تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819360799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک فوریت طرحی برای تنقیح قوانین متناسب با اقتصاد مقاومتی تصویب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک فوریت طرحی برای تنقیح قوانین متناسب با اقتصاد مقاومتی تصویب شد تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی دستگاه های اجرایی موظف می شوند تا پایان مردادماه امسال تمامی قوانین مزاحم و متضاد با سیاست های اقتصاد مقاومتی را تفکیک و به معاونت قوانین مجلس اعلام کنند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، طرح «الحاق یک بند به عنوان بند هـ به تبصره جزء یک ماده سه قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقرارت کشور» که با امضای 38 نماینده تهیه شده است امروز سه شنبه در جلسه علنی مجلس با قید دو فوریت مطرح شد.
این طرح دستگاه های اجرایی را موظف می کند که قوانین معارف و مغایر با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را تفکیک و با ذکر دلایل به معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی ارائه کنند. معاون قوانین مجلس نیز مکلف می شود ظرف یک ماه پس از دریافت گزارش تنقیحی مذکور طرحی را برای طی مراحل قانونی به هیات رییسه مجلس ارائه کند.
عبدالرضا مصری از طراحان این طرح در بیان ضرورت تهیه آن اظهارداشت: تا کنون اقدام جدی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اواخر سال گذشته در دیدار جمعی از نمایندگان و مسوولان ضمن تشریح سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کردند که قوانین مزاحم برای اجرای صحیح این سیاست ها برداشته شود.
وی با یادآوری این که 108 سال از قانونگذاری در کشور می گذرد از وجود برخی قوانین دست و پاگیر متعارف و مزاحم انتقاد کرد و گفت: برای اجرای صحیح سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تسریع در تنقیح این قوانین ضرورت دارد.
کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس در مخالفت با دو فوریت این طرح اظهارداشت: حل مشکلات کشور در بها دادن به اقتصاد مقاومتی به عنوان مکمل حماسه سیاسی مردم است اما با عجله نمی توان به آرمان های مورد نظر رهبر انقلاب رسید.
وی افزود: تسریع در این کار شاید حتی به نارسایی ها دامن بزند و بهتر است این طرح دو فوریتی بررسی نشود.
غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت از موافقان این طرح بود که با یادآوری تاکیدات چند ساله رهبر معظم انقلاب بر موضوعات اقتصادی افزود: دشمن که از تصاحب مرزهای ما مرعوب شده دو سه سال است تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی را آغاز کرده است.
وی افزود: 60 روز از سال 93 می گذرد اما اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی و لبیک به رهبری صورت نگرفته و نمایندگان با تصویب دو فوریت این طرح ضمن عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود به رهبری نیز لبیک بگویند.
وی تاکید کرد: با گذشت 60 روز از سال جدید همه دستگاه های اجرایی باید بدانند که چه قوانین مزاحم است و باید حذف شود.
محمد قسیم عثمانی نیز در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: حل مشکلات در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با حذف قوانین حل نمی شود بلکه باید بسته حمایتی جامعی تدوین و تصویب شود و در قالب آن قوانین مغایر لغو شوند.
وی خواستار تدوین قوانین تشویقی و انگیزه بخش برای تحقق اقتصاد مقاومتی شد و تاکید کرد: در این صورت هم قوانین مزاحم را برداشته ایم و هم مسیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را تسهیل کرده ایم.
سید علی طاهری نماینده گرگان نیز در موافقت با این طرح اظهارداشت: انتظار مردم از مجلس این است که با سرعت بیشتر برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
وی یادآور شد: حدود 11 هزار قانون در کشور وجود دارد که گاهی دست و پاگیر و معارض هستند و باید تنقیح شوند.
پس از اظهارات موافقان و مخالفان دو فوریت این طرح به رای گذاشته شد اما نمایندگان با 121 رای موافق، 39 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در صحن علنی به آن رای ندادند سپس دو فوریت این طرح به رای گذاشته شد و نمایندگان با 121 رای موافق، 26 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند.
سیام(3)**2025**9132 ** 1418
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن