تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف احداث کمربند سبز کرج، مُهر مظلومیت فضای سبز/ خواب باغشهر بار دیگر آشفته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز گزارش خبری/
توقف احداث کمربند سبز کرج، مُهر مظلومیت فضای سبز/ خواب باغشهر بار دیگر آشفته شد
کرج - خبرگزاری مهر: گویا قرار نیست باغشهر کرج برای مدتی خوابی آرام را تجربه کند و نفس هایش را به آسودگی فرو برد؛ توقف احداث کمربند سبز این کلانشهر، مُهر دیگری بر مظلومیت فضای سبز این شهر است که به مدد برخی دستگاه های متولی اتفاق افتاده و روی دیگری از عدم همکاری و تعاملات بین بخشی دستگاههای استان را نمایش می دهد.



به گزارش خبرنگار مهر، حکایت مظلومیت باغشهر کرج به طرز عجیبی دستخوش ناملایمات گاها عامدانانه است و می توان ادعا کرد زمانی نیست که فضای سبز این شهر در چنبره بی مهری و بی توجهی به انزوا نرود.
 
هنوز زمان زیادی از دست درازی به باغ سیب و قطع شمار زیادی از درختان آن نگذشته که بر دیگری از این باغشهر به گوش می رسد؛ این بار برخی دوستان مسئول، کمر به توقف احداث کمربند سبز اطرف شهر بسته اند و باهمکاری نکردن با سازمان پارکها مانع ادامه روند عملیاتی شدن این پروژه حیاتی شهر شده اند.

اجرای طرح کمربند سبز کرج که تازه اواخر سال گذشته و با پیگیری مستمر رسانه ها و برخی نهادهای متولی آغاز شده بود، هنوز شروع نشده متوقف شده تا بار دیگر شاهد توقف پروژه دیگری باشیم که از جدی ترین مطالبات شهروندان است و عملیات اجرای آن نیز به راحتی و ساده به دست نیامد. این تصور بود با ورود جدی دادستانی به موضوع باغ سیب و اعتراضات گسترده رسانه ها و شهروندان نسبت به این اتفاق، دست کم تا مدتها خیالمان بابت حوادث پیرامون فضای سبز شهرمان کمی آسوده باشد اما گویا این قصه سری دراز دارد.

عباس زارع مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اعلام خبر توقف احداث این طرح گفت: دستگاه های اجرایی برای تحقق این مهم همکاری نمی کنند. وی افزود: در حال حاضر تمام سطوح فضای سبز کرج حدود سه هزار هکتار است که این میزان متشکل از باغات و فضاهای عمومی و خصوصی است.

زارع گفت: عمده فضای سبز کرج در مجاورت رودخانه کرج، سرجوب، خلج آباد، کلاک، سرحدآباد، باغ سیب مهرشهر و باغ کوثر است که وجود چنین باغاتی موجب افزایش میزان سبزینگی این کلانشهر شده است.

این مسئول با اشاره به طرح تفصیلی تصریح کرد: بر اساس طرح تفصیلی، می توان 35 درصد از کل مساحت باغات را تبدیل به مسکونی کرد و تغییر کاربری داد اما متاسفانه در برخی موارد، مالکان بیش از حد تعیین شده کاربری را تغییر می دهند و دچار تخلف می شوند.

زارع ادامه داد: شهرداری و سازمان پارکها اهتمام ویژه ای برای برخورد با متخلفانی دارد که اقدام به تغییر کاربری بیش از حد مجاز و قانونی باغات می کنند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته عملیات اجرایی احداث کمربند سبز این کلانشهر از سوی سازمان آغاز شد، اعلام کرد: هم اکنون به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه ها، مجددا این عملیات متوقف شده است.

وی گفت: سازمان تلاش بسیار زیادی برای گسترش و ادامه کمربند سبز کرج دارد اما به دلیل وجود برخی مشکلات در زمینه ناهماهنگی بین دستگاه ها، هم اکنون شاهد هستیم که این روند به طور کامل متوقف شده است.

این مسئول با اشاره به وجود هزار و 200 هکتار جنگل در کلانشهر کرج اضافه کرد: امید می رود که با رفع مشکلات مربوطه، هرچه سریعتر اجرای این مهم مجددا از سر گرفته شود.

به هر روی تمام نهادهایی که سهوی یا عمدی و به هر علتی مانع ادامه عملیاتی شدن این پروژه حیاتی شهر شده اند باید خود را در مقابل شهروندان پاسخگو بدانند. در شرایطی که سرعت ساخت و سازها در کرج بر هر امر دیگری پیشی گرفته است، چگونه می توان نسبت به اهمیت توسعه فضای سبز شهر غافل بود و این موضوع حیاتی را به فرداهایی که شاید بسیار دور باشد سپرد! و از مسئولیت در قبال این مهم شانه خالی کرد. انتظار می رود تمام ارگانها و نهادهایی که به نحوی در طرح ایجاد کمربند سبز اطراف شهر مسئول هستند به وظایف خود عمل کرده و در اجرای طرحی که ارمغان آن سلامتی و شادابی فرزندان این شهر از جمله فرزندان خودشان است با نگاهی مسئولانه تر ورود کنند و این طرح را که همچون دیواری مانع ورود گرد و غبار به شهر می شود و علاوه بر تصفیه محیط و تولید اکسیژن، آلودگی رو به گسترش هوای کرج را کنترل می کند به شکلی ویژه نگاه کنیم و لحظه ای برای تسریع در احداث آن درنگ نکنند. آنچه مسلم است اینکه باید باور کنیم احداث کمربند سبز چه ضرورت اجتناب ناپذیری برای شهر و سلامت شهروندان است تا نسبت به ایجاد آن حساس باشیم؛ غیر از این باشد در تیرگی غبار و آلودگی، زندگی کوتاهی در انتظارمان است...


۱۳۹۳/۲/۲۷ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن