تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813371445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب رییس پارلمان لیبی، نخست وزیری معیتیق را به رسمیت نشناخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

به رغم رای اولیه پارلمان، نایب رییس پارلمان لیبی، نخست وزیری معیتیق را به رسمیت نشناخت تهران-ایرنا- احمد معیتیق بازرگان لیبیایی روز یکشنبه بعد از یک جلسه پر تنش رای اعتماد در پارلمان، سوگند نخست وزیری یاد کرد اما دولت مستعجل وی به نیم روز نرسید که بالا گرفتن جنجال نمایندگان، نایب رییس مجلس را ناچار به ابطال رای گیری و نخست وزیری او کرد.


رویترز با اعلام این خبر شکاف های داخل کنگره ملی عمومی لیبی (پارلمان)، را نشان دهنده افزایش آشوب در لیبی و ناتوانی دولت و پارلمان از اداره امور در کشوری خواند که شبه نظامیان و سلاح های آنها ، آن را پس از اعدام قذافی به آتش کشیده اند.
نتایج رای اعتماد، متفاوت بود. در حالی که صالح المخزون نایب رییس دوم مجلس چند ساعت پیشتر در جلسه پارلمان که به طور زنده از تلویزیون پخش می شد اعلام کرد که معیتیق تایید لازم را کسب کرده و مکلف به تشکیل دولت در طول دو هفته آینده است، چند ساعت بعد، نسخه دیگری در دست نایب رییس اول مجلس لیبی ظاهر شد که خلاف این را نشان می داد.
عزالدین العوامی گفت: معیتیق با وجود اینکه قوی ترین نامزد در جلسات پیشین رای دهی بود، اما نتوانست حد نصاب لازم را کسب کند. العوامی در نامه ای به دولت ضمن مکلف کردن مجدد عبدالله الثنی به ادامه ماموریت خود در دولت موقت اعلام کرد که حد نصاب رای اعتماد به نخست وزیر جدید 120 رای بود که وی نتوانست آن را به دست آورد.
«عبدالله الثنی» نخست وزیر پیشین لیبی سه هفته پیش در اعتراض به حمله افراد مسلح به خانواده اش از این سمت استعفا کرد.
الثنی فقط یک ماه پس از انتخاب به عنوان نخست وزیر لیبی از سمت خود استعفا کرد. وی جانشین «علی زیدان» شده بود، نخست وزیری که به دلیل تلاش های نیروهای مخالف در شرق ناآرام لیبی برای فروش نفت به طور مستقل، از طرف نمایندگان پارلمان برکنار شد.
روایت ها از همان زمان اتمام رای گیری درباره میزان آرای تایید کننده معیتیق متفاوت بود. در حالی که اسکای نیوز خبر از 121 رای، یعنی یک رای بیش از حد نصاب می داد، رویترز از 113 رای در دور چهارم رای گیری در میان فریادهای مخالفان وی خبر می داد.
رویترز ادامه داد: تنها 113 تن از نمایندگان پارلمان لیبی در جریان جلسه ای که با فریادهای نمایندگان معترض دچار وقفه شد، به نفع معیتیق رای دادند که این تعداد کمتر از حدنصاب 120 رای لازم برای احراز پست نخست وزیری بود.
هنوز مشخص نیست کنگره ملی عمومی لیبی (پارلمان) چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.
«عبدالمنام الیاسر» یکی از نمایندگان پارلمان لیبی گفت: هنوز بحث در بین اعضای کنگره جریان دارد. وی افزود: برخی از نمایندگان خواستار اختصاص زمان بیشتری به نمایندگانی که در جلسه حضور نداشتند، شده اند و حال آنکه به گفته سایرین، کنگره باید دولت فعلی را حفظ کند.
پارلمان لیبی روز چهارشنبه جلسه رای گیری برای انتخاب جانشین الثنی را آغاز کرد، اما پس از حمله افراد مسلح وابسته به یک نامزد شکست خورده به ساختمان پارلمان و زخمی شدن چند نفر، به زمان دیگری موکول شد.
شبس**9241**1552
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن