تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818875760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتدار اخلاقي پليس محصول منش اخلاقي كاركنان ناجا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اقتدار اخلاقي پليس محصول منش اخلاقي كاركنان ناجا
گروه ناجا- معاون اجتماعي نيروي انتظامي اقتدار اخلاقي پليس را محصول منش اخلاقي کارکنان ناجا مي داند و معتقد است تمام تلاش اين نيرو بر آن است تا با انجام آموزش ها و نظارت هاي مستمر و دقيق، اين مشي و منش در تمامي كاركنان تثبيت شود.
به گزارش جوان آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار دكتر سعيد منتظرالمهدي طي يادداشتي به بررسي نوع منش و رفتار ماموران نيروي انتظامي پرداخته و در اين راستا به نمونه هايي از تماس ها و نظرات مردمي بعنوان صحه اي بر نوع مشي و منش کارکنان ناجا، اشاره کرده است.

در اين يادداشت بخوانيد: 

1- چندي پيش در چارچوب فعاليت‌هاي اقتصادي از تهران به جزيره قشم رفته بودم. در روز دوم اقامتم درآن جزيره زيبا متوجه شدم كه كيف پولم كه محتوي 18 ميليون تومان پول نقد ، تعدادي كارت بانكي و مدارك شخصي بود ، مفقود شده است. همان روز يك نفر به من زنگ زد و اظهار داشت كه كيفي پيدا كرده است وقتي نشاني دقيق كيفم را دادم اظهار داشت كيفي كه او پيدا كرده است همان است.... او به محل اقامتم آمد و كيف را كه در يكي از معابر پيدا كرده بود، صحيح و سالم تحويلم داد. كسي كه كيفم را پيدا كرده بود استوار يكم حسين نوروزي، جمعي نيروي انتظامي كيش بود، هرچه تلاش كردم تا من باب هديه مبلغي از پول پيدا شده را تقديمش كنم نپذيرفت و اظهار داشت كه اين حداقل وظيفه‌اي است كه من در قبال مردم كشورم بايد انجام دهم.... 
با احترام: داود كربلايي هادي 

2- خانه ام را در يكي از محلات سنندج فروختم و مبلغ 150 ميليون تومان پول نقد (كه تماماَ چك پول بود) دريافت كردم، كل آن مبلغ را داخل كيفي نهاده بودم تا با خود به جايي ببرم، در مسير بر اثر غفلت كيف پول از ترك موتور سيكلتم افتاده بود و من متوجه نشده بودم. وقتي متوجه شدم كه پولم نيست كم مانده بود سكته كنم، مسير رفته را بازگشتم بي فايده بود. احساس كردم تلاش چندين ساله ام بر باد رفته است، اما صبح روز بعد كسي به محل كارم مراجعه نمود و سراغم را گرفت. شتابان به سويش رفتم ستوان سوم محمدي افسر پليس راه استان كردستان بود؛ كيف پول را او يافته بود و از روي كارت شناسايي شركت، پيدايم كرده بود. او كيف را به همراه كل پول تحويلم داد و در ازاي آن فقط خواست كه از دعاي خير بي نصيبش نكنم، البته من قابل نيستم دعاي  همه مومنان بدرقه ايشان و همه خدمتگزاران پليس باد. 

ارادتمند: رحمان مرادي 

3-  هفته پيش درمسيرهاي فرعي بندر انزلي ماشينم ميان گل و لاي گير كرد و خودم نيز گير افتادم، هر چه تلاش كردم نتوانستم خودم را نجات دهم، به پليس راه زنگ زدم، چند دقيقه نگذشته بود كه به ياريم آمدند، مرا نجات دادند اما متاسفانه در حين كمك به من دست يكي از پرسنل پليس راه شكست، من اظهار شرمندگي كردم ولي او در جواب گفت: دست آدم اگر در راه كمك به هموطنش بشكند لطف دارد! آن افسر فداكار و با اخلاق سروان احمد رحمتي بود. 

با احترام، حسين خوش خلق 

اينها تنها سه مورد از ده ها نمونه از كنش هاي نوع دوستانه، امانت دارانه و خير خواهانه كاركنان خدوم نيروي انتظامي است كه در سراسر كشور از آنان سر مي‌زند كه در رسانه ها و سامانه 197 پليس به ثبت رسيده است، اين گونه كنش ها و اقدامات نه تنها كنش هاي مقطعي، كم شمار و اتفاقي نيستند بلكه پرشمار، آگاهانه و مستمرند؛ چه، اين مشي رفتاري و رفتار پسنديده ريشه در ” منش اخلاقي " پليس ايران دارد. 

منظور از "منش اخلاقي"، مجموعه ويژگي ها و خصائص شخصيتي و رفتاري است كه هر داوطلب ورود به سازمان پليس در نخستين آزمون هاي ر سمي خود آنها را فرا مي‌گيرد و سپس فرصت و بستر لازم براي او مهيا مي‌شود تا آن دانش را "دروني" سازد و آن را به بخشي از شخصيت و منش خود تبديل نمايد.
به تعبير روشن تر، نيروي انتظامي در دكترين آموزشي و تربيتي خود بر اساس آموزه هاي ديني "منش" ويژه اي را تعريف كرده است، كه يكايك پرسنل آن بايد بدان آراسته شوند. برخي از شاخص‌هاي آن منش عبارتند از: 

- سعه صدر 

- پشتكار و جديت 

- امانت داري و رازداري 

- صداقت و راستگويي 

- مهرباني و خوش خلقي 

- تكريم و تجليل ديگران 

- چابكي و ورزيدگي 

تمام تلاش ناجا بر آن است تا با انجام آموزش هاي مستمر و نظارت‌هاي دقيق، اين نوع منش اخلاقي را در تمامي كاركنان خود تثبيت نمايد. نيازي به گفتن نيست كه تنها با اين نوع منش است كه مي توان اقتدار اخلاقي پليس را روز به روز فزوني بخشيد، هر چند در هر مجموعه اي معدود افرادي هم پيدا مي‌شوند كه متاسفانه اقداماتشان مطابقت با منش‌ و منشور اخلاقي سازمان مربوطه ندارد كه آنها نيز مي بايست توسط سيستم‌هاي نظارتي شناسايي و با آنها برخورد انضباطي و سازماني صورت پذيرد كه اين مهم در نيروي انتظامي به جد پيگيري مي‌شود. 

لازم به يادآوري است كه سامانه 197 پليس، آماده دريافت شكايات، پيشنهادات، انتقادات، تقدير و تشكر از پرسنل ناجا و تعيين وقت ملاقات حضوري با مسئولين نيروي انتظامي است.




تاریخ انتشار: 27 ارديبهشت 1393 - 17:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن