تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818986386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاومت دزفول قله افتخار جنگ شهری در سالهای دفاع مقدس بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان سردار سعیدفر:
مقاومت دزفول قله افتخار جنگ شهری در سالهای دفاع مقدس بود
اهواز – خبرگزاری مهر: دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی مقاومت و پایداری در اهواز از مقاومت مردم دزفول به عنوان قله افتخار جنگ شهری در سال های دفاع مقدس نام برد.



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حبیب سعیدفر پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری چهارم خبری روز ملی مقاومت و پایداری در اداره کل حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس در خصوص تحلیل این روز گفت: در جنگ هشت ساله، عراق سه جنگ را به طور همزمان بر کشور ما اعمال کرد که هر کدام از این سه جنگ در چهار مولفه خود یعنی هدف، زمین و جغرافیا، سلاح و آدم هایی که درگیر آن می شدند، با یکدیگر تفاوت داشتند.

وی افزود: این سه جنگ همزمان عراق بر علیه ایران را می توان به جنگ شهری، جنگ زمینی و شیمیایی و جنگ نفتکشها تقسیم کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی مقاومت و پایداری در اهواز تصریح کرد: هر کدام از این جنگ ها در داخل کشور دارای یک قله افتخار و نماد پیروزی است که از پیروزی خرمشهر در سوم خرداد می توان به عنوان نماد افتخار جنگ زمینی واز مقاومت دزفول به عنوان قله افتخار جنگ شهری نام برد.

سعیدفر ادامه داد: در جنگ زمینی یک پیروزی درخشان به نام دفع تجاوز در سوم خرداد و تنبیه متجاوز در کربلای پنج تحقق پیدا کرد که پیروزی سوم خرداد در خرمشهر یک مقدمه ای دارد که اگر آن انجام نمی گرفت شاید این پیروزی دست یافتنی نبود و آن مقدمه را می توان مقاومت و جنگ شهرها عنوان کرد.

وی عنوان کرد: آدم هایی که در جنگ شهری عراق علیه ایران درگیر جنگ بودند  با جنگ نظامی تفاوت داشتند. در جنگ شهری موشکها از وسط کشور عراق به وسط خاک ما پرتاب می شدند در نقطه ای که هیچ ارتباطی به جنگ مرزها نداشت.

 دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی مقاومت و پایداری در اهواز عنوان کرد: عراق جنگ شهرها را از روز اول به موازات جنگ زمینی صرفا با هدف پوشش شکست های نظامی خود  آغاز کرد. هدف دشمن از اعمال جنگ شهری بر مردم شکستن روحیه، روان و مقاومت مردم در پشتیبانی از جنگ بود.

سعیدفر با بیان اینکه صدام از طریق جنگ شهری می خواست مردم به عنوان تامین کننده نیروی اصلی جنگ، آن را در اولویت دوم زندگی خود قرار دهند، گفت: مردم در سال های  دفاع مقدس به عنوان پایه های اصلی جنگ و یک سپر انسانی برای صدام حسین بودند که اگر این سپر شکسته می شد موفقیت های بسیاری را برای صدام رقم می زد.

وی در خصوص مقاومت مردم خوزستان اظهار کرد: در جنگ هشت ساله دو مقاومت تاثیر گذار در خوزستان صورت گرفت که عامل موثر در پیروزی سوم خرداد بودند یکی مقاومت مردم آبادان و دیگری مقاومت مردم دزفول که اگر این مقاومت ها نبودند پیروزی خرمشهر در سوم خرداد به این زیبایی رقم نمی خورد و به جرات می توان گفت پیروزی سوم خرداد مدیون مقاومت مردم خوزستان است.

دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی مقاومت و پایداری در اهواز خاطر نشان کرد: معمولا هر ملتی برای خود یک سری نمادهای افتخاراتی دارد که در این راستا از  مقاومت مردم خوزستان در سال های دفاع مقدس می توان به عنوان نماد افتخار خوزستان نام برد.

سعید فر با بیان اینکه عراق  می خواست آستانه تحمل مردم خوزستان را در جنگ بشکند، افزود: مردم خوزستان در جنگ هشت ساله در جای جای استان نشان دادند که با زندگی سرتاسر سختی در عین بحران وجنگ می توانند بهترین نماد درس برای پدافند غیرعامل باشند و این مردم با اثری از که از خود دراین هشت سال به جای  گذاشتند می توانند به عنوان درسی برای آیندگان محسوب شوند.

وی عنوان کرد: مردم خوزستان در هر قومیتی که باشند باید به داشته های خودشان افتخار کنند.

دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی مقاومت و پایداری در اهواز تصریح کرد: دزفول به دلیل اینکه هم از نظر حجم آتش و هم از نظر نوع زندگی در زیر توپ و موشک از بین 127 شهر کشور که در این سالها مورد تهاجم بودند به عنوان یک نماد مقاومت شناخته شد  و در چهارم خرداد سال 66 موفق به کسب عنوان شهر نمونه مقاومت در سال های جنگ از طرف دولت وقت شد.

سعیدفر در این راستا توضیح داد: در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران بیش از 176 موشک، پنج هزار و 800 گلوله توپ و حدود 550 بمب هواپیمایی به شهرستان دزفول اصابت کرد که با محاسبه حجم تخریب هر گلوله، موشک  و بمب تقسیم بر مساحت این شهر در آن زمان، آسیب پذیری آن در جنگ برابر با دو تخریب برآورد شد که این نشان از یک زندگی کاملا دینامیکی در عین بحران دارد.

وی گفت: دزفول با دارا بودن بیشترین آمار اصابتها، شهدا و جانبازان نسبت به دیگر شهرهای مورد هجوم دشمن و بهترین مقاومت در این سالها به این عنوان دست پیدا کرد که این برای خوزستان یک افتخار به حساب می آید.

دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی مقاومت و پایداری در اهواز تصریح کرد: این نوع افتخارات کسب شده در دوران جنگ توسط خوزستان می تواند به عنوان وسیله ای تاثیرگذار در ایجاد همبستگی ملی و قومی در استان مورد استفاده قرار بگیرد و به عنوان مولفه ای برای وحدت قومیتی از آن بهره برداری کرد.

سعیدفر ادامه داد: اگر سیاسیون قبلی و فعلی می توانستند و بتوانند از این مولفه های وحدت افرین استفاده بکنند در جهت پیشبرد امورات معنوی، فرهنگی و مادی خوزستان در سطح کل کشور تاثیرگذار خواهد بود.

 وی با اتتقاد از اینکه این جلسه به دلیل برخوردار بودن از یک اهمیت بالا در استان باید توسط استانداری  و مقامات عالی استان برگزار می شد، بیان کرد: تشکیل این ستاد یک کار شخصی و برخاسته از یک تشکل مردمی است که به سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروهای مردمی و تشکل های مردمی باید کار فرهنگی خود را انجام دهند، صورت گرفته است.

دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی مقاومت و پایداری در اهواز در ادامه با اشاره به برنامه های درنظر گرفته شده برای گرامیداشت این روز عنوان کرد: با پیگیری های سه سال اخیرمسئولان سیاسی و شخصیت های برجسته شهرستان دزفول، ارشاد و استانداری خوزستان و همکاری دولت در آن زمان روز چهارم خرداد که مصادف با روز مقاومت مردم دزفول بود، به عنوان روز مقاومت و پایداری در کنار سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی در تقویم جانمایی شد.

سعید فر افزود: امسال برای اولین بار و اولین سال است که این ستاد بزرگداشت همزمان با دزفول و تهران در اهواز تشکیل شده است در حالیکه این اقدام باید پیش از این در این شهر به عنوان مرکز استان  اتفاق می افتاد.

وی از برگزاری یک همایش در روز چهارم خرداد با حضور آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و در صورت توافق نهایی ابوشریف نماینده گروه جهاد اسلامی فلسطین  و همکاری صدا و سیمای مرکز خوزستان در اهواز خبر داد.

دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی مقاومت و پایداری در اهواز همچنین تقدیر از شهرها و شهرک های اطراف دزفول به عنوان حامیان و انصار مردم دزفول در سال های جنگ زا از دیگر برنامه های این همایش در این روز عنوان کرد.


۱۳۹۳/۲/۲۸ - ۱۴:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن