تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820114882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تحول نظام سلامت به رغم زیرساخت های نامناسب مراکز درمانی در قم ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: طرح تحول نظام سلامت به رغم زیرساخت های نامناسب مراکز درمانی در قم ادامه دارد قم- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به رغم داشتن زیرساخت های غیرقابل قبول در بخش بستری مراکز درمانی دولتی، طرح تحول نظام سلامت به شکل مطلوب و با جدیت در استان ادامه دارد.


به گزارش ایرنا، ˈابوالفضل ایرانی خواهˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: موظفیم با بکارگیری تمامی امکانات و توان، طرح تحول نظام سلامت را به نحو شایسته ای در سطح استان اجرا کنیم تا شاهد رشد و ارتقای بخش بهداشت و درمان و کاهش مشکلات مردم در این زمینه باشیم.
وی تصریح کرد: در پرداخت هزینه های اجرای این طرح هیچگونه مشکلی وجود ندارد و اجرای این طرح از 15 اردیبهشت ماه جاری در تمامی مراکز دولتی قم آغاز شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان و رفع کمبودها جزو برنامه کوتاه مدت دانشگاه علوم پزشکی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت است و همچنین تکمیل و راه اندازی بیمارستان فرقانی نیز در راستای بهبود زیرساخت های این طرح، جزو برنامه های بعدی دانشگاه می باشد.
ایرانی خواه ابراز امیدواری کرد، با راه اندازی بیمارستان فرقانی تا سال 94 و بیمارستان امجدی تا سال 95، ظرفیت مراکز درمانی استان رشد قابل توجهی داشته باشد.
وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را در راستای تکریم مردم و کاهش مشکلات بیماران دانست و افزود: وزارت بهداشت توانست با اقدامات کارشناسانه بحث سلامت را از اولویت پایین به نخستین اولویت های جامعه ارتقا دهد.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، 90 درصد تمامی هزینه های مراجعان به مراکز درمانی دولتی در بخش بستری و 95 درصد هزینه های ساکنان روستاهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت و عشایر توسط دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های بیمه گر پرداخت می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در راستای این طرح و با توجه به ضرورت افزایش جمعیت، زایمان های طبیعی در تمامی مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان انجام خواهد شد.
به گفته وی، از ابتدای اجرای طرح تاکنون، تعداد زایمان های طبیعی 20 درصد و تعداد بیماران بستری در بیمارستان های دولتی نیز 12 درصد افزایش یافته است.
ایرانی خواه ادامه داد: همچنین با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت و در راستای تکریم مردم، نحوه حضور پزشکان و ویزیت بیماران در ارایه خدمات هر چه بهتر در مراکز دولتی، بهبود و توسعه قابل توجهی خواهد یافت.
وی به ارایه خدمات به بیماران خاص در طرح تحول نظام سلامت اشاره و بیان کرد: خدمات به این بیماران نیز جزو بسته هایی است که دستورالعمل های مرتبط به آن به تدریج در هفته های آینده ابلاغ خواهد شد و خبرهای نوید بخشی برای این دسته از بیماران خواهیم داشت.

** برخورد قاطع با پزشکان متخلف
وی از میان برداشتن روابط نادرست پولی بین بیمار و پزشک را از اهداف بزرگ طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: با اجرای تدریجی این طرح، اجازه نخواهیم داد کوچکترین ارتباط پولی به طور مستقیم بین پزشک و بیمار در مراکز دولتی باشد.
ایرانی خواه تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت و قاطعانه با پزشک متخلف برخورد خواهد شد.
وی همچنین گفت: از ابتدای خردادماه امسال هیچ پزشک طرحی که به قم معرفی می شود، حق فعالیت در مراکز غیردولتی را ندارد و استخدامی های دانشگاه علوم پزشکی نیز بر اساس برنامه معاونت درمان در بخش دولتی فعالیت خواهند کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه تعهدی در تامین نیروی بخش خصوصی نداریم، تصریح کرد: اگر بخش دولتی از نظر تعداد پرسنل نیازی به نیروهایی که در قالب طرح به قم معرفی می شوند، نداشت، به طور حتم این نیروها به مراکز خیریه معرفی خواهد شد.

** انتقاد سازنده موجب رفع کمبودها می شود
ایرانی خواه بر ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و افزود: رسانه ها می توانند با معرفی ابعاد مختلف این طرح و انتقادهای سازنده، ما را در اجرای این طرح یاری کنند.
وی با بیان اینکه انتقاد سازنده، موجب رفع کمبودها می شود از رسانه ها درخواست کرد: انتقادهایی که در بخش درمان و سلامت می کنند، با علم و آگاهی باشد.

** تجویز و مصرف دارو در قم نگران کننده است
وی با تاکید بر جلوگیری از مصرف و تجویز بی رویه دارو، گفت: متاسفانه برخی از مردم با باور اینکه ویتامین ها موجب چاقی و یا لاغری می شوند و یا اینکه از سرماخوردگی جلوگیری می کنند، به صورت افراطی این مکمل های دارویی را مصرف می کنند.
ایرانی خواه افزود: فرهنگ خودمراقبتی باید در جامعه نهادینه شود و مردم به طور صحیح تشخیص دهند که در چه مواردی باید به پزشک مراجعه کنند.
طرح تحول نظام سلامت کشور در راستای سیاست های کلی نظام و تاکید جدی رهبر معظم انقلاب به مقوله سلامت جامعه و افزایش شاخص های سلامت و بهداشت مردم در بخش های مختلف از 15 اردیبهشت ماه جاری از سوی دولت یازدهم و وزارت بهداشت به اجرا درآمده است.ک/2
/7404/ 553
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن