تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819841525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دخالت دستوری در قیمت گذاری سرمایه گذاری در صنعت طیور را کاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اعلام کرد: دخالت دستوری در قیمت گذاری سرمایه گذاری در صنعت طیور را کاهش داد خبرگزاری پانا: عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه دخالت دستوری در قیمت گذاری ، سرمایه گذاری درصنعت طیور را کاهش می دهد ، گفت: اگرچه دولت با دشواری بسیاری در اداره اقتصاد مواجه است، اما عدم حمایت او از برخی صنایع به معنای رکود بیشتر در تولید و کاهش بیشتر ظرفیت های تولیدی خواهد بود.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ساعت 13:58



به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، غلامعلی فاروقی در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت : در شرایط دو برابر شدن ارز دخالت های دستوری دولت در کنار عدم حمایت های موثر کاهش ظرفیت تولید و بهره وری را به همراه داشته است.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه دولت وارث اقتصادی با شاخص های بهم ریخته است ،گفت: شاید توقع بهبود فوری اقتصادی در شرایط کنونی توقع چندان به جایی نباشد اما تولید کنندگان با دشواری بسیاری همراه هستند.
وی با اشاره به مشکلات صنعت طیور کشور تصریح کرد: از تاریخ مهر ماه سال 92 نهاده های تولید با ارز مرجع در اختیار تولید کنندگان قرار گرفت که به معنای افزایش دو برابری ارز برای واردات مواد اولیه تولید بودبنابراین طبیعی بود که تولید کنندگان در این شرایط انتظار داشته باشند که با حمایت هایی از سوی دولت برخوردارشوند .
فاروقی ادامه داد: در شرایط دو برابر شدن نرخ ارز نقدینگی واحدها به میزان 60 درصد باید افزایش می یافت که با وجود افزایش هزینه های تمام شده تولید غیر ممکن بود.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید کرد: برای جلوگیری از رکودی که در کشور حاکم است باید توجه جدی به بخش تولید شود در غیر این صورت بسیاری از صنایع از جمله صنعت طیور با کاهش ظرفیت های تولید مواجه خواهد شد.
فاروقی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه صنعت مرغداری کشور برخلاف تمام دنیا به صورت زنجیره ای اداره نمی شود ، اظهار کرد: در کشوری مانند ترکیه 20 شرکت بزرگ صنعت طیور را در اختیار دارند اما این میزان در کشور ایران 25 هزار بهره بردار است که در رقابت باهم محصولاتی تولید می کنند که بهره وری لازم را به همراه ندارد.
رئیس انجمن طیور کشور عنوان کرد: در این بازار رقابت هیچ کس در تعیین قیمت نقشی ندارد و در عوض دولت که کمکی به تولید کنندگان نمی کند بر قیمت گذاری محصول مداخله جدی دارد.
وی افزود: دخالت دولت ایجاد توقع در تولید کنندگان را ایجاد کرده و بی اعتمادی تولید کنندگان به کاهش بازدهی منجر شده است.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن