تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816845867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی ازآخرین تحولات سیاسی در هند-ˈمودی ˈدر یک قدمی جایگاه نخست وزیری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گزارشی ازآخرین تحولات سیاسی در هند-ˈمودی ˈدر یک قدمی جایگاه نخست وزیری دهلی نو - ایرنا - تحولات سیاسی در هند برای تعیین دولت جدید با حضور ˈنارندرا مودی ˈ نامزد پست نخست وزیری در محل پارلمان و سرتعظیم فرود آوردن دراین مکان در بزرگترین دمکراسی جهان وارد مرحله تازه ای شد.


به گزارش ایرنا، این روزها درهند همه چیز پیرامون ˈمودی ˈ شخصیتی که از حدود دو ماه قبل و با شروع تبلیغات انتخاباتی مجلس عوام از ایالت گجرات شروع کرد و به سرعت به پست نخست وزیر سرزمین هفتادو دو ملت نزدیک شده ،شکل می گیرد.
مودی 63 ساله که توانست با برنامه تبلیغاتی سنگین و بی سابقه حزب ملی گرای ˈبهارتیا جاناتاˈ (بی جی پی ) را پس از یک دهه از جایگاه اپوزسیون بیرون بیاورد عصر سه شنبه برای نخستین بار در محل مجلس عوام (لوک سابا) حضور یافت و در بدو ورود ضمن زانو زدن پیشانی خود را به نشانه احترام بر پلکان این جایگاه در صحنه قدرت سیاسی هند سایید.
مجلس عوام هند با 543 عضو جایی است که هر حزبی که بتواند اکثریت خود را پس از انتخابات سراسری که هر پنج سال یک بار برگزار می شود ثابت کند، می تواند دولت را تشکیل دهد.
این درحالیست که گزارش می رسد ˈانیل گوسوامی ˈ قائم مقام وزارت کشور هند با مودی دیدار داشته و یک طرح عمل 100 روزه را برای وزیر کشور دولت جدید براساس اعلامیه انتخاباتی بی جی پی از جمله مهار تروریسم فرامرزی و نرخ تورم، تقویت امنیت داخلی، بهبود روابط بین دولت مرکزی و دولت های ایالتی و مقابله با افراط گرایی تهیه کرده است.
نامزد پست نخست وزیری هند که قرار است 24 یا 26 می (اول یا سوم خرداد) سوگند یاد کند همچنین رایزنی هایی رای تعیین مشاور امنیت ملی جدید کشورش آغاز کرده است.
گزارش می رسد مودی با ˈاجیت دوالˈ یکی از بهترین کارشناسان اطلاعاتی و رییس قبلی دایره اطلاعات هند دیدار و با وی درمورد انتصاب مشاور امنیت ملی جدید یعنی قدرتمندترین فرد در نظام امنیتی هند تبادل نظر کرده است.
بخش تجاری هند نیز که به انتخابات اخیر و پیروزی حزب راستگرای بی جی پی واکنش مثبت نشان داده ظاهرا در صدد تعیین دستورکار با دولت جدید است .
یک روزنامه هندی امروز نوشت بخش های تجاری هند از تشکیل دولت مودی خوشحال هستند و فهرستی را از خواسته های خود از دولت تهیه کرده اند.
این بخش همچنین آماده پذیرش تصمیم های سخت دولت برای تضمین رشد اقتصادی دراز مدت می باشد. بخش تجاری هند می خواهد که یک دستورکار سه الی پنج ساله برای افزایش نرخ رشد اقتصادی اول به شش درصد و تا سال مالی 2017-2016 به هشت و نیم درصد تهیه شود.
رشد اقتصادی هند در سال گذشته حدود پنج درصد بود که بسیاری از کارشناسان معتقدند ادامه این روند برای کشوری یک میلیارد و دویست میلیونی هند خطرناک است.
پس از اعلام نتیجه انتخابات شانزدهمین دوره مجلس هند و پیروزی قاطع حزب راستگرای بی جی پی طی چهار روز اخیر در بازار معاملات غیر رسمی ارز در پایتخت هند نیز ارزش برابری روپیه در برابر ارزهای عمده تقویت شده اما هنوز نرخ واقعی بدست نیامده و یک جو روانی بربازار حاکم می باشد.
سازمان ارزیابی آمریکایی ˈمودیز ˈ اعلام کرده که پیروزی قاطع ائتلاف دمکراتیک ملی به رهبری حزب بی جی پی در انتخابات اعتبار هند را بالا برده چون این چشم انداز را که یک دولت باثبات مشکلات اقتصادی این کشور پهناور و مهم آسیایی را رفع خواهد کرد، تقویت می کند.
این در حالیست که در جبهه چپ میانه هند یعنی حزب کنگره که تا چند روز پیش در هند حاکم قدرت بود تنش هایی بروز کرده و استعفاهایی رخ داده است.
گزارش می رسد که خانم ˈسونیا گاندیˈ به عنوان رهبر این حزب کهنه کار که سخت ترین شکست را در تاریخ بیش از یک قرن فعالیت در صحنه سیاسی هندوستان تجربه کرده استعفا داده است.
روزنامه ˈهندو ˈ می نویسد کمیته کاری حزب کنگره به شکست ائتلاف مترقی متحد به رهبری حزب کنگره اعتراف کرده اما استعفای سونیا گاندی را رد نخواهد پذیرفت .
اعضای کمیته کاری حزب کنگره تاکید کرده اند که این حزب به خصوص در این مقطع از زمان به رهبری سیاستمداران باتجربه در مبارزه با بی جی پی که تحت حمایت آر.اس.اس یک گروه افراطی هندویی هست، نیاز دارد.
آساق ** 275 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن