تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812651117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادسازی خرمشهر در آینه خاطرات سه رزمنده حاضر در عملیات بیت المقدس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آزادسازی خرمشهر در آینه خاطرات سه رزمنده حاضر در عملیات بیت المقدس قزوین - ایرنا - سه تن از رزمندگان حاضر در عملیات بیت المقدس ضمن بیان مطالبی پیرامون دستاوردهای این عملیات در نشست با خبرنگاران معتقدند که رسانه ها نقش مهمی در انتقال دستاوردها و پیام فتح خرمشهر به نسل امروز و همچنین نسل آینده دارند.


به گزارش ایرنا، سه تن از رزمندگان عملیات بیت المقدس سرتیپ دوم ˈمحمود فردوسیˈ از لشگر 16 زرهی قزوین، رزمنده بسیجی ˈرضا تندکی هاˈ و سرهنگ پاسدار ˈعلی قلی پورˈ روز چهارشنبه در نخستین نشست با خبرنگاران رسانه های استان که در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین برگزار شد ،گوشه ای از خاطرات دوران دفاع مقدس را تشریح کردند.
این افراد ضمن بازگو کردند خاطرات خود اعلام کردند: عملیات بیت المقدس وسیع ترین و پهناورترین عملیات دفاع مقدس بود که بیش از 212 نفر از استان قزوین دراین عملیات به شهادت رسیدند.
ˈمحمود فردوسیˈ سرتیپ لشگر 16 زرهی قزوین بازنشسته در این نشست ضمن گرامیداشت عملیات موفقیت آمیز بیت المقدس،با اشاره به روزهای حماسه و غرور سال 61 که خونین شهر آزاد شد، گفت: جنگ متعلق به مردم و بسیج و ارتش و سپاه و نیروهای مردمی است و هیچکس نمی تواند آن را مختص خود کند و نقش خود را پررنگ جلوه دهد.
وی علت عمده و اساسی پیروزی در این عملیات را عنایت الهی بیان و اظهار کرد: رزمندگان ما چون قدم در راه خدا گذاشتند و برای رضای خدا جنگیدند، خداوند آنها را یاری و پیروزشان کرد.
فردوسی افزود: باید بپذیریم اگر حضور همه جانبه مردم و هدایت امام راحل و رهبری نبود و خداوند لطف نمی کرد قادر نبودیم در برابر بسیج همه کشورها که نابودی نظام اسلامی را در سر داشتند مقاومت کرده و پیروز شویم.
وی با اشاره به مراحل عمیات بیت المقدس ادامه داد: عبور از رودخانه کارون، گرفتن سرپل در غرب کارون و تثبیت سرپل، ادامه حرکت به سمت مرزهای بین المللی و فتح خرمشهر و تامین ساحل شرق اروند بود.
این فرمانده جنگ با اشاره به قدرت دفاعی رژیم بعثی در خرمشهر اظهار کرد: سعی شده بود تا با استفاده از میدان های وسیع مین، برافراشته کردن تیرآهن، نخل سوخته و بریده و همچنین حفر کانال های آب در اطراف معبرها از ورود نیروی ایرانی به داخل خرمشهر جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه مرحله اول این عملیات از 10 اردیبهشت آغاز و به خوبی به اتمام رسید اظهار کرد: مرحله دوم از 16 اردیبهشت آغاز و سپاه اسلام ضمن گرفتن سرپل کارون و تثبیت سرپل، به سمت خرمشهر نیز حرکت کردند.
این مسوول ادامه داد: مرحله سوم عملیات بیت المقدس با حرکت به سمت خرمشهر و مرزهای بین المللی آغاز شد اما با توجه به شرایط منطقه این مرحله از عملیات دو هفته به طول انجامید.
فردوسی با بیان اینکه اولین جرقه های ورود به خرمشهر از دوم خرداد آغاز شد و رزمندگان دفاع مقدس وارد خرمشهر شدند ،گفت: شرایط ورود نیروهای ایرانی به گونه ای رقم می خورد که خیل عظیم سربازان رژیم بعثی به اسارت نیروهای اسلام در آمدند.
وی تعداد اسرای عراقی در این عملیات را نزدیک به 20 هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد اسرا به قدری بود که حتی وسیله لازم برای انتقال این اسرا به پشت جبهه وجود نداشت ودر نهایت این اسرا به صورت دشت بانی به پشت جبهه اعزام می شدند.
وی با اشاره به شرایط سیاسی کشور افزود: امروز باید در برابر تهدیدها و تحریم های دشمنان همانند گذشته استوار بایستیم و یک لحظه از اهداف بلند شهدا در دفاع مقدس کوتاه نیاییم تا راه و روش آنها در کشور ما ادامه یابد.
این رزمنده دوران دفاع مقدس انتقال فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را به نسل جوان و نوجوان را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید با فرهنگ سازی این فرهنگ به نسل سوم و چهارم که جنگ درک نکرده منتقل شود.
وی تاکید کرد: رسانه ها نقش مهمی در انتقال دستاوردها و پیام فتح خرمشهر به نسل امروز و همچنین نسل آینده دارند.
رزمنده بسیجی ˈرضا تندکی هاˈ در ادامه نشست، با تبریک سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس اظهار کرد: فتح خرمشهر، فتح بخشی از خاک یک کشور نبود بلکه فتح ارزش ها و پیروزی رزمندگان اسلامی در مقابل کفر بود.
وی با بیان اینکه در فتح خرمشهر اتفاق مهمی رخ داد تصریح کرد: رزمندگانی که درآن عملیات حضور داشتند به یاد دارند که موانعی که دشمن در خرمشهر ایجاد کرده بود به خیال دشمن بعثی امکان نفوذ و حمله برای بازپس گیری خرمشهر نبود.
تندکی ها ،آزاد سازی خرمشهر با وجود محدودیت ها و مشکلات نظامی را، از معجزات الهی برشمرد و افزود: یکی از درس های مهم در قضیه آزاد سازی خرمشهر برای همه ملت و نسل های آینده این است که با ایمان به خدا و مقاومت مخلصانه می توان به پیروزی رسید.
تندکی ها خاطرنشان کرد: آزاد سازی سرزمین اشغال شده توسط رژیم بعث در فکر هیچ تئوریسین نظامی و سیاسی خطور نمی کرد ولی امام راحل با درایت فرمان آزادی این سرزمین دادند که با فرماندهی جوانان این مرزوبوم و با اتحاد سپاه و ارتش خرمشهر عزیز در چهار مرحله عملیاتی آزاد شد.
این رزمنده بسیجی که در عملیات بیت المقدس 20 سال داشت با بیان اینکه در فتح خرمشهر ناگفته های فراوانی وجود دارد گفت: برخی از وقایع عملیات فتح خرمشهر در سینه های رزمندگان باقی و بازگو نشده است که باید در برنامه های مختلف این رزمندگان به بازگویی این عملیات مهم بپردازند و نسل جوان و نوجوان از طریق رسانه ها آگاه کنند.
سرهنگ ˈعلی قلی پورˈ یکی دیگر از رزمندگان عملیات بیت المقدس در این نشست گفت: فتح خرمشهر فتح ارزش ها بود و بازخوانی این برگ از تاریخ با عظمت ایران اسلامی برای جامعه امروز ضروری است.
وی اظهار کرد: رزمندگان ما با ایمان و اعتقاد به امدادهای الهی و تمسک به ائمه اطهار(ع) بخصوص سید الشهدا(ع)، با حداقل امکانات در مقابله با ارتش مسلح و مجهز عراق، ایستادگی کردند و این جز عنایت و معجزه ی الهی نبود.
این رزمنده دفاع مقدس که در عملیات بیت المقدس 15 ساله بوده است، مهمترین دستاورد داخلی عملیات بیت المقدس را، آزاد سازی خرمشهر بیان کرد و گفت: عملیات بیت المقدس، عملیاتی بسیار پیروز مندانه بود که در آن مهمترین شهر ما یعنی خرمشهر آزاد شد و 19 هزار و 400 نفر نیروی نظامی عراقی، اسیر شدند و این نشان دهنده برتری نیروهای نظامی ما بر دشمنان هم در تاکتیک نظامی، هم از لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم از بعد معنوی است.
وی شکست عراق در عملیات بیت المقدس را از بازتاب های بین المللی این عملیات برشمرد و خاطر نشان کرد: با وجود این که صدام سلاح های پیشرفته در اختیار داشت ولی رزمندگان ما روحیه الهی و با وجود کمترین امکانات با بکارگیری اصل غافل گیری و تاکتیک شبانه قدرت معنوی و نظامی ایران را به جهانیان ثابت کردند.
قلی پور یکی از علت های عمده پیروزی در هشت سال دفاع مقدس، بخصوص عملیات بیت المقدس را رهبری های حکیمانه ی امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره) هرچند نظامی نبود ولی تدابیرش راهگشا بود و با رهبری بر قلب ها مردم را مشتاق حضور در جبهه ها کرد.
وی برخورداری از روحیه تواضع و پیش قدم بودن در عملیات ها را از ویژگی های موثر رزمندگان در پیروزی علیه دشمنان برشمرد و گفت: بر خلاف فرماندهان جهان که سبک مهره های شطرنج را در جنگ اعمال می کنند و سرباز را واقع در خط مقدم می دانند، فرماندهان ما ابتدا خود وارد میدان می شدند و این حرکت در روحیه رزمندگان بسیار موثر بود تا با جدیت به مبارزات خود ادامه دهند.
7389/616
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن