تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820468637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد ایجاد مجمع خادمین نسخ خطی فارسی و اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیشنهاد ایجاد مجمع خادمین نسخ خطی فارسی و اسلامی تهران-ایرنا- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خواستار تاسیس مجمع خادمین نسخ خطی فارسی و اسلامی شد.


به گزارش روز دوشنبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان در این دیدار ضمن تاکید بر آمادگی کامل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای همکاری با این مرکز، خواستار تاسیس مجمع خادمین نسخ خطی فارسی و اسلامی با هدف حفظ و احیای میراث گرانسنگ تمدن اسلامی ایرانی در کشورهای دیگر شد.
وی گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی می تواند از توانمندی رایزنی های فرهنگی جهت امضای تفاهم نامه های فرهنگی با مراکز کتابخانه ای دیگر کشورها نیز بهره مند شود و با اعزام کارشناسان و فهرست نویسان متبحر کشورمان به مراکز کتابخانه های دیگر کشورها، زمینه ثبت و چاپ آثار نسخ خطی اسلامی - ایرانی را فراهم کند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به وجود دهها هزار نسخه ارزشمند خطی در حوزه زبان و ادبیات فارسی و تاریخ معاصر (اسناد تاریخی نهضت جنگل ، دوره قاجار و ... ) در مراکز کتابخانه ای کشورهای آسیای میانه، بر آمادگی این سازمان برای ساماندهی جمع آوری نسخ خطی و آثار ارزشمند حوزه تمدنی اسلامی - ایرانی در این حوزه تاکید کرد.
ترکمان با برشمردن ویژگی های کتابخانه ملی، حضور مهمانان خارجی کشورمان در این کتابخانه و توصیف آنها از منابع موجود را مایع افتخار برشمرد و تصریح کرد که در هر زمینه ای آماده همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی هستیم.
در ادامه صالحی امیری نیز ضمن تقدیر از همکاری رایزنی های فرهنگی با سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهار داشت: در برنامه ریزی استراتژیک سازمان اسناد و کتابخانه ملی، چند سازمان هستند که نقش مهمی در زمینه روابط بین المللی ما و گردآوری منابع ایفا می کنند که یکی از مهمترین آنها سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.
وی ابراز امیدواری کرد با حضور ابراهیمی ترکمان که در دوره فعالیت به عنوان رایزن فرهنگی ایران در روسیه، آثار ارزشمندی در حوزه نسخ خطی و دیگر حوزه های فرهنگی و تمدنی را پدید آورده اند، شاهد رشد و گسترش این همکاریها و تعاملات بیش از گذشته باشیم .
صالحی امیری افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان بازوی پرتوان فرهنگی نظام در حوزه بین الملل ، محمل بسیار مناسبی برای معرفی عظمت و غنای فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی در جهان باشد.
وی ابراز امیدواری کردکه با تشکیل کارگروهی مشترک ، شاهد رشد هر چه بیشتر همکاری های میان دو سازمان باشیم .
فراهم آوردن فهرستی از نسخه های خطی فارسی در خارج از کشور توسط رایزنان فرهنگی، برگزاری نمایشگاههای مشترک در معرفی آثار و نسخ خطی موجود در گنجینه ها و مخازن کتابخانه ملی ، فعالیت مشترک در حوزه توریسم فرهنگی و نیز همکاری با مراکز کتابخانه ای دیگر کشورها در حوزه های پژوهشی از دیگر محورهای مطرح شده در این دیدار بود.
فراهنگ(1)**1355**1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن