تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820374285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت وسازهای غیر مجاز درحریم رودخانه ها خطر بروز سیل را تشدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ساخت وسازهای غیر مجاز درحریم رودخانه ها خطر بروز سیل را تشدید می کند گرگان - ایرنا- دادستان مرکز گلستان گفت: در صورتی که از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها جلوگیری نشود با بروز سیل این واحدها در تهدید و تخریب قرار گرفته و ضمن ببار آوردن خسارت های مالی، آسیب های جانی زیادی نیز به دنبال دارد.


به گزارش ایرنا، درپی ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم وبستر رودخانه زیارت در حوزه شهرستان گرگان و اجرای حکم تخریب و قلع و قمع بناهای احداثی غیر مجاز، عصر روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان به همراه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان و جمعی ار مدیران و کارشناسان از حاشیه این رودخانه بعمل آوردند.
در این بازدید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان همچنین از ساختمان های ساخته شده بازدید و با بعضی از مالکین این واحدها گفتگو کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان همچنین با اشاره به احترام به قانون و احکام اجرایی خطاب به مالکین، گفت: بسترهای مجاری آبی به عنوان انفال محسوب شده و هر نوع دخل و تصرف در آن ممنوع بوده و با هرگونه تخلف برخورد قانونی انجام می شود.
ˈعباس پوریانیˈ با اشاره به آسیب های ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها، اظهار کرد: اگر مردم در شهرها و روستاها خود را ملزم به رعایت مقررات و قانون بدانند، هیچ خسارتی به سراغ آنها نمی آید.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز با تشریح اهداف و حدود حریم های کمی و کیفی رودخانه ،گفت: براساس ماده 9 و 13 آیین نامه بستر و حریم رودخانه ها و انهار، بعضی از ساختمان های احداثی که در حریم کمی و کیفی ساخته شده اند، می بایست پیش از این استعلام لازم را از امور منابع آب گرگان و آق قلا اخذ می کردند.
ˈایرج حیدریانˈ ادامه داد: در همین راستا مشاهده شد که بعضی از ساخت و سازها بصورت غیرقانونی صورت گرفته که بنا به حکم دادستانی، تخریب یکی از ساختمان ها در حال انجام است.
وی در ادامه با تاکید این مطلب که مالک ساختمان علی رغم اخطارهای مکرر، به قانون تمکین نکرده است، گفت: مالک با نادیده گرفتن حکم و اخطارهای مکرر، به ساخت و ساز ادامه داد که در اینگونه موارد جز اجرای قانون، راه دیگری وجود ندارد.
حیدریان افزود: این اقدام به منظور حفظ جان مردم از خطر و تهدید سیل و طغیان رودخانه صورت گرفته است و چنانچه هم اکنون به آن پرداخته نشود، در آینده همه ساکنین را تهدید خواهد کرد.
وی، بر پرهیز جدی از ساخت و ساز در حریم کمی و کیفی رودخانه‎ها و توجه به خطرات ناشی از سکونت در این مناطق تاکید کرد و خواستار توجه جدی شهرداری‎ها به دریافت استعلام قبل از ساخت و ساز در حریم رودخانه‎ها شد.
در استان گلستان حدود 45 شاخه رودخانه بطول تقریبی 2700 کیلومتر جاری است که برخی از این رودخانه ها از داخل مناطق شهری و روستایی عبور می کند.
روستای زیارت در هفت کیلومتری جنوب ناهار خوران گرگان واقع شده است که توسط یک جاده جنگلی بسیار زیبا به ناهارخوران متصل شده است.
روستای زیارت با داشتن جاذبه های توریستی از قبیل امام زاده، آب گرم معدنی، آبشار، کوه های سر به فلک کشیده و سر سبز، رودخانه در کنار آب و هوایی کم نظیر و مطبوع باعث شده که هر ساله از سراسر ایران میهمانان بسیاری را پذیرا باشد.
آبشار زیارت در پنج کیلومتری جنوب روستای زیارت شهرستان گرگان واقع شده و در مسیر یکی از شاخه های فرعی رودخانه خاصه رود (زیارت) به نام شاخه آبشار قرار دارد.
این شاخه رودخانه از طریق دوآبشار مجاور که از ارتفاع حدود ‎ 15متر به داخل محوطه حوضچه که در محل ریزش ایجاد شده، می ریزند، جاری شده است.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن