تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819594483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه های آموزشی دریچه کیفیت بخشی آموزش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران: گروه های آموزشی دریچه کیفیت بخشی آموزش است خبرگزاری پانا :معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت : گروه های آموزشی دریچه کیفیت بخشی آموزش است.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ساعت 08:32



به گزارش خبرنگار  آموزش و پرورش خبرگزاری پانا ، اسفندیار نظری گفت: اداره آموزش و پرورش شهرستان ساری 2 با همکاری گروه آموزشی استان در راستای ارتقای علمی و کیفیت بخشی به امر تدریس همایشی با موضوع «راهکار های موثر و نوین در امر تدریس کتب زیست شناسی و بحران کنکور» با حضور دبیران زیست شناسی 9 شهرستان و منطقه استان و با سخنرانی دکترفرید سمسار ها و محمد پازوکی عضو خانه زیست شناسی کشور برگزار نمود.  معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این همایش، در خصوص ضرورت انتخاب سه استراتژی محوری « توسعه متوازن و کیفیت بخشی و پژوهش محوری » ، در راستای تقویت تفکّر و تعقّل و عقلانیت در آموزش و پرورش ، بازنگری در آموزش و پرورش با تعریف جدید معلم و کتب جدید التالیف و  فرایند آموزش و ضرورت پیگیری آموزش مهارت زندگی به دانش آموزان ،ضرورت ارتقا توانمندی معلمان بالاخص روش های تدریس ، توجه و ضرورت به نقش معلم در کلاس با وجود کتب مختلف کمک آموزشی که می تواند به عنوان تهدید و مخلل ارتباط بین معلم و دانش آموز باشد مطالبی را بیان داشت.   وی معلم را نقطه شروع و پایانی تحول بنیادین دانست و افزود: توجه  به معلم به عنوان موتور تحول بنیادین اجتناب ناپذیر است.   نظری نقطه آغازین تحول بنیادین در آموزش را از اصلاح روش تدریس و گروه های آموزشی دریچه کیفیت بخشی آموزش دانست و اظهار داشت: بهترین روش تدریس روشی است که معلم و دانش آموز را به راحتی به هم ارتباط دهد.   معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش مازندران توسعه متوازن، کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی و گسترش پژ‍وهش و تحقیقات را سه استراتژی مهم  وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: اصلاح ساختارها با برنامه ریزی مدبرانه و متعادل امکان پذیر است.   نظری تربیت انسان های خلاق و نقاد را استراتژی آموزش و پرورش های پپش گام در دنیا عنوان کرد: وجود روحیه خلاق و پرسشگر در افراد به ترقی و تعالی جامعه خواهد انجامید.   وی کتب کمک آموزشی نامناسب را از آسیب های آموزش دانست و اظهار داشت: استفاده از فناوری، مدیریت دانش و ارتقا شان و جایگاه معلم سه عامل طلایی است که به کیفیت بخشی آموزشی می انجامد.   سپس دکتر سمسار ها با طرح موضوع معلم 2014 ،ویژگی های تدریس با استفاده از تکنولوژی آموزشی و استفاده از ابزار و نرم افزارهای جدید و نقش بازی های زیست شناسی در فهم عمیق تر مباحث  مطالبی را مطرح نمودند.   در ادامه پازوکی با بررسی آماری درصد زیست شناسی در کنکور سراسری طی چند سال اخیر به دور شدن تدریس زیست شناسی از محتوای اصلی و نقاط ضعف مبتلا به در امر تدریس پرداختند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن