تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818830323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقسيم سود 200 ريالي و افزايش سرمايه 33 درصدي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ خرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۲۶ب.ظ)
تقسيم سود 200 ريالي و افزايش سرمايه 33 درصدي در دو مجمع عمومي عادي و فوق‌العاده شرکت فرابورس ايران که عصر روز شنبه سوم خردادماه با حضور بيش از 84 درصدسهام‌داران برگزار شد، تقسيم سود 200 ريالي به ازاي هر سهم و افزايش سرمايه 33 درصدي اين شرکت از محل اندوخته به تصويب رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، در دو مجمع عمومي عادي و فوق‌العاده شرکت فرابورس ايران که عصر روز شنبه سوم خردادماه با حضور بيش از 84 درصد سهام‌داران برگزار شد، تقسيم سود 200 ريالي به ازاي هر سهم و افزايش سرمايه 33 درصدي اين شرکت از محل اندوخته به تصويب رسيد.
بر اساس اين گزارش، در اين مجمع عليرضا عسکري ماراني به عنوان رييس جلسه، احمد جاويدي و صادق عجمي به نمايندگي از شرکت‌هاي بورس اراق بهادار تهران و کارگزاري آبان به عنوان ناظرين و ابوالفضل متين نيز به عنوان دبير جلسه انتخاب شدند. همچنين محمودرضا خواجه نصيري به عنوان نماينده سازمان بورس در هيئت رئيسه مجمع حضور يافت و ميزان و نحوه تقسيم سود عملکرد سال 1392 مورد بحث و بررسي قرار گرفت که در نهايت تقسيم 200 ريال سود به ازاي هر سهم به تصويب رسيد.
همچنين، در اين جلسه که انتخاب اعضاي هيئت مديره نيز يکي از دستورات آن بود سهامداران از بين کانديداهاي موجود، شرکت‌هاي بانک پارسيان، سرمايه‌گذاري صباتامين، گروه مديريت سرمايه‌گذاري اميد، بورس اوراق بهادار تهران، کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار، گروه مالي ملت، و مرکز مالي ايران را به‌عنوان 7 عضو اصلي و شرکت‌هاي سپرده‌گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه، سرمايه‌گذاري استان سيستان و بلوچستان و توسعه اقتصادي آروند را نيز به‌عنوان اعضاي علي‌البدل انتخاب کردند.
بر اين اساس، در ابتداي جلسه، اميرهاموني مديرعامل فرابورس ايران ضمن ارايه گزارش فعاليت هيئت مديره به مجمع عمومي عادي سالانه براي سال مالي منتهي به 29 اسفند 1392 با اشاره به نقاط قوت و سير تحولات سرمايه‌اي شرکت فرابورس ايران خاطر نشان کرد: سال 92 را مي‌توان نقطه عطفي در فعاليت‌هاي فرابورس ايران دانست چراکه در اين سال فرابورس ايران همگام با رشد بازار سرمايه کشور توانست رشد قابل ملاحظه‌اي را در معاملات خود کسب کند به طوري که ارزش بازار فرابورس با رشدي 94 درصدي به بيش از 954 هزار ميليارد ريال و ارزش معاملات بازارهاي آن با رشدي معادل 98 درصد به بيش از 291 هزار ميليارد ريال رسيد.
وي افزود: بر اساس حرکت رو به جلوي بازار سرمايه و فعاليت‌هاي فرابورس، سود هر سهم با افزايش 98 درصدي به 720 ريال رسيد، همچنين در سالي که گذشت شاهد افزايش 98 درصدي درآمد عملياتي فرابورس ايران و افزايش سود خالص و دستيابي به سود 215 ميليارد ريالي بوديم.
هاموني رسالت فرابورس را ايجاد بازاري کارا با اولويت معيارهاي شفافيت، نقدشوندگي و قابليت اعتماد به منظور ايجاد بستر تأمين مالي ظرفيت‌هاي متنوع سرمايه‌گذاري و تخصيص کارآمد منابع، از طريق اوراق بهادارسازي انواع دارايي‌ها به منظور ايفاي نقش شايسته در توسعه اقتصاد ملي عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در سال 1392 به منظور برنامه‌ريزي منظم‌تر و توسعه همه جانبه فعاليت‌هاي شرکت، برنامه استراتژيک فرابورس ايران تهيه و تصويب شد و در راستاي تنوع بخشي به ابزارهاي مالي براي اولين بار معاملات صندوق‌هاي قابل معامله يا ETF در ايران توسط فرابورس انجام شد.
او با اشاره به موفقيت‌هاي کسب شده توسط فرابورس ايران در زمينه‌هاي داخلي و بين‌المللي افزود: تصويب مقررات و رويه‌هاي بازار دارايي فکري، انتشار شاخص فرابورس ايران، راه‌اندازي سامانه معاملات بازار پايه توافقي و عضويت در فدراسيون بورس‌هاي آسيايي و اروپايي يا FEAS نيز از مهمترين برنامه‌ها و اقدامات توسعه‌اي شرکت در سال 1392 بوده است.
مديرعامل فرابورس ايران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازي بازار دارايي فکري در يازدهم خردادماه جاري، به تشريح فعاليت‌هاي آتي اين شرکت پرداخت که به گفته وي افزايش تعداد شرکت‌هاي پذيرفته شده، امکان‌سنجي راه‌اندازي تابلوي معاملات سهام شرکت‌هاي کوچک و متوسط (SME)، کمک به تامين مالي پروژه‌هاي مختلف اقتصادي از طريق صندوق پروژه (ETPF) و صندوق‌هاي زمين و ساختمان، مشارکت در معامله پذير شدن اسناد خزانه اسلامي و مشارکت فعال در فرايند معامله‌پذير شدن سهام عدالت از جمله رئوس کلي برنامه‌هاي آتي فرابورس ايران در سال 1393 است.
هاموني تاکيد کرد: شرکت فرابورس ايران در نظر دارد در راستاي تحقق اهداف برنامه استراتژيک خود و هم‌راستا با برنامه‌هاي توسعه‌اي بازار سرمايه کشور در سال 1393، ضمن عمق بخشي به بازارهاي خود، در زمينه تنوع بخشي به ابزارها به منظور نقش آفريني در تامين مالي بخش‌هاي مختلف اقتصادي و افزايش شفافيت اطلاعاتي در توسعه اقتصادي کشور نقش موثرتري ايفا کند.
وي در پايان سخنان خود زمان توزيع سود سهامداران حقيقي را از 17 خرداد و زمان توزيع سود سهامداران حقوقي را از ابتداي دي‌ماه اعلام کرد.
حسابرس و بازرس قانوني شرکت نيز ضمن ارائه گزارش حسابرسي، صورت‌هاي مالي مورد بررسي را فاقد هرگونه اشکالي دانست و از مطلوب بودن فرايندهاي عملياتي فرابورس ايران طي سال گذشته خبر داد.
در ادامه مجمع عمومي عادي سالانه فرابورس ايران، ميزان و نحوه تقسيم سود عملکرد سال مالي 1392 مورد بحث و بررسي قرار گرفت که تقسيم 200 ريال سود به ازاي هر سهم به تصويب مجمع رسيد به‌طوريکه از ميزان سود محقق شده براي هر سهم پس از کسر اندوخته قانوني و احتياطي، 200 ريال به صورت نقدي تقسيم خواهد شد و باقيمانده سود انباشته، به ازاي هر سهم 333 ريال به‌عنوان سهام جايزه به حساب افزايش سرمايه مي‌رود.
گفتني است؛ موسسه حسابرسي بهراد مشار به عنوان حسابرس اصلي و بازرس قانوني و موسسه حسابرسي بيات رايان نيز به عنوان حسابرس علي‌البدل براي سال مالي 93 برگزيده شدند، ضمن آنکه روزنامه اطلاعات نيز در مجمع عمومي عادي سالانه شرکت فرابورس ايران به عنوان روزنامه رسمي اين شرکت انتخاب شد.
پس از اتمام جلسه مجمع عمومي عادي سالانه، مجمع عمومي فوق‌العاده شرکت به‌منظور اتخاذ تصميم در زمينه افزايش سرمايه تشکيل شد و اين مجمع با افزايش سرمايه فرابورس ايران به ميزان 33 درصد، از مبلغ 300 ميليارد ريال به 400 ميليارد ريال از محل سود انباشته موافقت کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن