تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814269685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه رشد اقتصادي و سود حسابداري در شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۳۸ب.ظ)
رابطه رشد اقتصادي و سود حسابداري در شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ارتباط متقابل بين رشد اقتصادي و سودآوري از مسائل مهم براي شر‏کت‏هاي توليدي و ارايه کننده فعاليت‏هاي صنعتي به‌حساب مي‌آيد.
به گزارش خبرگزاري موج، در فصلنامه حوزه بورس و حسابداري، مقاله حاضر درباره رابطه رشد اقتصادي و سود حسابداري در شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران است که چکيده اي از آن را در زير مي خوانيم.
هدف از انجام پژوهش حاضر،‏ بررسي چگونگي تأثير نرخ رشد فروش بر سودآوري شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار طي سال‏هاي 1383 تا 1389 است. براي اين منظور در يک نمونه‌گيري خوشه‏اي دو مرحله‏اي،‏ 40 شرکت‌ پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از بين صنايع داروئي،‏ صنايع شيميايي،‏ صنايع غذايي بدون قند و شکر و صنايع قند و شکر انتخاب شدند و از مدل‌هاي خودبرگشتي پانل پويا ( GMM)‎ براي تحليل آماري داده‏ها و آزمون فرضيه‏هاي پژوهش استفاده شد. در اين مدل،‏ مقاطع شامل شرکت‌هاي انتخابي در نمونه و سري زماني شامل يک دوره 7 ساله هستند. پس از جمع‌آوري اطلاعات جهت تحليل داده‏ها،‏ آزمون از طريق اجراي رگرسيون تلفيقي انجام شده است. نتايج بيانگر اين است که در شرکت‏هاي پذيرفته شده در بازار بورس،‏ متغير سهم از بازار شرکت‌هاي بورسي تأثير مثبتي بر روند سودآوري دارد،‏ در حاليکه افزاش نرخ رشد فروش در سال جاري و سال گذشته و اهرم بدهي رابطه معناداري با سود سال جاري ندارد.
نويسنده: آزاده صالح پور، احمد احمدپور کاسگري، حميد سپهردوست













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن