: مشکل از شهردار قبلی است، چون جداگانه برای ساخت هر سقف مبلغی را دریافت می‌کرد. وی با بیان اینکه بدون پرداخت پول نمی‌توانستیم کار را پیش ببریم، افزود: اینک که کار در حال اتمام است، ساختمان تخریب می‌شود؛ از قبل می‌توانستند جلوگیری کنند تا این مشکل پیش نیاید. این مالک در خصوص پلیس ساختمان گفت: پلیس ساختمان برای هر سقف جداگانه مبلغی را دریافت می‌کرد و هر ساعتی که می‌آمدند، 200 تا 300 هزار تومان و حتی یک میلیون تومان از ما دریافت می‌کردند.

پول می‌دادیم و کارمان پیش می‌رفت فرد دیگری در خصوص سئوالی در رابطه با حضور مأموران پلیس ساختمان در محل ساخت و ساز و اقدام آن‌ها تصریح کرد: بابت اینکه اجازه کار داده شود، هر گشتی که حضور پیدا می‌کرد، 200 هزار تومان می‌گرفت. وی با بیان اینکه این کار خلاف بوده و پرداخت رشوه جرم است، افزود: به خاطر اینکه خلاف بود، پول می‌دادیم و آن‌ها می‌گفتند در نهایت موقع پرداخت خلافی این مشکل حل می‌شود اما اگر می‌دانستیم این مشکل پیش می‌آید، هرگز رشوه نمی‌دادیم. فرد دیگری در این زمینه اظهار کرد: بنده از سه سال گذشته اقدام به احداث ساختمان کردم و اکنون نیز ساختمان تکمیل شده است اما هنوز مجوزی برای فروش ساختمان ندارم. وی اضافه کرد: برای گرفتن انشعابات آب، برق و گاز به شورای شهر مراجعه می‌کنیم و با پرداخت مبلغی این خدمات را دریافت می‌کنیم. این فرد مال‌باخته افزود: به همین راحتی پول می‌دهیم و خدمات می‌گیریم و با دادن رشوه به پلیس ساختمان بنا را می‌سازیم و اگر پول نمی‌دادیم تیغه اول تخریب می‌شد و تمام وسائل را ضبط می‌کردند که در نهایت مجبور می‌شدیم مبلغ 5 تا 10 میلیون تومان پرداخت کنیم.‌ مسئولان جدی عمل کنند در همین حال، به اذعان فرماندار قبلی شهرستان پردیس، امروز ساخت و سازهای بومهن از استانداردهای قانونی گذشته و خود را به ارقام ناپلئونی رسانده است، کم نیست سازه‌های 16 طبقه‌ای که در معابر سه متری بنا شده‌اند. به گفته فرماندار قبلی شهرستان پردیس، باید در این زمینه ورود پیدا کرد و ساخت و سازهای غیرمجاز را بر اساس آرای ماده 100 مورد تخریب قرار داد که چندین پرونده این ساخت و سازها را با شهردار بومهن مورد بررسی قرار دادیم ولی در برخی از پرونده‌ها هیچ مدرکی نیست. وی ادامه داد: امروز ساخت و سازهای غیرمجاز در بومهن معضل بزرگی است که با تأسف همه چشم خود را به آنها بسته‌اند، در صورتی که باید فکری اساسی در این زمینه کرد. ================ گزارش از: میلاد بیانی‌نیک ================ انتهای پیام/2568/غ40

93/03/04 - 19:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن