تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818936091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشور با اقتصاد دلالي پيشرفت نمي کند/ مونتاژ و کپي محصولات در چارچوب اقتصاد مقاومتي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۳۰ق.ظ)
عضو هيأت رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس: کشور با اقتصاد دلالي پيشرفت نمي کند/ مونتاژ و کپي محصولات در چارچوب اقتصاد مقاومتي نيست اقتصاد ناتوان و بيماري که امروز در فضاي بيمار توليد کشور حاکم است، به هيچ گاه اجازه شکوفايي را نمي دهد و با همين وضعيت حتي اميد هم از توليدکنندگان گرفته مي شود.
سيد محمد بياتيان، عضو هيأت رئيسه ي کميسيون صنايع و معادن مجلس درخصوص عدم حمايت از برند داخلي در کشور به خبرنگار خبرگزاري موج، اظهارکرد: متأسفانه زماني که از ابتدا کشور به مونتاژ و کپي ساير محصولات دنيا روي مي آورد و اجازه رشد و شکوفايي به محصولاتي که تماما داخلي هستند را نمي دهد، طبيعي است که امروز نام کشورمان و محصولات داخلي در سطح دنيا و برندهاي معتبر خالي باشد.
وي ادامه داد: اقتصاد ناتوان و بيماري که امروز در فضاي توليد کشور حاکم است، به هيچ گاه اجازه ي شکوفايي را نمي دهد و با همين وضعيت حتي اميد هم از توليدکنندگان گرفته مي شود.
نماينده ي مردم بيجار در خانه ي ملت با تأکيد بر چشم انداز20 ساله ي کشور تأکيد کرد: مقام معظم رهبري از زماني که چشم انداز 1404 را ترسيم کردند، خواهان حضور تراز اولي ايران در تمامي زمينه هاي اقتصاد و علمي و... در سطح منطقه بودند و اين؛ يعني برند ايران قابل اطمينان باشد.
وي تصريح کرد: امروز بسياري از کشورهاي منطقه بسياري از برندهاي موجود در سطح دنيا را به خود اختصاص داده اند و اين در حالي است که ما در بحث توليدات هنوز نتوانسته ايم شناسنامه اي در خور صنعت کشور مهيا کنيم؛ کشورمان از تمامي لحاظ غني است و در بسياري از موارد پيش زمينه هاي مؤثري و منابع عظيمي در کشور موجود است.
بياتيان با اشاره به بحث فولاد در کشور اظهار کرد: يکي از مزيت هايي که بايد در اقتصاد از آن بهره برد همين صنعت فولاد در کشور است، خام فروشي و عدم فراوري محصولات و مواد صنعتي و نفت تاکي بايد ادامه داشته باشد.
عضو هيأت رئيسه ي کميسيون صنايع و معادن مجلس با تأکيد بر ضرورت حمايت از توان توليد داخل، گفت: بايد از تمامي محصولاتي که در کشور توليد مي شود، حمايت هاي لازم را انجام داد، براي مثال بحث خودرو که تاکنون به نقطه قابل قبولي نرسيده ايم که نه توليدکننده و نه حتي مصرف کننده از روال توليد و استفاده راضي نيست و مهمترين نکته آن است که در دنياي خودروسازي نيز کشور سهمي ندارد.
اين عضو مجلس شوراي اسلامي درخصوص راهکار براي برون رفت از اين مشکل، خاطرنشان کرد: بايد برنامه اي مدون در اقتصاد را ترسيم کنيم که تنها برنامه ي توليدي کشورمان، کپي محصولات و نارضايتي مصرف کننده نباشد، اين برنامه ريزي بايد در چارچوب اقتصاد مقاومتي مطرح شود.
وي در پايان گفت: چارچوبي که امروز در پيش گرفته ايم اقتصاد دلالي است و با اين احتساب به هيچ وجه نبايد ادعا و حتي آرزوي پيشرفت در اقتصاد کشورمان را داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن