تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817003281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت مراقب بی‌قانونی عظیم در جراحی نظام سلامت کشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دولت مراقب بی‌قانونی عظیم در جراحی نظام سلامت کشور باشد
اکنون دولت برای ارتقای سلامت جامعه، ۱۰ درصد از درآمد یارانه‌ها را به حوزه سلامت اختصاص داده است، ولی روشی که برای پرداخت به این بخش وجود دارد، به دلیل کمبود منابع مالی و همچنین نبود سازوکار مناسب در پرداخت و نیز نبود تعریف مشخص برای بسته حمایتی، باعث ‌نگرانی‌هایی شده است.
کد خبر: ۴۰۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ - 19 May 2014



دولت نمی‌تواند ۹۰ درصد هزینه‌های بیمارستانی را بدهد
طرح ارتقای سلامت که وزیر بهداشت از ان به عن.ان جراحی بزرگ در نظام سلامت کشور یادکرده بود چند وقت پیش در کشور آغاز گشته و دولت مصمم به اجرای این طرح شده؛ اما ‌به رغم آغاز این طرح، هنوز دولت نحوه پرداخت‌ها و تدوین بسته‌های حمایتی را شروع نکرده ‌و ‌دقیق مشخص نیست، هزینه‌های پرداختی شامل چه مواردی می‌شود!

به گزارش «تابناک»، هم‌اکنون ‌نحوه اجرا ‌این گونه‌ است که هر بیماری به هر دلیل‌ در بیمارستان دولتی ‌یا خصوصی بستری شود، دولت ۹۰ درصد ‌هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند. اما هرچند اجرای این روش ‌در نگاه اول امیدوار‌کننده و به نفع مراجعه‌کنند‌گان به بیمارستان است، ‌ولی باعث بروز برخی ‌نگرانی‌ها شده است.

بنا بر این گزارش، اکنون دولت برای ارتقای سلامت جامعه، ۱۰ درصد از درآمد یارانه‌ها را به حوزه سلامت اختصاص داده است، ولی روشی که برای پرداخت به این بخش وجود دارد، به دلیل کمبود منابع مالی و همچنین نبود سازوکار مناسب در پرداخت و نیز نبود تعریف مشخص برای بسته حمایتی، باعث ‌نگرانی‌هایی شده است.

دکتر مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با تابناک در این باره می‌گوید: طرحی که از سوی دولت در حال اجراست، ‌اشکالات عمده‌ای دارد؛ بنابراین، ‌دولت نباید به این شیوه‌ای که‌ در پیش گرفته، ادامه دهد. در هیچ جا‌ طرحی که اکنون اجرا می‌شود، نشانی از اجرای قانون نیست و در نتیجه کاری که دولت انجام می‌دهد، بی‌قانونی است.

این نماینده گفت: باید بر پایه سطح‌بندی، ارجاع و اولویت مناطق محروم و حاشیه‌ها انجام شود. از سوی دیگر، ۱۰ درصد ‌درآمد هدفمندی هم که به این منظور در نظر گرفته شده، باز اهداف بیشتر در راستای اعمال عدالت بوده، ولی این کار در شهر‌های بزرگ بیشتر نمود داشته، حال آنکه شهر‌های کوچک بهره کمی از این طرح می‌برند.

افزون بر این‌ها اگر نتوایم سهم‌ یا بسته خدمتی را تعریف کنیم و به این شکل به پرداخت‌ها ادامه داده شود و اگر دولت همه اعتبار را نیز پرداخت کند، باز ‌به مشکل بودجه‌ای بر‌خواهد خورد، زیرا روند موجود وابسته به مصرف است. هم‌اکنون دولت ۹۰ درصد از هزینه‌های ‌فردی را که در بیمارستان بستری است، می‌پردازد؛ این کار در اوضاع کنونی ناممکن است.

امکان ندارد دولت هر چیزی را که مردم مصرف می‌کنند، پرداخت کند، باید بسته‌های حمایتی دولت هر چه زود‌تر آماده شده و سهم هر استان مشخص شود. همچنین با در نظر گرفتن جمعیت هر منطقه بر اساس ارجاع پرداخت شود.

این نماینده افزود: اکنون دولت به هر بیمار بستری شده در بیمارستان، ۹۰ درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

وی افزود: ‌ این در حالی است که بیمارستان‌های دولتی ۴۵ درصد و بیمارستان‌های خصوصی ۲۵ تا ۳۵ درصد تعرفه‌های درمان را افزایش داده‌اند که این افزایش‌ها می‌تواند خیلی خطرناک باشد.

وی در پایان یادآور شد: اگر این شیوه اصلاح نشود، تعرفه‌ها افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن، پرداخت از جیب هم بالا می‌رود. از سوی دیگر، بودجه دولت کفاف این هزینه‌ها را نخواهد داد؛ بنابراین، اجرای قانون می‌تواند از این هدر‌رفت سرمایه‌ها جلوگیری کند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن